Auteur Topic: De Mol in de media (2021)  (gelezen 16648 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #40 Gepost op: 6-04-2021, 19:15:58 »
Ach, mij was het vooral te doen om een bruggetje naar de vaststelling dat ze hun tenue ook afgestemd hadden voor de foto. Tenminste dat hoop ik toch, anders wordt het echt een beetje griezelig. ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #41 Gepost op: 9-04-2021, 17:42:41 »
Uitgebreid interview door Magali De Reu met Gilles De Coster:

Edit: Echt een aanrader! ::bravo::
Je moet er wel anderhalf uur voor gaan zitten, maar het is zeker een mooi interview! Ze zien dus zelf zo'n aflevering 188.000 keer, haha. Overal wordt over nagedacht en er kan niets belangrijks doorheen glippen. Wel letten ze op wat speurders (op het Belgische forum, denk ik?) nog aan opvallends vinden, waar ze zelf niet aan gedacht hadden. Zodat de volgende serie nog scherper wordt.
Hij heeft het ook over kijkjes in de keuken, zijn die ook te zien vanuit Nederland?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #42 Gepost op: 9-04-2021, 18:06:14 »
Daarvoor moet je Telenet-abonnee zijn.

En de makers lezen ook op dit forum mee. In de slotaflevering heeft zelfs vaak een kort beeld van deze site gezeten.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #43 Gepost op: 9-04-2021, 18:47:30 »
Oh jammer...

Wel leuk dat ze meelezen! Ik dacht er op het Belgische forum misschien meer gevonden werd, omdat er meer gebruikers actief zijn. Maar misschien is dat niet zo. (Zelf ik vind 1 forum bijhouden wel genoeg, eigenlijk :))

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #44 Gepost op: 10-04-2021, 11:56:00 »
Gilles zegt in het interview: Dan lees je meteen in het begin al een juiste analyse, maar gelukkig verandert men dan van gedachten en wordt de analyse losgelaten.

Toen dacht ik: ja ja, mij op het verkeerde been zetten, ik trap er niet in, Philip is het niet!   ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #45 Gepost op: 11-04-2021, 12:30:06 »
Weet je of GDC hier een analyse van het huidige seizoen bedoelt of analyses in het algemeen?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #46 Gepost op: 11-04-2021, 12:48:03 »
Ik denk dat hij jouw analyse van de maïsveldopdracht bedoelt. ;D

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #47 Gepost op: 11-04-2021, 15:32:31 »
Weet je of GDC hier een analyse van het huidige seizoen bedoelt of analyses in het algemeen?
Ik denk in het algemeen. Dit interview werd opgenomen in de week na de voorstelling van de kandidaten nog voor de eerste aflevering, als ik het goed heb.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #48 Gepost op: 12-04-2021, 09:13:10 »
wieisdemol.be:

Slachtoffer van de bom? - "Ik was helemaal niet zeker van mijn mol"

Na de ontploffende stoelen aan de atoombunker enkele weken geleden zat er aan de laatste opdracht van vanavond opnieuw een explosief kantje. Dit keer konden de kandidaten maar beter zo lang mogelijk op hun stoel blijven zitten want slechts twee van hen kregen de kans om de bom op tafel te ontmantelen. Inzet? 5000 euro voor de groepspot. Al leek er maar weinig interesse te zijn in geld wanneer bleek dat er ook 6 pasvragen op het spel stonden.

De bom ontplofte ook dit keer, letterlijk dus, en Sven en Annelotte gingen met respectievelijk 1 en 5 pasvragen de eliminatietest tegemoet. Kameleon van de groep Katrien kon enkel op haar kennis over De Mol rekenen om de volgende aflevering te halen, maar helaas bleek die niet voldoende. "Ik was eigenlijk helemaal niet zeker van mijn mol, maar bij de eliminaties ging ik er nooit echt vanuit dat ik moest vertrekken" zegt ze na haar eliminatie. "Dat was mijn basisinstelling, dus op die manier was ik wel verbaasd toen ik een rood scherm kreeg. Het was heel emotioneel om terug te zien. Ik moest bijna huilen, maar ik ben ook gewoon een emotionele"

