Acties waarbij het lijkt alsof je geld binnenbrengt, maar eigenlijk een veelvoud laat liggen, hebben mijn voorkeur.
Het FTM-principe heb ik steeds in mijn achterhoofd gecombineerd met een soort schaduwoverzicht. Er was veel commentaar op het feit dat Merel van de finalisten het meeste geld binnengebracht leek te hebben, maar daarbij werd vergeten dat je niet alleen naar de plussen moet kijken.
Dat een aantal acties gescript waren, of leken te zijn (iedere combinatie mogelijk....), vind ik eigenlijk helemaal geen probleem. Want nergens staat geschreven dat een mol alles altijd maar alleen moet doen.
Gedurende de seizoenen zijn er stijlen ontwikkeld, en heeft de ''nieuwe'' mol een boel studiemateriaal, dus voorbeelden van hoe je de boel kan ondermijnen, zonder dat je je ware identiteit prijsgeeft. Maar soms vind ik het helemaal niet gek als een mol tips krijgt.
Kijk naar De Mol 7. Daar krijgt de mol, zeker nu die pas in Vietnam is gekozen, per opdracht tips voor de beste mol-actie. Ik zal er geen voorbeeld van noemen, want er zullen vast mensen hier zijn die aflevering 2 nog niet hebben gezien.