Auteur Topic: De Mol in de media (2021)  (gelezen 16793 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #80 Gepost op: 7-05-2021, 15:39:59 »
Ah, het is een betaald lidmaatschap zodat de podcast gemaakt kan blijven worden. Dan begrijp ik het dat het niet gedeeld wordt.

Ik vind het een leuke podcast maar er zijn zoveel leuke molpodcasts dat ik er niet aan begin om die allemaal te gaan luisteren. Het forum (en ook een beetje dat van wieisdemol.be) bijhouden vind ik wel genoeg. :)


Over wieisdemol.be gesproken: Davy, de admin van die site, sprak met Elisabet, Robin en Thibaud over hun verdenkingen:

« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 15:49:19 door Heinz »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #81 Gepost op: 7-05-2021, 16:22:00 »
De makers hadden de ideale mol gevonden. Er was slechts 1 voorbehoud: er zit geen i in de naam van de mol dit seizoen.



Ehhhh, dat weten we nog niet he? Lottiepoes doet ook nog mee. :D

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #82 Gepost op: 8-05-2021, 13:15:00 »
Van salb van wieisdemol.be:

HLN 08/05/2021


HN 08/05/2021




Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #83 Gepost op: 8-05-2021, 13:36:28 »
Ja, ja, allemaal op Lennart! Zo zie je maar weer hoe misplaatst Hollandse Belgenmoppen zijn. Slim volk daar in Vlaanderen!    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #84 Gepost op: 8-05-2021, 23:50:37 »
Is de follow the money theorie bij de afgelopen seizoenen altijd de meest betrouwbare geweest?...

Of is het iets dat men nooit op voorhand kan inschatten?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #85 Gepost op: 9-05-2021, 12:46:07 »
Dankzij Salb van wieisdemol.be!








Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #86 Gepost op: 9-05-2021, 14:51:46 »
Lloyd Vermeulen heeft het altijd goed. Slimme jongen.  ::jaja::

Online Molekule

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #87 Gepost op: 9-05-2021, 15:00:43 »
Ging dat net over Annelies zeggen Run.
Zij zit elk jaar goed.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #88 Gepost op: 9-05-2021, 22:41:19 »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #89 Gepost op: 9-05-2021, 22:48:55 »
Wauw, de redactie die Lennart probeerde af te remmen. En hem zelfs extra pikant eten gaf zodat hij zich niet in de discussie om de pasvragen zou mengen?! Haha. :o ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #90 Gepost op: 9-05-2021, 22:50:17 »
Tegen iemand die zegt dat hij positief is getest op Corona om wat stress te bezorgen mag dat ook wel.  ;) ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #91 Gepost op: 9-05-2021, 22:51:28 »
Ik ga helemaal stuk. Dat extra pikante eten, puzzelstukjes in Philips broek stoppen. Wow, wow.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #92 Gepost op: 9-05-2021, 22:52:41 »
Dat wordt genieten volgende week! ::trots::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #93 Gepost op: 9-05-2021, 22:55:46 »
Wauw  ;D

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #94 Gepost op: 9-05-2021, 23:04:47 »
wieisdemol.be:

Alles hat ein Ende. Na weken speuren kunnen we eindelijk met zekerheid zeggen wie dit seizoen de opdrachten met duitse pünktlichkeit in de war stuurde: Lennart! De meest onverdachte mol ooit bij de kandidaten in het spel, en daardoor ook eentje die steeds brutaler kon te werk gaan in het saboteren van de opdrachten. Zo zal hij ongetwijfeld nog een tijdje herinnerd worden als mol die het lef had om voor de ogen van iedereen 10.000 euro uit de pot te spelen voor een vrijstelling die hij eigenlijk niet nodig had.

