Stel die vraag aan Rik morgen!
Laten we het hebben over wat we wel gezien hebben in plaats van wat we niet gezien hebben
Ok, deal.
1.1 Dat er zoveel mogelijk kisten omhoog moesten komen voor de Mol, dat hadden we hier ook bedacht. Het was dan natuurlijk wel zo dat de kant van Merel maar voor 1 vrijstelling extra zorgde en het is net het aantal vrijstellingen dat de hoogte in moest.
Net op het moment dat we te zien gingen krijgen dat Sarah de wissel van Merel wel erg verdacht vond, wordt er weggeknipt zodat het nu lijkt of die domme groep weer helemaal niet door had dat de Mol voor geld stemde.
2.1 Ze zaaide dus wat verwarring bij die huisdieren opdracht, maar die is dankzij Sarah goed gekomen. De lepeltje-lepeltje vraag die konden we hier zelf niet oplossen omwille van de vele interpretaties die zo'n vraag kan hebben. Dat bewijst ook het feit dat iemand anders een fout antwoord van Merel overruled met een eigen foute antwoord. Dat deel van de opdracht ging dus sowieso niet slagen.
2.2 Hier heb ik toch wel respect dat er niet met de lasers geknoeid werd. Ze moest net als iedereen alles ontwijken en dat vind ik goed (ondanks dat je als Mol gewoon 10 minuten krijgt buiten het zicht, wat natuurlijk heel makkelijk is). De opdracht was op zich niet zo haalbaar en dus heeft Merel weinig directe invloed gehad op het verspelen van geld. Dat hebben de kandidaten voornamelijk gedaan. Maar goed, dat is Merel haar fout niet natuurlijk...
3.2 Geen geld uit de pot gehaald.
4.2 Zoals ze zelf zegt, stond ze niet als enige fout en ging ze ook fout staan toen anderen al fout stonden. De domme groep (met op kop Rick Paul) ging deze opdracht ook zonder Mol niet halen.
Ook best jammer dat ze biecht dat ze pushte om geen molboekjes te gebruiken, maar dat we het niet zien.
4.3 Dat eerste rode scherm lijkt me volledig haar verdienste. Dus goed gedaan. Maar dat tweede rode scherm kwam er met een consensus van fout antwoord. Dat zij op enter drukt, doet dan weinig ter zake.
5.2 Hier heeft ze zeer goed tijd verspeeld door dan toch vooral op 5-letterwoorden te focussen. Ga ik niets op afdingen.
6.2 Als je 2 enveloppen van €500 krijgt, dan kan er €1000 uit de pot. Als je één keer aankomt en één keer niet aankomt zoals zij dan heb je €0. De uiteindelijke balans was +€200. Ik zie dus niet hoe dit hele geld wisselen als een win voor de Mol verkocht kan worden, want het liep eigenlijk catastrofaal.
Ook het argument "dat ze de kandidaat wilde lijken" gaat niet op, want ze werd niet verdacht door de groep. Dus waarom dat dan nodig was, is me een raadsel.
7.3 Goed gemold hier bij die plantage. Ze heeft mijns inziens het beste gedaan wat ze kon doen. Ze kon inderdaad die zakken niet open scheuren en had brute pech dat Rick Paul meteen zoveel oranje trossen binnen haalde.
8.1 Een onmogelijke opdracht kan niet gemold worden.
Conclusie: De productie heeft te veel opdrachten gemaakt waarin de uitkomst leek vast te staan en dat vind ik jammer voor Merel die volgens mij echt wel het maximale heeft proberen te doen als Mol.