Verhuisd vanuit het Merel topic, met nog iets toegevoegd over de tuk-tuk opdracht. (zie
EDIT).
Wat betreft die abseil-opdracht heeft Sarah toch iets meer bijgedragen. Dat ze vol enthousiasme niet alleen haar eigen koker maar ook die van Sinan had gevonden is een onmolse actie. Dat Merel haar koker ook heeft gevonden is niet mols, maar wel molser dan Sarah d'r actie omdat ze maar één koker vond. Dus als je zegt Merel is niet de Mol want abseil-opdracht, dan moet je zeker hetzelfde zeggen voor Sarah.
En Niels m.i. ook onmols in deze opdracht, daar ging het toevallig net over in het Niels topic. Dat had nog een uitweg uit het dilemma kunnen zijn, maar die deur staat maar (voor mij althans) op een heel klein kiertje. Ik ben het met je eens dat Merel hier als molste uit de bus komt.
Dan ook meteen maar melden (ik liep een beetje achter, moest bijlezen) dat ik het voor mij nog onbekende argument dat Sarah in Op Treden bij de stemming de doorslag had kunnen geven voor de 30 minuten te gaan maar dit naliet, erg sterk vind. Dat gaat niet om kleine beetjes, maar om grote bedragen. Ik kan me herinneren dat het merendeel van het forum (ik ook) er destijds over eens was dat de mol hier waarschijnlijk voor 30 minuten zou gaan, en pas bij 45 minuten zijn best zou gaan doen. Sarah stemde meteen al voor de 45 minuten, gaf die daarmee een meerderheid, en lijkt dus geen moment erop uit te zijn geweest de opdracht te doen mislukken. Datzelfde meende ik ook al bij de bananentrossen te zien. En nu bij de drone opdracht vond ik Merel ook weer duidelijk molser bezig dan Sarah.
Het meest tegen Merel pleiten vond ik de opmerkingen dat ze zich tot 3x of 4x toe onnodig in de schijnwerper heeft geplaatst. Zoals bij Serenade, toen ze van het juiste naar een verkeerd balkon overstak. Maar dat kan allicht worden verklaard door warrigheid, al dan niet uitvergroot en gespeeld. Ook tegen haar: alle vogels die voorbij komen. Noem het een hint-trauma na vorig jaar.
En we zijn ook deze week bij Sinan weer even met de werkelijkheid van hints geconfronteerd. En last but not least: dat ze bij Uit Stralen geld zou hebben verduisterd, maar Evi toch gewoon met 225 euro binnen kwam. Had die ook niet nog 100 euro laten liggen? Dan zou Merel bij haar paaltje dus maar zo'n 25 euro hebben gepakt.
EDIT: Ook weet ik niet zo goed wat ik moet vinden van de ontdekking dat ze bij de tuk-tuk opdracht waarschijnlijk eerder bij Rik moet zijn gearriveerd dan de montage suggereert. Wat maken Merel-verdenkers hiervan?
Ik neig al met al toch naar Merel. Het wordt bij mij geen 20-0 zoals bij Lo, maar toch een overwinning. Het is wel een boeiend duel, dus geen gelopen race gelukkig. Heb Sarah nooit als mol gezien, maar ik zie nu soms wel heel mooie pleidooien voorbij komen!
Al hoop ik eigenlijk stiekem heel erg dat Niels ons gaat verrassen (net zoals ik dat bij Sinan hoopte). Maar dat is met een gevoel van tegen beter weten in.