Ik krijg bij sommige reacties een beetje het gevoel dat mensen niet weten wie de mol is, en dat dus aan de productie ligt.
Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Ik vind het om te beginnen goed om te zien dat er minder hints in zitten. Hoe Klaas werd ontdekt, kon hij zelf niets aan doen. Dat is toch stom voor hem? Ik vond dat jammer. Dus juist logisch dat de productie minder hints in het programma stopt.
Over minder tijd voor opdrachten en het achterhouden van informatie: bij de meeste opdrachten kunnen we heel veel weten. We worden ook geholpen, schermen uit 1.3 die getoond worden in beeld, heel veel shots van bordjes uit 4.2, veel shots van het beeldscherm van 2.3, enzovoort enzovoort. Ik heb niet het gevoel dat we iets tekort komen. De kandidaten die erbij waren konden ook niet alles weten, dus het is gewoon eerlijk.
Ik denk dat er dit seizoen erg veel wordt ingezet op locaties in Colombia (natuurshots, en de executie op gebouwen) en de kandidatengroep. Ook de cultuur van Colombia. Niet alle opdrachten hoeven perfecte molspeuropdrachten te zijn. Persoonlijk kon ik erg weinig met In Zicht, Ver Tellen en de Vlag Uithangen. Maar dan houd je 9 opdrachten over. Daar is toch niets mis mee?
Alles of niets opdrachten vind ik juist fijn. Je wilt dat een opdracht slaagt of mislukt. Bij veel opdrachten krijg je anders opbrengsten van €300 of €500 als de mol goed heeft gemold. Dat zijn maar lullige bedragen. En de mol wilt €0 euro, en niet bij alle opdrachten een beetje.
Ik denk persoonlijk dat dat tot nu toe erg goed is verdeeld
Ik snap dat mensen het zelf anders aan zouden pakken, maar het is ook een beetje flauw om na 4 afleveringen dergelijke uitspraken te doen over hoe de serie in elkaar zit. Je hebt niet eens de helft gezien. Als ik minder dan de helft van de stof leer voor een toets, dan weet ik niet genoeg om een voldoende te halen. Ik kan er dan niet voldoende over zeggen. Dat is hier precies hetzelfde, dus vind ik het goed om met de feedback te wachten tot het einde van het seizoen