"Het feit dat ik daarmee wegkwam vind ik nog altijd ongelooflijk, maar ik ben er wel enorm trots op", zegt Lennart ons na zijn ontmaskering. "Dat is ook de sabotage waar ik een hele reeks naar heb opgebouwd. Ik heb me de ganse reeks als sympathieke te vertrouwen kempenaar opgesteld, wat ik normaal ook ben, en dat lukte blijkbaar heel goed. Ik had zo'n actie nooit kunnen doen als er kandidaten mijn richting uitkeken, maar werd zodanig vertrouwd dat ik daar egoïstisch ben geweest. Tegen het advies van de productie in"

En bovenop een meesterlijk brutale mol was er ook nog de groep natuurlijk die soms een handje toestak om de groepspot laag te houden. "Bij de domino-opdracht heeft de flipper wel geholpen natuurlijk", lacht Lennart. "Het is zeker niet zo dat ik de kandidaten op zo'n momenten heb tegengehouden. Ik heb er soms nog een schepje bovenop gedaan. Af en toe moest ik van de productie wat geld ophalen maar dat voelde gewoon heel slecht (lacht)"

Na maanden zwijgen is de onthulling vanavond ongetwijfeld een opluchting voor de kersverse mol. "Ik zat bijna te janken op mijn stoel van emoties door de druk die van mijn schouders valt", zegt hij. "De Mol spelen was het avontuur van mijn leven. Ik ben al heel mn leven een deugniet en vind het heel leuk om met de mensen hun voeten te rammelen. Met lachen en humor bereik je heel veel, en zo sta ik ook in het leven en mijn opdracht als opvoeder."

Bij vele polls stond Sven bovenaan, maar onder de doorgaans doorwinterde speurders op ons molforum werd Lennart uiteindelijk wel hoofdverdachte nummer één.

"Ik heb niet snel stress maar werd in het begin bijvoorbeeld vrij snel verdacht omdat ik een axolotl heb wat ook ineens een molsalamander blijkt te zijn. Dat wist ik zelfs niet. Half vlaanderen verdacht mij dus al meteen om de foute reden" Het feit dat hij geen kostuum mee had voor de finale maakte hem dan weer net minder verdacht. "Ik had gewoon geen kostuum voor ik vertrok", legt Lennart uit. "Maar uit schrik dat mijn omgeving me zou doorhebben durfde ik natuurlijk vlak voor de reeks ook geen kostuum meer te gaan halen. Gelukkig was ijdele Sven daar in Berlijn om me te helpen"

"Hij zou daar anders schoon gestaan hebben", pikt Sven in. De verliezend finalist is vooral dankbaar voor het hele avontuur. "Als ik de beelden terugzie moet ik toegeven dat ik er week en emotioneel van wordt. Niet omdat ik verloren ben, maar omdat ik het allemaal heb mogen meemaken. Je kan niet beschrijven wat het doet met een mens om aan dit spel te mogen meedoen. Proficiat aan Annelotte alleszins, en chapeau voor Lennart want ik denk dat we hier met zowat de strafste mol uit de molgeschiedenis zitten."

Of hij ook graag zelf De Mol was geweest? "Ik dacht een tijdje dat ik zelf de mol wás!", lacht hij. "En ik had die rol ook graag gespeeld. Of ik het goed zou kunnen is nog iets anders natuurlijk. Ik heb nooit bewust gemold, wel bewust geklungeld maar dat is iets anders" Zoals bij de klokkenproef bijvoorbeeld? "Daar heb ik inderdaad veel reacties op gekregen, maar dat was eigenlijk een heel specifieke situatie die ik toch even wil rechtzetten. Je moet weten dat die klokkenwinkel werd uitgebaat door een koppel van 85 jaar met zo'n oude schort aan, heel bedreven in hun vak. Die cameramensen, het geluid... dat overviel hen ook allemaal en ze moesten het gewoon ondergaan. Telkens als ik ze tijdens die proef stoïcijns zag zitten op hun stoel kon gewoon ik niet meer van het lachen" En wat met het feit dat hij bij de bomproef zo resoluut zijn plaats aan tafel koos? "Dat is toch ook gewoon de beste plaats om te zitten voor een diner met vrienden? Je hebt meteen het beste overzicht aan de tafel."

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #95 Gepost op: 9-05-2021, 23:05:06 »
En zo raken kijkers soms om verkeerde redenen op een bepaald molspoor. Wie uiteindelijk wel nipt op het juiste spoor kwam was Annelotte. Zij besloot amper 10 minuten voor de test om toch haar pijlen op Lennart te richten, en gaat uiteindelijk met de groepspot van 18.240 euro naar huis.

