Wat ook al bij Moltalk werd genoemd, er zijn 2 personen die overdreven blij reageren bij de komst van Robčrt/Nikkie: Niels en Rick Paul (zie foto). Als Nikkie terugkomt verwacht je deze reactie van haar maatje Rick Paul. Als Robčrt terugkomt, dan verwacht je deze reactie van zijn maatje Niels.
Dat vind ik raar. Ik kan hier maar één logische verklaring voor vinden. Iemand moet het spel voortijdig verlaten zonder de test het slechts te hebben gemaakt, Nikkie dus. De ander, Robčrt is dus automatisch door. De andere kandidaten, behalve de Mol, weten dit niet. Niels gaat dus reageren zoals hij deed. Voor de spanning van het programma is het dan heel handig dat Rick Paul ook zo reageert (cliffhanger). Ze hebben Rick Paul dus gevraagd om mee te werken en (zoals we ook zien) erg overdreven te reageren als, nog steeds naar mijn mening, Robčrt binnenkomt. Als Rick Paul toevallig de Mol is, dan was dit inderdaad een optie. Als Rick Paul de Mol niet is, dan hadden ze, ňf iets anders moeten bedenken, ňf Rick Paul als enige inseinen dat Robčrt terugkomt en dat hij moet reageren alsof Nikkie terugkomt. Rick Paul zou als kamergenoot van Nikkie sowieso eerder gemerkt kunnen hebben dat Nikkie plotseling weg moest.
Schiet maar gaten in deze theorie.