Er vielen mij nog 2 andere zaken op in deze opdracht die Rick Paul erg verdacht maken, die volgens mij nog niet zijn genoemd.
Kiezen van de stokjes.
Niels: Nou jongens, welke willen jullie hebben?
Rick Paul: Nou kijk, zodra je maar 2 van die hebt (wijst naar losse kraaltjes op stokje D) dan weet je al dat jij het goede stokje hebt, want... (onderbroken door Niels). Maar dit klopt niet! Er zijn nog meer stokjes dan deze, dus als je alleen de kraaltjes onthoudt is de kans groot dat je later een verkeerd stokje denkt te herkennen. Hetzelfde gold voor 3 kraaltjes, want bij die van hun team was er maar één met 3 kraaltjes (Robèrt). De Mol weet dat er in totaal meer stokjes zijn met 2 en 3 kraaltjes.
We horen Rick Paul oefenen met blind voelen van het stokje: 2, 2, spijkertje, 2. Hé, dat is vreemd, want dat is het stokje van Niels! Hijzelf heeft een heel ander stokje, dat begint met 4 kraaltjes.
Jamie zegt later: ik onthoud alleen de kokers met 2 en 4 kraaltjes. 4 kraaltjes ben ik zelf en 2 kraaltjes is Niels.
Maar Rick Paul had ook 4 kraaltjes! Maar die had het met oefenen over 2 kraaltjes (2, 2, spijkertje, 2). Is Jamie daardoor vergeten dat Rick Paul ook 4 kraaltjes had? Ik kreeg er een Victor Mids gevoel bij.