Even kijken hoor... Ik heb jaren dat ik WIDM heel erg fanatiek volg en ook wel dat er een editie aan mij voorbij is gegaan (meestal om de reden dat ik niet altijd kon kijken).
De seizoenen met Deborah, Kees, Kim, Patrick en Anne-Marie heb ik niet of half gekeken. Dus die kan ik eigenlijk niet meetellen.
Ik kan me wel herinneren dat ik de ontknoping bij Patrick wel mooi vond gedaan: alles terugspoelen vanaf de kandidaten die afvielen tot de finalisten tot de mol. Maar van de rest van dat seizoen herinner ik mij bar weinig. Misschien toch maar eens terugkijken.
1. Milouska
2. George (@Pac, doe wat Heinz zegt en ga dat seizoen terugkijken, erg vermakelijk
, ik denk ook dat je hem dan als oppermol ziet, haha)
3. Dennis
Mijn top 3 ligt ontzettend dicht bij elkaar: fantastische mollen! Ook knap dat ze alledrie hun rol als dommige, verwarde en/of irritante kandidaat al die tijd hebben weten vol te houden.
Een rijtje van hele toffe mollen:
4. Thomas (wel spijtig dat hij er als mol vrij snel uitsprong door de manier van monteren en die rare verdubbelaar op het eind had voor mij ook niet gehoeven: daar had hij als mol natuurlijk geen invloed op)
5.
Niels , of nee: toch Merel. Bij nader inzien een erg goede mol, die op zich prima te ontmaskeren viel voor de kijker, maar dat deed ik blijkbaar niet.
Merel had lef, daar houd ik van.
(maar ook hier heb ik wel wat moeite met de manier waarop het gemonteerd is)
6. Jan: heerlijk brutaal, mooie acties en gedurfd. Hem had ik wel tijdig door en hij bracht toch net wat teveel geld binnen: daarom niet in de top 3.
7. Klaas: niemand kon natuurlijk om hem heen door de hints, maar ondanks dat heeft hij goed gemold.
Goed gedaan:
8. Margriet
9. Elise
10. Inge
Deze drie dames liggen voor mij ook heel dicht bij elkaar. Effectief gemold en veel mensen op het verkeerde been gezet. Al vind ik het bij Inge wel jammer dat er een nepmol in de groep zat die eigenlijk meer verantwoordelijk was voor het leeghalen van de pot dan Inge zelf.
Kan Inge dus niks aan doen, maar ik vind het mooier als een mol eer heeft van zijn/haar werk. Die kans kreeg ze niet helemaal.
Oké:
11. Nico: hij leek alleen wat moeite te hebben met zijn rol als mol, maar het was nog maar seizoen 2, hij heeft wel een paar mooie acties op zijn naam staan.
12. Yvon, heeft effectief gemold, maar leek snel verdacht te worden door haar mede-kandidaten.
13. Jon: goed gedaan met zijn verstrooidheid, maar echt memorabele acties zijn bij mij niet blijven hangen.
14. Susan: werd volgens mij ook redelijk verdacht door haar mede-kandidaten.; ondanks dat ik de indruk kreeg dat ze weinig risico nam tijdens de opdrachten.