Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 19549 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #180 Gepost op: 5-05-2021, 16:33:01 »
Er zijn inderdaad drie mogelijkheden:

- hij is de mol en zijn angst is authentiek.
- hij is de mol en zijn angst is geacteerd. (dan echt een Oscar  ::jaja::)
- hij is kandidaat en zijn angst is authentiek.

Het brengt mij in elk geval niet dichter bij de Sven-tunnel. Maar ja, ik zat er toch al ver vanaf.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #181 Gepost op: 5-05-2021, 19:03:17 »
Ik zit wel vrij diep in deze tunnel  ;D , maar ben het ermee eens dat er met die wel/geen angst weinig af te leiden is.

Wat me dan wel opvalt in die opdracht, is dat hij ook geen enkele moeite lijkt te doen om tot de juiste antwoorden te komen.  ::vergroot:: Uiteindelijk is het Lennart (mijn nr. 2 verdachte, dat dan weer wel  ;) ) die - samen met Annelotte - die 1500 euro binnenhaalt. Sven doet weinig/niks om dat geld te verdienen.  ::vergroot::

Qua acties (en het feit dat hij individueel weinig heeft ingebracht, naar mijn idee) blijf ik Sven het meest verdacht vinden. Maar ik durf nog steeds niet te zweren op een Leerdammer daarvoor.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #182 Gepost op: 5-05-2021, 19:20:00 »
 Ik wel hoor. ::jaja::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #183 Gepost op: 5-05-2021, 19:30:18 »
Laten we zeggen: ik ben overtuigd van Sven als mol, maar het is vaker gebeurd dat ik mega-overtuigd in de verkeerde tunnel zit.  ::rofl::

Ik denk nu wel zeker te weten dat het nu wel klopt, maar je weet het natuurlijk pas echt zeker als De Mol onthuld is. Als Sven het echt is, dan heeft hij het fantastisch gedaan.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #184 Gepost op: 5-05-2021, 20:26:48 »
Ik heb Sven niet echt verdacht omdat hij in de eerste afleveringen te verdacht werd neergezet maar misschien heeft de productie dat opzettelijk gedaan (omgekeerde psychologie). Hij molt soms brutaal en gedurfd zoals met de koekoeksklokken, het vals zingen, de videoclip en vertragen bij de puzzel.
Van de drie finalisten heeft hij het minst in de pot gebracht en is niet verdacht door de kandidaten. Sven kan wat mij betreft een heel goede mol zijn.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #185 Gepost op: 5-05-2021, 20:42:57 »
De grote vraag is dus: op wie ging Philip eruit? Als hij niet op Sven zat, op wie dan wel? En zijn daar aanwijzingen voor?
« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 23:34:21 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #186 Gepost op: 5-05-2021, 22:15:11 »
Philip over Sven: augurk, konijn op de supboard. In aflevering 7 nog een keer konijn. In de ogen van Philip kon Sven niks meer goed doen.
Philips gesprek met Lennart in de hotelkamer ademde vertrouwen. Iets over euh zeggen.
Philip over Annelotte is al oud: die is niet meer bezig met dat spel (vanwege Isidoor).
Na sup-board dat puzzelen.  Sven en Philip kijken elkaar aan de puzzel tafel aan: jij bent het.
 

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #187 Gepost op: 5-05-2021, 22:33:22 »
Ik wel hoor. ::jaja::
Ik wil het ook volmondig zeggen. Ik zit met de gezichtsuitdrukking van Lennart als Philip vertrekt. Spreekt dat boekdelen of niet
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #188 Gepost op: 5-05-2021, 22:53:42 »
Ik zit met de gezichtsuitdrukking van Lennart als Philip vertrekt. Spreekt dat boekdelen of niet

Hoewel Lennart best nog de mol kan zijn (maar Sven is het hoor  ;D ), krijg ik wel de indruk dat het oprecht was. Kan voor mij best een uiting van verbazing zijn. Ik vind Annelotte eigenlijk een beetje op dezelfde manier reageren: heel expressief ook. Allebei. Daar ging ook de aandacht naartoe in de montage.

Mij viel het juist op dat Sven veel later leek te reageren en eerst voor zich uit bleef staren. Dat kan alsnog kandidaats zijn, maar ik zie er eigenlijk een mol in die niet teveel wil opvallen met zijn reactie.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #189 Gepost op: 5-05-2021, 23:37:35 »
Philip over Sven: augurk, konijn op de supboard. In aflevering 7 nog een keer konijn. In de ogen van Philip kon Sven niks meer goed doen.
Philips gesprek met Lennart in de hotelkamer ademde vertrouwen. Iets over euh zeggen.
Philip over Annelotte is al oud: die is niet meer bezig met dat spel (vanwege Isidoor).
Na sup-board dat puzzelen.  Sven en Philip kijken elkaar aan de puzzel tafel aan: jij bent het.


