Goede en heel leuke laatste aflevering! (Los van de nadelen die dit format van de ontknoping met zich meebrengt en waar ik geen fan van ben.) Rik hield er goed de vaart in. Natuurlijk wil ik nog veel meer van Merels molacties zien maar wat we nu gezien hebben stelt niet teleur. De rest moeten we maar achter zien te komen via chat en molfandag.
Wel vond ik dat Sarah veel te weinig aandacht kreeg. Ze is de winnaar! Hoe is ze Merel op het spoor gekomen en wanneer? We hoorden hier alleen iets bij de test van aflevering 9 over. Nu had ze ook nog even moeten shinen.
Helemaal met je eens! Afgezien van de zure smaak in de mond van de leaderhint was dit echt een erg leuke aflevering en dat was voor mij ook echt ten dienste van de presentatie van Rik en ook de keuze voor Ron. Beiden deden het echt heel goed en sloten ook goed aan bij de leuke groep dit jaar! Ik had nooit gedacht dat iemand Art goed zou kunnen vervangen, maar ik vind dat je vooral in deze aflevering goed ziet hoe goed Rik dit doet. Knap! Veel vriendelijker en prettiger.
Het was mij nog niet eens zo opgevallen van Sarah, maar inderdaad, er is bijna geen vraag naar haar gegaan. Terwijl de meeste Nederlanders haar verdachten. Bijzonder eigenlijk, want alle vragen waren duidelijk al voorbereid.
Maar ik vind dat Merel ook nog meer aandacht had mogen krijgen voor haar akties die ze voor de camera in de uitzendingen deed. Want eigenlijk zaten, vond ik, de mooiste (acteer-)akties van haar al in de uitzending en die waren echt heel sterk. Sommige mensen die hier vinden dat ze weinig molakties had: dit waren echt wel een paar hele knappe staaltjes akteerwerk die maar weinig mensen haar nadoen en die ze op hele cruciale momenten uitvoerde. Ik vind dat knap, zeker voor iemand die geen actrice is.
Ook leuk dat ze voor iedereen zo'n herbarium-werkje heeft gemaakt!
Wat mij betreft was ze echt een leuke mol, ik vind dat het alleen wel wat duidelijker naar voren had mogen komen in de nabeschouwing door haar acteren te bespreken, maar daar is niets van gekomen.
Helaas had ik, net als vele anderen hier, al verwacht dat aflevering 10 zou gaan tegenvallen, omdat dat helaas ieder jaar zo is dat de meeste zaken waar wij antwoord op willen niet of amper worden behandeld en het om onbegrijpelijke redenen nog steeds een te korte uitzending is. Dus wat dat betreft: Alsjeblieft Avrotros: volgend jaar eens wat langer en echt nabeschouwen!! Het levert je tevreden kijkers op en geen nare smaak aan het einde van de rit!
Verder wil ik nog kwijt dat ik Rik echt heel fijn vind als presentator, en voor zo'n life-uitzending eerlijk gezegd geschikter dan Art (het enige vergelijkingsmateriaal voor zo'n type aflevering). Bij Art had ik te veel het gevoel dat hij schreeuwde; Rik doet het wat rustiger, zonder aan verstaanbaarheid in te boeten.
Precies dit! Je ziet pas hoe het beter kan als het er is! Top gedaan door Rik! Veel warmer en prettiger en minder prikkend.