Vakwerk, waar Mil onverdacht wordt gemaakt door op 500 te staan en de suggestie wordt gewekt, dat Rob de waardevolle Mil wil laten cashen. Echter, we missen daarvoor al een stuk realiseer ik me. Ze wisselen de laatste keer op een stand van 60 euro.
Nathan: "Was dit hem Robbie, hoe we stonden bij 1040?"
Rob: "Dat was toch dit?"
Inderdaad. 1040. Nagenoeg gelijk aan na de zesde wissel. Dat is blijkbaar afgesproken werk, om met weinig tijd op de klok terug te gaan naar een positie die bewezen beter was. Leonie neemt daartoe (onmols) het initiatief.
Rob: "Jajajaja."
Buddy: "Er moet nu een iemand uit?"
Rob: "Zal ik het maar gewoon proberen?"
Rob wil 1040 zelf cashen en dus 1030 overhouden.
Leonie wil nog een wissel doen.
Nathan wil 1040 pakken.
Mil: "Wie gaat hem cashen dan?"
Rob stapt naar voren en wijst: "Ik denk dat jij het minste waard bent."
Hij noemt geen naam.
Mil met een vaag verhaal: "Er zijn 5 tekens en we zijn met zijn zessen. Ik denk dat er iemand niets waard is."
Raar verhaal, want ze gooit er op het eind dus nog even de suggestie in, dat iemand het euroteken is.
Leonie: "Ik heb twee keer geruild en er gebeurde niks."
Mil: "Leo, ik denk dat jij niets waard bent."
Nathan: "Maar het maakt toch niet uit wie naar voren loopt."
Uiteindelijk geeft Claes de doorslag.
Nathan: "Ja, loop maar gewoon naar voren."
Mil: "Ik denk, dat het Nathan moet zijn."
Ik hoor wel terug dat Rob wil cashen en zie dat hij ook naar voren stapt. Hij zegt nergens dat Mil moet cashen. Hij stapt vrij ver naar voren en wijst, maar we zien niet naar wie. Dat kan Mil zijn, maar ook iemand anders. Aangezien Mil de laatste was, die voor dat moment aan het woord was, is het misschien wel een beetje raar om zijn tekst met een wijzend gebaar kracht bij te zetten. Er mist een deel of hij wijst naar iemand anders. Dat is overigens een kwestie van interpretatie.
Rob onmols door te willen cashen. Onduidelijk wie hij als volgende optie kiest. We willen misschien graag dat hij Mil aanwijst, maar bewijsbaar is het niet.
Nathan redelijk mols door wel voor 1040 te gaan, maar door ook te stellen dat het niet uitmaakt wie er casht. Later toch eens met de keuze om Leonie te laten cashen.
Leonie onmols door terecht te zeggen, dat haar wissels niets opleverden.
Mil onmols door Leonie daar gelijk in te geven en niet zelf te cashen. Mil is wel degene die op een gegeven moment een beslissing forceert door te vragen wie er nu gaat cashen? Hoopt ze, dat ze niet zelf hoeft te beslissen?
Buddy afzijdig en daarmee onmols.
Niemand suggereert, dat Mil of Claes moet cashen, maar ik denk dat dat verklaarbaar is.
Want...
Ten opzichte van wissel 6 staan Nathan en Rob toch andersom en het bedrag is niet anders. Ze moeten kunnen weten, dat ze beide niet goed staan nu. Leonie weet dat van zichzelf ook. De groep als geheel moet weten, dat van Buddy, Mil en Claes er twee goed staan. Logisch, dat die niet ter sprake zijn gekomen.
Misschien ook een redelijke verklaring voor het feit, dat Mil en Claes niet zelf cashen. Dat Rob dat wel wil, wordt door montage gesuggereerd, maar het is niet vast te stellen. Dat hij zelf wil cashen, onmols, staat wel vast.