Dankjewel. Ja, dat lijkt het toch waarschijnlijk dat Philip eruit is gevlogen op Sven. Dan kan er dus eigenlijk wel een tamelijk dikke potloodstreep door zijn naam (die had ik al sinds hij de chickendance maar blééf uitvoeren omdat hij Philip duidelijk niet vetrouwde toen die zei dat de camera uit was).
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #190 Gepost op: 5-05-2021, 23:40:02 »
Daar kan nog aan toegevoegd worden dat Philip wilde dat Annelotte Isidoor ging trainen. Dat zou een vreemde move van hem zijn, als hij Annelotte verdacht. (Nou is Philip een onvoorspelbare, maar goed ::tandpastasmiley::)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #191 Gepost op: 6-05-2021, 01:17:03 »
Dat onderonsje tussen Philip en Sven dat ze op het goede pad zaten met de kiezelsteentjes ging volgens mij ook niet over dat pad, maar over de mol. En dan niet dat ze beide op dezelfde mol zaten, maar op elkaar.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #192 Gepost op: 6-05-2021, 09:19:14 »
De grote vraag is dus: op wie ging Philip eruit? Als hij niet op Sven zat, op wie dan wel? En zijn daar aanwijzingen voor?

Ik weet zo goed als zeker dat Philip eruit vloog op Lennart. Hij zegt zelf hierover dat hij dacht dat de mol deze keer gas terug had genomen vanwege de aflevering ervoor,  waar hij zoveel uit de pot had gehaald. Niet helemaal letterlijk zegt hij dit, maar je kunt er wel uit op maken dat hij dacht dat Lennart de mol was. ::vergroot::

Heb het even opgezocht. Hij zegt letterlijk: "De mol heeft ook een beetje een geweten en die heeft gedacht vandaag Ik ga toch een beetje minder hard mollen".
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 10:28:58 door Lonneke*L »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #193 Gepost op: 6-05-2021, 12:13:44 »
Heb het even opgezocht. Hij zegt letterlijk: "De mol heeft ook een beetje een geweten en die heeft gedacht vandaag Ik ga toch een beetje minder hard mollen".

Daar kan ik echt niet uit afleiden dat hij daarmee Lennart bedoelt. Philip en Sven hielden elkaar steeds in de gaten en ook deze aflevering weer zat Philip Sven op de huid. En hij zegt ook 'een beetje minder hard mollen'. Dat is precies wat Sven deed: die verknoeide het voorlezen van het sprookje. Voor de rest deed Sven in bijzijn van Philip niets fout. Lennart deed volgens mij in bijzijn van Philip helemaal niets fout, dus dan zou hij toch over Lennart hebben gezegd 'even niet mollen'?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #194 Gepost op: 6-05-2021, 14:00:01 »
Volgens mij is Lennart degene die hard gemold heeft toch. En die iets op zijn geweten  heeft met die 10.000 euro. Philip had het er in afl 7 ook weer over tegen Lennart.  Ik ben sowieso zeker van mijn mol. Je kunt het natuurlijk interpreteren zoals je wilt. Dit lijkt mij het meest logisch.

« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 14:03:25 door Lonneke*L »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #195 Gepost op: 6-05-2021, 14:13:05 »
Lennart had gemold in het bijzijn van Philip in de laatste aflevering? Enlighten me please!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #196 Gepost op: 6-05-2021, 15:37:13 »
Lennart had gemold in het bijzijn van Philip in de laatste aflevering? Enlighten me please!

Tunnelgraver, in mijn ogen heeft Lennart helemaal niet gemold in aflevering 7. Maar hij heeft wel euh gezegd
natuurlijk, En dat was wel in het bijzijn van Philip.  Dus die tekst slaat volgens mij dus echt wel op Lennart.

De verdenkingen zijn altijd  lastig op te maken, daar wordt veel in gemonteerd.

In mijn ogen kan kan hij alleen op Annelotte of op Lennart zijn gegaan, want Sven is de mol, dan was hij
 niet afgevallen. Maar omdat hij deze tekst uitsprak wist ik dat hij het over Lennart had.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #197 Gepost op: 6-05-2021, 15:58:17 »
Philip en Sven hebben die hele opdracht in het sprookjesbos samen dingen gedaan. De enige van wie Philip dus kon weten dat hij minder zou hebben gemold is Sven.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #198 Gepost op: 6-05-2021, 16:12:32 »
Philip en Sven hebben die hele opdracht in het sprookjesbos samen dingen gedaan. De enige van wie Philip dus kon weten dat hij minder zou hebben gemold is Sven.
Alleen heeft Sven dan ook minder gemold? Ik vind Sven best verdacht die opdrachten. Met zijn slechte Duits verliest hij de aandacht van de kinderen en hij komt niet tot goede antwoorden. In het bos is het Philip die het juiste spoor weer terugvindt en eenmaal in het huis is Sven best wantrouwig tegenover Philip.

Van Annelotte en Lennart weet hij dat hun opdrachten geslaagd zijn, al was hij niet overal bij.
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #199 Gepost op: 6-05-2021, 19:38:25 »
Volgens mij probeert Sven Philip er juist steeds van te weerhouden om weg te gaan. Zelf doet Sven ook niet echt zijn best om de anderen te vinden en de opdracht zo te laten mislukken.