Voor mij mogen al die jokers en vrijstellingen wel verdwijnen. Ondanks dat ik het (beredeneerd vanuit de Robčrt-tunnel) wel geinig vind dat het dit jaar om ‘gevulde jokers’ gaat.
Maar goed: al dit gedoe leidt af van de zoektocht naar de mol. Wat ik minder vind: kandidaten die eigenlijk meer weten over de identiteit van de mol (wat de bedoeling is van dit spel) moeten soms eerder naar huis omdat een andere kandidaat (die minder weet over de mol) een vrijstelling of joker heeft.
Het is volgens mij juist het achterliggende idee dat de mol een kandidaat (die de test het slechtst maakt) naar huis werkt. Jokers en vrijstellingen maken dat verwarrender.
En voor Evelien is het dus extra zuur, omdat ik het idee heb dat ze met haar kennis veel verder was gekomen dan met die drie (nou ja, uiteindelijk twee dus
) jokers.
Actie van Niels (en RP?) vind ik verre van oké, mogelijk dacht hij toen dat hij het had gestolen van de mol? Ik vind het onsportief, maar datzelfde geldt ook voor die hele joker-constructie.
Laat die aandacht gewoon gaan naar wie de mol is en dat er gewoon eens geld wordt verdiend, in plaats van dat er te pas en te onpas jokers in het spel komen. Dat vind ik.