"Lennart is voor mij de echte winnaar van dit spel, en ik heb gewoon toevallig geld mee naar huis gekregen", relativeert ze na afloop van de finale. "Ik denk dat Sven en ik eerlijk moeten zijn dat we ook door wat toeval in de finale zijn beland. Ik heb een paar keer met Philip en Sven een opdracht proberen spelen, en toen ik Sven op een bepaald moment iets onmols zag doen ben ik op dat moment volop mee in de Philip tunnel gestapt. Het dringt nu soms nog niet door dat Lennart De Mol was. Het was een topervaring met superleuke mensen om het avontuur mee te delen. Mijn hart brak elke keer als er iemand wegging, maar ik ben heel blij dat ik met deze twee geëindigd ben. Ook al waren het niet de mensen met wie ik me vooraf de finale had ingebeeld"

Natuurlijk zijn we ook benieuwd naar welke plannen de winnares heeft met de groepspot.

"We zijn sowieso met de finalisten samen aan het bekijken om een goed doel te steunen, en ook om eens een feest te geven natuurlijk. Het zal een buitenbbq worden. Goedkoper dan ‘The Jane’ dat wel, want danzij Lennart kan dat niet meer (lacht)" En een cadeautje voor Isidoor misschien? "Die heeft mij al als baas gekregen", lacht Annelotte. Hij is nu al een rotverwend beest. We hebben in het begin allebei wat aanpassingstijd nodig gehad. Ik had voordien geen hond en Isidoor kwam uit een kennel dus had niet veel huisdiermanieren, maar ondertussen kan ik mij geen leven meer zonder die hond inbeelden"

Een extra hoofdprijs er bovenop dus voor Annelotte. En voor ons als speurders zijn er na deze finale ook nog enkele extraatjes. Op onze videopagina kan je alvast een interview terugvinden met elk van de 3 finalisten, en volgende week krijgen we op Play4 nog een allerlaatste aflevering voor dit seizoen. Daarin zien we hoe Lennart te werk ging, en komen alle molsabotages en hints eindelijk aan het licht. We schrijven alvast in ons molboekje: zondagavond om 19u55

https://www.wieisdemol.be/nieuws/140/de-mol-2021-is-ontmaskerd

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #96 Gepost op: 9-05-2021, 23:15:22 »
Ik ga helemaal stuk. Dat extra pikante eten, puzzelstukjes in Philips broek stoppen. Wow, wow.

O het was niet per se in Philips broek, in video-interview zegt-ie nu zijn eigen broek. Verwarrende tekst. Soit.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #97 Gepost op: 10-05-2021, 10:39:44 »
Uiteraard via salb:

HLN 10/05/2021:


HN 10/05/2021

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #98 Gepost op: 10-05-2021, 10:43:45 »
Humo:

Oh, jij líégende Kempenzoon, jij dekselse schavuit, jij, vieze, vuile mol

Vincent Van Peer maandag 10 mei 2021, 8:22

 Oh, Lennart! Jij dekselse schavuit, jij fluitende belhamel, jij lachende struikrover! Jij vrolijk in het wilde weg líégende Kempenzoon en achteloos onschuld veinzende superschurk! Oh, Lenny Boy: jij vieze, vuile mol.

Eerder deze week was er al de glorieuze ontmaskering in ‘De Container Cup’ van Freddy De Kerpel als De Ontsmetter: alsof je poetsvrouw plotsklaps, welja, Freddy De Kerpel zou blijken te zijn. Gisteren was het de beurt aan dat andere vlaggenschip van Play 4 om de mondmaskers af te werpen: ‘De mol’ kwam tot een conclusie die voor een weinig exclusief kransje kijkers én het integrale kandidatenbestand als een verrassing kwam. Lennart Driesen, een jongen van wie ik eerst de indruk had dat hij in de zomer nog geen ijsje zou bestellen, uit angst dat het zou smelten, bleek een bikkelharde mol, die tòch altijd buiten schot was gebleven. Resultaat: een historisch lage groepspot, slechts lichtjes hoger dan de rekening op het terras waar, zo blijkt uit bewijsmateriaal, ik mijn zaterdag heb doorgebracht.

Vooraleer de mol - en zijn trouwste trawant: ein kleines Bier - bovengronds kwam, moesten eerst nog enkele laatste opdrachten tot een goed einde worden gebracht. Hoewel finaleopdrachten in ‘De mol’ meestal voor de goede orde afgehaspeld worden, kregen ze nu een ietwat prangender cachet: de veeleer toevallig overgebleven finalisten bleken er tijdens de vorige eliminatieronde faliekant nààst te zitten en er moest nog gespeurd worden, of op zijn minst in het wilde weg gegokt.