Zelf ging ze vorige aflevering ook voor een pasvraag bij de domino-opdracht. "Op het einde van zo’n spel geeft dat even een vervelende sfeer, maar dat is ook snel vergeten", zegt ze. "Ik heb nooit het gevoel gehad dat iemand rancuneus was, maar daarom denk ik dat ik nu al vrij gauw weggestemd werd van tafel. De kans is natuurlijk groot dat ik de eliminatie niet gehaald heb doordat Annelotte en Sven een grote hoeveelheid pasvragen hadden, maar ook zonder die pasvragen zou ik er uitgelegen kunnen hebben. Ik ben gewoon heel slecht in tactiek, ik heb in mijn hele leven ook nog nooit De Mol juist geraden. Daarom vind ik het ook zo fantastisch dat ik zo ver ben geraakt. Een mirakel op zich."

Katrien kijkt met plezier terug op haar molavontuur en de sfeer in de groep. "De groep was vanaf het begin een smeltkroes van verschillende toffe mensen, met wie ik allemaal goed kon opschieten. In de spelletjes zat het er soms bovenarms op, maar tussendoor hadden we echt veel lol. Ik mis ze dus allemaal enorm. En ook Isidoortje was een schatje. Hij was het vaakst bij Annelotte, maar ik heb hem toch ook veel kunnen vertroetelen. Ik ben echt wel een hondenvriend dus moest Isidoortje geen thuis gevonden hebben bij Annelotte, hadden wij hem met veel liefde in huis genomen."

Belangrijke laatste vraag: weet Katrien ondertussen wel weet wie de saboteur in de groep is? "Ik heb een half jaar nagedacht en ik heb nu een nieuw aantal verdachte mollen… ik zit momenteel aan zes" (lacht)

https://www.wieisdemol.be/nieuws/135/slachtoffer-van-de-bom

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #49 Gepost op: 13-04-2021, 12:33:08 »
Ik zocht even naar een poll van de landelijke verdenkingen in België na de 4e aflevering, maar die kon ik niet vinden.
Op newsmonkey.be zag ik n.l wel een poll van na aflevering 3.  ???
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #50 Gepost op: 13-04-2021, 17:31:25 »
Humo 13/04/2021 via salb:









Dag Allemaal 13/04/2021 via salb:








Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #51 Gepost op: 18-04-2021, 19:26:41 »
Uit Trouw:


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #52 Gepost op: 18-04-2021, 19:34:12 »
Volkomen met de Trouw-recensent eens! De Nederlandse tegenhanger van dit oorspronkelijk Vlaamse programma is kapotgescript. Jammer dat Woestijnvis bij het verlenen van de licensie destijds niet meer eisen heeft gesteld. Maar goed, ondertussen genieten de echte kenners wel van het origineel. Woenstijnvis blijft zelf gelukkig de gouden formule trouw.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #53 Gepost op: 18-04-2021, 19:48:33 »
Alleen dat een paar duizend euro meer in de pot nog echt verschil maakt lijkt helaas niet meer zo te kloppen. Toch niet als er pasvragen in het spel zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #54 Gepost op: 18-04-2021, 20:02:30 »
Dat gevoel mee op reis te worden genomen is precies waar ik op bedoelde in mijn post in het WIDM-feedbacktopic een paar weken terug. De makers van De Mol slagen er iedere keer weer in om me het gevoel te geven dat ik het avontuur met de kandidaten meemaak. Alsof we als kijker vrienden mogen worden met een tien hele toffe mensen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #55 Gepost op: 19-04-2021, 11:12:49 »
wieisdemol.be:

Het spel gaat verder met 5 kandidaten - "Ik heb een foute beslissing gemaakt"

Van de 63.000 euro die de kandidaten de voorbije afleveringen al konden verdienen, kwam tot nu toe 14.600 euro effectief in de groepspot terecht. De rest ging op aan gesneuvelde wijnglazen, omgevallen dominosteentjes of een puzzelduel dat in het voordeel van De Mol uitdraaide. Met één opdracht wisten de kandidaten vanavond alvast wel extra geld voor de pot te verzilveren: figureren in een videoclip van Youtube fenomeen Takeo Ischi, de Japans-Duitse jodelaar.

