Kijk anders gewoon even de allereerste aflevering terug.
Zelfs nadat Sarah heeft uitgelegd hoe dat werkt met die vrijstellingen en €2500 in de pot snapt ze het (oprecht) nog niet en ze is niet blond. En bij het opvissen van de vrijstellingen zit ze met opzet te mollen om verdacht over te komen, terwijl dit helemaal niet verdacht is. De Mol wil hier juist zoveel mogelijk vrijstellingen opvissen, want dat maakt de kans dat ze voor het geld gaan kleiner.
Dan zie je in dezelfde aflevering dat Merel de klok (Evelien) gaat controleren. Terwijl ze dat doet vraagt ze toch aan Evelien of ze haar scherm in de gaten wil houden. Het controleren van de klok zou haar een prima alibi geven om juist haar scherm onopgemerkt te laten.
Maar we zijn er nog niet. Ook weer in dezelfde aflevering moet je voor de grap eens kijken naar het gezicht van Merel bij de executie. Kijk naar het verschil vóór dat ze haar uitslag krijgt en daarna. Als je dan nog niet ziet dat Merel echt niet de Mol is, dan weet ik het ook niet meer.
Dan hoef ik het nog niet eens te hebben over al die nep-molacties, zoals bijvoorbeeld switchen van het juiste balkon naar een foutief balkon op het moment dat ze weet dat ze toch al niets gaan verdienen. De enige echte Mol zorgt er echt wel voor dat hij hier een goede beurt maakt, als hij weet dat de opdracht toch al gaat mislukken.
En dan het geld dat ze binnen harkt. En kom nou niet met die smoesjes dat ze er dit gewoon weer uitspeelt met een veiling, want dan kun je de afleveringen tot de veiling net zo goed skippen. En die veilingen kennen we langzamerhand wel, daar zit niemand meer op te wachten, ook de kandidaten niet. Uiteindelijk moet je er toch achter zien te komen wie de Mol is en jokers of vrijstellingen kopen zijn alleen maar uitstel van executie.
Merel is het gewoon niet. En als ze het toch is dan gebruik ik volgend jaar een dobbelsteen om mijn mol te kiezen.
Zo, dat lucht even op.