Voor mijn gevoel maar tot op zekere hoogte. Je bent volledig afhankelijk van drie kandidaten, die geen voorkennis hebben en (dus) onvoorspelbaar zijn.
Je hebt helemaal gelijk in dat je nooit kunt weten wat kandidaten doen en zij dus over het algemeen onvoorspelbaar zouden zijn. Maar bepaalde zaken kun je wel degelijk met redelijke zekerheid stellen:
Een kandidaat zal, zeker in deze fase van het spel, NOOIT per ongeluk een stokje onder de joker weghalen. Ook zeker is hoeveel stokjes er in het bord zitten en dat het enige beslissende moment is wie het laatste stokje eruit trekt.
Met deze gegevens en het feit dat een mol voorkennis heeft kun je als mol dus vooraf al weten waar in de rij je moet staan om te zorgen dat een bepaald iemand de vrijstelling krijgt (dat er in 1 van de twee jokers geen vrijstelling zat geloof ik niet in, ze zaten in allebei, want de productie heeft ook zekerheid nodig in deze fase vermoed ik, want ze kunnen niets meer corrigeren).
En als je deze kennis hebt en je staat op de juiste plek in de rij, hoef je alleen nog maar te zorgen dat de speelvolgorde ook echt in de volgorde van de rij gaat. Dat is ook niet moeilijk, want normaal werk je altijd van links naar rechts en anders overtuig je iemand daar zo van.
En als je deze kennis hebt kun je er ook voor kiezen dus op een eerder moment het staafje eruit te trekken met andere handige bij effecten. Zoals 'een mol zou zoiets nooit doen, want maakt zichzelf te verdacht'.