Het stemmen is bij niemand opgevallen van de kandidaten volgens mij, in ieder geval niet gezegd. En anders kan dat gewoon prima onder het mom van mening veranderen
Sarah merkt dit gelijk op en zegt het tegen Merel waar de groep bij staat. Het is hier niet nodig om iets opvallends te doen als mol.
Bij de serenade opdracht ging eigenlijk alles fout, ze had zelf ook goed kunnen gaan staan inderdaad, maar alle kandidaten hadden het over nepmollen omdat het zo overduidelijk was.
Alles ging fout, maar Merel stond goed. Dat laat ze ook duidelijk aan iedereen merken. Als je op het laatste moment toch fout gaat staan, is de kans groot dat mensen hier wat van gaan zeggen en moet je ten aanzien van de hele groep een act gaan opvoeren. Dat lijkt me een enorm risico als mol. Haar reactie als ze hierop wordt aangesproken lijkt ook niet echt voorbereid. Ze maakt zichzelf verdacht hier, terwijl ze de perfecte kandidaat had kunnen spelen. Ik neig hier dus meer naar nepmol.
Bij de op treden opdracht zie ik geen reden om dat te zeggen, maar ook geen reden om het niet te doen. Maakt haar niet extra verdacht, laat alleen mensen denken dat ze warrig is. De mol kan ook altijd per ongeluk een fout maken, daar kun je dus geen conclusie over trekken.
Deze vergissing lijkt bewust, ze lacht er bij als ze het zegt. Als ze zich nou 1 keer onnodig in schijnwerpers zet, à la. Maar ze komt dus 4 keer in zo’n situatie. Lijkt me nogal riskant als mol.
Bij de laseropdracht is dus waarschijnlijk geld weggehaald, als Merel dat was heeft ze waarschijnlijk wel meer dan 250 euro weggehaald. De eerste ronde bij de tuk tuk had ze inderdaad fout kunnen doen, die kan ik ook niet verklaren. De tweede ronde zorgt ze er wel voor dat zij+ jamie het niet halen, en de eerste ronde haalt ze maar net.
Ja, zou kunnen. Sarah zou het ook gedaan kunnen hebben. Voor nu baseer ik me liever op feiten die we wel zeker weten en dat is dat Merel wederom het grootste geldbedrag van 250 pakt. De 50 bij tuktuk had ze ook binnengereden als er geen wegsperring was, al was dat vooral op initiatief van Jamie.
Als ze mingeld pakt, maakt ze zichzelf dan niet onnodig verdacht Bij alle opdrachten staat het bijna vast dat andere mensen wel zorgen voor geld uit de pot.
Nee, want ze kon hier relatief onverdacht geld uit de pot spelen. Bijna iedereen ging hier de mist in en dat kon ook heel makkelijk. Zeker wanneer je de route, restricties en locatie van Rik kent (als je de mol bent). Dat ze hier per ongeluk geld pakt lijkt me echt onwaarschijnlijk.
Ook vind ik een brainfreeze als mol niet uitsluitbaar. dat ze zuur keek is alleen te interpreteren.
Klopt, daar valt ook niet veel uit te halen eigenlijk. Mij gaat het er meer om dat ze zichzelf wéér enorm in de schijnwerpers zet. Ik kan me niet voorstellen dat je dat zo vaak doet/wil als mol.
Al met al vind ik het een van de moeilijkste jaren om de mol echt te vinden. Niels valt bij mij echt af, Merel en Sarah blijven open.
Hier zijn we het dan iig over eens.
Ik schrijf Niels ook voor 99% af, door de jokerwissel en de 3 jokers bij Roulette.
Ik zit voorlopig op Sarah, maar sluit Merel niet uit. Doorslaggevend zijn voor mij de FTM lijstjes en de gemiste kansen van Merel om mingeld te pakken. Ook vind ik de argumenten over waarom Merel geld pakt/geen mingeld pakt niet zo sterk. Zijn vooral subjectieve theorieën die gebaseerd lijken te zijn op eigen tunnelvisie. Daarom blijf ik maar bij Sarah denk ik. Ze is ook by far mijn favoriete kandidaat, dus ook een beetje een wensmol. Ik probeer alles nog wel objectief te benaderen, maar heb net als iedereen ook wel last van confirmation bias merk ik, haha. Ik ben iig erg benieuwd naar de molacties, wie het ook moge zijn.