Ik denk: vijf kandidaten kunnen allemaal 500 euro waard zijn in het goede vak. De mol is nergens geld waard, dus alleen als de mol het geld pakt gaat het bedrag niet omlaag.
Dan zou de mol op een verkeerde plek alsnog 10 euro waard zijn en op een foute plek dan 0?
Dan is het interdaad goed om uit te vogelen wie waar zou moeten staan
I like your way of thinking.
De Mol is sowieso 10 euro waard als hij fout staat. Als het zo is dat de Mol niks waard is als hij goed staat, wat ik heel logisch vind, dan heeft hij deze opdracht nooit goed gestaan, omdat ik me alleen de bedragen 60 (6 x 10, fout), 550 (1 x 500, goed en 5 x 10, fout) en 1040 (2 x 500, goed en 4 x 10, fout) kan herinneren.
Het zou wel een extra spelelement toevoegen voor de Mol en de kandidaten als de Mol ontmaskerd kan worden door hem op de goede plek te zetten, zodat alleen de Mol op de goede plek 50 (5 x 10) en geen 60 euro zou opleveren. Als oplettende kandidaat zou je zo de Mol kunnen ontmaskeren. Zou ook verklaren waarom ze zo goed moesten bepalen wie het geld zou gaan pakken. Stel ze hebben 2500 op het bord... Een kandidaat haalt het op... "Huh, 2000 euro". Rik geeft achteraf ook geen uitleg, wat hij bij het telefoonnummer bijv. wel deed.