En dus knoopten Lennart, Annelotte en Sven nog één keer de strijd aan. Eerst moesten ze mediteren: geld verdienen door het hoofd leeg te maken, terwijl er impulsen als een slagroomtaart en een sliert heavymetalgitaarsolo’s naar hun kop werden gemikt. Mikken op zo weinig mogelijk hersenactiviteit: een koud kunstje, misschien zelfs overkill, voor een zender met ‘De Cooke & Verhulst Show’ in het portfolio.

Wat later trok het restant van wat ooit een olijk maar weinig doeltreffend gezelschap was naar een oud sanatorium in Beelitz-Heilstätten, waar hondje Isidoor gevangen zat: de allerlaatste opdracht. Isi werd vriendelijk verzocht om éindelijk op de langverwachte grote rode knop te duwen, een stunt waarvoor hij wéken had getraind, maar die hij vergat tot een goed einde te brengen - gemiddeld genomen lijkt hij me daarmee nog altijd een efficiëntere kandidaat dan Philip, de Robin van Lennarts Batman.

Maar dat doet er allemaal niet meer toe! Het doek is gevallen, het oordeel geveld, de winnaar bekendgemaakt. Annelotte kan voor 18.240 euro hondenvoer inslaan, wat niemand haar zal misgunnen. En wat met mijn pronostiek? Ach, als het schip al lang tegen de ijsberg is gevaren, hoef je je ook niet meer af te vragen of de stuurman zich wel op een deugdelijke manier van zijn taak heeft gekweten.

Nee, rest mij alleen nog te mijmeren over dit meer dan deugdelijke seizoen. De mol was als een bokser die prikkeldraad om z’n handschoenen wikkelde maar na elke match alsnog complimenten kreeg van zijn tegenstanders voor z’n fair play. Lennart kon iedereen om z’n vinger winden en dééd dat ook, waardoor hij zomaar even 10.000 euro in één klap uit de pot kon halen zonder verdacht te worden. ‘Meer lef dan de redactie’, oordeelde Gilles De Coster. Ik zie Lennart, de good boy die er geen was, nog zo uit beeld verdwijnen, knipogend naar de camera: de ene hand in een M-vorm, de andere rond ein kleines Bier, dat kattenkwaad in zijn oor lijkt te fluisteren.

Oh, Lenny Boy, jij dekselse schavuit, jij fluitende belhamel, jij lachende struikrover: wat was je een móóie mol.

https://www.humo.be/tv/oh-jij-liegende-kempenzoon-jij-dekselse-schavuit-jij-vieze-vuile-mol~bf655c9c/


Lennart bij Studio Brussel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/10/de-mol-reageert/
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 10:59:13 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2021)
« Reactie #99 Gepost op: 10-05-2021, 11:11:55 »
Gilles De Coster: "Onze mol luisterde niet en ging veel verder dan wij wilden, maar heeft het schitterend gedaan" - Newsmonkey

Als zes seizoenen lang is Gilles De Coster presentator van De Mol, maar toch was hij zichtbaar onder de indruk van de prestatie van de mol van het afgelopen seizoen. Lennart ging vaak veel verder dan afgesproken was met de crew, maar kwam toch met iedere sabotage weg en bleek zo tot in de finale buiten verdenking.

“Lennart heeft het spel fantastisch gespeeld. De manier waarop hij van bij het begin met de groep is omgegaan om die voor zich te winnen, was heel slim”, steekt Gilles zijn lof niet onder stoelen of banken.

“Brutale mol”

“Hij was een heel brutale mol die niet naar ons luisterde en vaak veel verder ging dan wij hem vroegen. Het bieden van de 10.000 euro voor de vrijstelling bijvoorbeeld was zijn idee. We hadden op voorhand afgesproken dat hij niet in de dossiers ging kijken en mocht bieden op de vrijstelling als er dat iemand wel had gedaan. Maar het was hij die besliste om zo hoog te bieden. ‘Ze gaan mij dat toch vergeven’ zei hij daarop en hij bleek helemaal gelijk te hebben”, klinkt het.

