De volgordebepaling: bij wie komt de joker uit, en wie komt er na jou. Niels kan de volgorde niet zoveel schelen. Gewoon maar zoals we staan? Maar Merel wil eerst even kijken. Vervolgens zien we dat de volgorde inderdaad is veranderd, d.w.z. precies andersom als hoe ze eerst stonden. Ze hadden dus zonder van plek te wisselen gewoon aan de andere kant kunnen beginnen, dat had hetzelfde effect gehad. Nog even gekeken of er voor of na het draaimoment misschien gespiegeld was en er misschien helemaal niet gewisseld was, maar Sinan heeft zijn polsbandje nog steeds om dezelfde pols.
Mijn punt: maakt Merel zichzelf hier niet verdachter dan nodig door zolang na te denken, en in feite tot dezelfde volgorde te komen? Het leek de rest niet veel te kunnen schelen. Als ze van tevoren het scenario dat zich ontvouwde al had bedacht, had ze toch gewoon met Niels' suggestie mee kunnen gaan en zeggen: Prima. Laten we bij Sarah beginnen.
Er viel me ook nog een montage-moment op: Voordat de opdracht begint, zegt Sarah in de biecht: "Een vrijstelling winnen voor de finale. Wie wil dat nou niet?". Vervolgens komt Merel in beeld. Ik vind haar in de acties in het spel nog steeds het verdachtst, maar heb wel steeds maar het akelige gevoel dat Merel veel verdachter dan nodig, en wenselijk voor een mol, in beeld wordt gebracht.