"Geweldige aflevering, ik heb heel hard gelachen", zegt Samina ons nadat ze het spel heeft verlaten. "Ik heb wel een traantje weggepinkt bij mijn eigen exit. Je kan van niemand afscheid nemen en dat is keihard. Op dat moment zit je in een roes en je beseft maar half wat er gebeurt, maar ik heb er nu vrede mee. Het was zo mooi allemaal, ik heb genoten van elke seconde! De carpool karaoke bijvoorbeeld, we hebben ons daar kapot geamuseerd en krom gelachen!"

Een ander mooi moment moet ongetwijfeld het bezoek van het thuisfront zijn geweest? "Klopt, en toch was dat dubbel", aldus Samina. "Ik was keiblij mijn man terug te zien, maar zat ook zo in spelmodus dat het raar wordt om daar even uit getrokken te worden. Ik was ook stikop, je zit tijdens het spel eigenlijk continu onder stress behalve vlak na een eliminatie omdat je dan even gerust bent. Ik voelde dat het nu een cruciaal moment was om te beslissen of ik nog zou spreiden of niet. Ik ben iemand die in het dagelijkse leven heel moeilijk keuzes kan maken, en heb de laatste keren ook altijd ingezet op 2 personen. Bij de laatste eliminatie heb ik een foute beslissing gemaakt. De groep begon onderling te zeggen dat ze echt al wisten wie het was en niet meer zouden spreiden. Ik heb me daar dus laten misleiden, en had eigenlijk die aflevering wel nog moeten spreiden.

Of Samina met haar andere verdachte wel op het juiste spoor zat zullen we later weten, maar aflevering 5 werd wel degelijk het eindpunt van haar avontuur. Een exit die trouwens maar weinig molspeurders heeft doen opschrikken in hun zetel, want met amper 7% van de stemmen werd de sympathieke Limburgse amper verdacht.

"Ik ben meestal what you see is what you get. Ik kan dat niet faken", zegt ze. "Spontaniteit heeft me dan ook genekt bij dat ene momentje tijdens het proeven van het eten in aflevering 4. Het gebeurde in een overenthousiast spontaan moment waarvan ik onmiddellijk erna de consequenties begreep. Ik heb me er echt nog proberen uit te lullen maar het kalf was al verdronken. Als je me eten voorzet ben ik ook verloren, ik eet zo graag! Ik zag allemaal lekker zaken, en dan steek ik mijn vinger daar eens in om te proeven. Mijn vriendinnen kennen mij ook zo en hebben daar ook heel hard mee gelachen. Ook voor de rest trouwens niets dan hele mooie berichtjes. Wat me het meest deugd doet is dat ze allemaal zeggen 'Het is zoals je bent'... dat is fijn, en doet me deugd"

En zo is de groep ondertussen gehalveerd en gaat het spel verder met 5 kandidaten, waaronder nog steeds een mol.

https://www.wieisdemol.be/nieuws/136/het-spel-gaat-verder-met-vijf

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #56 Gepost op: 19-04-2021, 23:14:52 »
Ik krijg de zaterdagbijlagen van Trouw altijd met enige vertraging (want uit de tweede hand), dus mijn hart maakte een sprongetje bij het artikel in de editie van 17 april j.l., dat ik driftig hoofdschuddend las. Ik was het al aan het overtikken, maar ik zie nu dat Heinz het al heeft geplaatst... ::cheerleader::
Woosie down?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #57 Gepost op: 20-04-2021, 09:05:23 »
Humo 20/04/2021, dankzij Salb op het wieisdemol.be forum







Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #58 Gepost op: 20-04-2021, 09:38:42 »
 ::bravo::

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #59 Gepost op: 20-04-2021, 13:09:06 »
Leuk artikel! ::ok::