“Ook op andere momenten deed hij dingen die voor ons niet hoefden. Tijdens die opdracht waarbij hij aan dat gebouw in Berlijn hing in de voorlaatste aflevering mocht hij voor ons de 1.500 euro binnenhalen. Maar Lennart luisterde niet en zei meteen ‘euh’ zodat ook die opdracht mislukte”, gaat Gilles verder.

Pikanter eten

“Hij weet dat zelf niet, maar tijdens de eetopdacht met de bomstoelen hebben we zelfs speciaal zijn eten extra pikant gemaakt omdat we wilden dat die finale met kandidaten ging gespeeld worden. Hadden we hem laten doen, ging hij zich ook daar bij de laatste twee hebben gekregen”, biecht Gilles op terwijl Lennart zichtbaar schrikt. “Ah, dat verklaart veel!”, lacht onze mol.

Of Gilles De Coster en de rest van de crew dan nooit schrik hebben gehad dat het zelfvertrouwen van hun mol fout zou uitpakken, wilden we dan ook weten. “We waren uiteraard op voorhand overtuigd van zijn capaciteiten, anders hadden we hem niet gekozen. Toch was het soms wel echt eens slikken. Maar ik denk dat Lennart mocht rondgelopen hebben met een pull met daarop ‘Ik ben de mol, zet alles in op mij’ … dan nog zou hij ermee zijn weggekomen”, besluit Gilles.



Winnaar 'De Mol' blikt terug: "Heb geluk gehad, de mol is de echte winnaar" - Newsmonkey


Compleet ongeloof … dat viel er van het gezicht van Annelotte af te lezen toen haar lampje aanging en ze dus wist dat ze De Mol 2021 had gewonnen en 18.240 euro mocht bijschrijven op haar rekening. De 26-jarige Dilbeekse twijfelde dan ook tot de laatste seconde wie haar mol was, maar vulde de vragenlijst toch nipt beter in dan Sven.

“Ik wil eerst zeggen dat De Mol echt een topreeks is met superleuke mensen. Ik ben blij dat ik met Lennart en Sven de finale heb kunnen spelen”, zei Annelotte na afloop van het programma. “Ik besef dat ik heel veel geluk heb gehad en eigenlijk maar per toeval met foute antwoorden en enkele cruciale pasvragen in de finale ben geraakt.”

“Voor mij is Lennart als mol dus eigenlijk de echte winnaar. Hij heeft dat zo goed gedaan dat het bij mij eigenlijk nog altijd niet doordringt dat hij de mol is”, gaat ze verder. Annelotte dacht na het vertrek van Philip dan ook dat Sven de mol was. Amper tien minuten voor ze de vragenlijst moest invullen, besliste ze van gedacht. Waarom ze dat precies deed, leek Annelotte nog altijd niet echt te kunnen verklaren: “Zijn lichaamstaal deed mij toch ineens veranderen”.

Ook voor ze de twee vorige eliminaties vol inzette op Philip twijfelde Annelotte aan Sven. “Maar ik heb toen enkele opdrachten samen gedaan met hen twee en daar merkte ik hoe hard Sven Philip in de gaten hield. Zo wist ik dat Sven, die zich als een kandidaat gedroeg, Philip verdacht en ben ik meegegaan in zijn tunnel”, blikt ze terug.

Isidoor

Naast 18.240 euro hield Annelotte aan het avontuur van De Mol ook nog een hondje over. We wilden dan ook weten hoe het ondertussen gaat met Isidoor. “Heel goed! We hebben allebei wat aanpassingstijd nodig gehad omdat ik geen huisdier had en hij uit een kennel kwam, maar ondertussen kan ik mij geen leven meer zonder Isidoor inbeelden. Hij wordt dan ook rotverwend”

De traditie van De Mol doorheen de jaren wil dat de winnaar met het gewonnen geld ook iets doet voor de hele groep en ondanks het historisch lage bedrag is ook Annelotte dat van plan. “Het zal wel maar een buitenbarbecue zijn, want door die 10.000 euro van Lennart zit The Jane er niet meer in”, lacht ze. “Daarnaast wil ik ook een deel aan een goed doel schenken, maar ook dat gaan we met de groep beslissen.”
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 11:14:23 door Heinz »