Waarom spreek je niet af dat je eerst zoekt naar de getallen 100, 200 ... 500. Het is toch wel te onderhouden welke je hiervan gezien hebt. Check welke aan de andere kant ook zijn gevonden en haal die dan in een klap weg. Ze mochten toch meer schijven tegelijk pakken? Dan ga je weer voor een andere serie, bijvoorbeeld 50, 150, 250 etc. Dan de tientallen onder de 50 etc. Gaandeweg ontdek je ook vanzelf de groepjes die er te maken zijn, want ik neem niet aan dat het alleen ronde getallen waren.
Dan is er ook nog voldoende tijd om te controleren volgens mij, want dat doe je ook met meerdere schijven tegelijk.
Het hoogste getal dat ik heb gezien was 550. Dan heb je maar 19 getallen in de reeks:
10, 20, ... 100, 150, 200, 250, ... 550.
Gezien het aantal schijven alleen al dat ze over hielden (30) hadden ze vaak complete series als 10, 20, .... 50 tegelijkertijd weg kunnen halen. Dat gaat bijna 5 keer zo snel als je steeds één voor één doet.
Daar komt bij, naarmate je meer bedragen hebt weggehaald blijven er minder over om te controleren en wordt het steeds makkelijker.
Dus volgens mij had deze opdracht gemakkelijk binnen de tijd uitgevoerd kunnen worden. Je moet zoals gewoonlijk niet als kippen zonder kop gaan rond rennen, maar eerst een plan maken.