Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade  (gelezen 4023 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2021, 19:52:12 »
Wat deed Lennart de hele tijd ?
Die manden stonden toch klaar ?
Of moest hij zelf plukken ?

Hij moest niet zelf plukken maar de trossen druiven lagen in emmers die verspreid stonden. De inhoud van die emmers moest hij in zijn mand kieperen.

Natuurlijk wel een ideale positie om een beetje te niksen en een molbiechtje op te nemen ver weg in het veld. Maar los daarvan deed hij het gewoon goed en bracht hij genoeg druiven.

Lennart: "Ik moet de helft van onze beklimming opnieuw doen. De volgende emmer staat nog verder."
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 19:55:07 door Heinz »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #21 Gepost op: 30-03-2021, 12:07:34 »
Een typische positie voor een Mol, alleen het veld in gaan en lekker gaan niksen. Dat die emmer toch nog volliep was voornamelijk te danken aan het fanatiek uitpersen tot en met handwerk aan toe. De tweede lading waar Lennart mee kwam was niet meer dan twee zielige trosjes terwijl de eerste lading echt een bak vol was.
Ik ga Lennart denk ik toch meer in de gaten houden, hoewel het hoge tempo en 'kijk eens hoe goed ik het kan' van Sven mij ook nogal opviel.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #22 Gepost op: 30-03-2021, 12:13:50 »
Ik vond deze opdracht niet prettig om naar te kijken. Duurde het te lang? Was het te veel afzien wat mij als kijker kriegel maakte omdat je het je zo goed kan voorstellen? Afzien is niet erg maar dit is jezelf inhouden én afzien, evenwicht bewaren en veel energie kwijtraken, brrrrr. En de mol kon overal zitten.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2021, 12:15:31 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #23 Gepost op: 30-03-2021, 14:11:24 »
En de mol kon overal zitten.
Als je hiermee bedoelt dat het de mol niet uitmaakt waar hij zit, dan vind ik dit juist een voordeel. Als steeds dezelfde kandidaat op de beste molpositie zit dan wordt het wel erg gemakkelijk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #24 Gepost op: 30-03-2021, 16:24:00 »
Als je hiermee bedoelt dat het de mol niet uitmaakt waar hij zit, dan vind ik dit juist een voordeel. Als steeds dezelfde kandidaat op de beste molpositie zit dan wordt het wel erg gemakkelijk.
Dat bedoel, als kijker geen uitdaging om naar gedrag te kijken, alleen eindresultaat kan een aanwijzing geven.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #25 Gepost op: 30-03-2021, 22:52:09 »
Zoals deze opdracht eruitzag vond ik 'm bijna gevaarlijk. Zo langs zo'n afgrond met die glazen. Ik denk dat als ik daar zou aankomen dat ik zou denken, fuck die glazen, ik vind het zonder al gevaarlijk genoeg. Het leek echt bijna onhaalbaar. Het verbaasde me dan ook dat die nog zo goed gedaan is!
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2021, 00:00:59 »
Op het moment dat de glazen van Lennart gemeten werden, waren de blauwe ringen hoger dan bij andere glazen. Viel mij op, maar misschien is dit anderen opgevallen of juist niet ? Visueel bedrog? Of werd er een andere maat genomen naar gelang de afstand die is gelopen?
Lennart was in het karretje achter een tak blijven haken en Noah zei nog je blad is scheef.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2021, 00:05:23 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2021, 00:09:29 »
Dat idee had ik ook, foxhunter. Vooral die in de close-up. Ik heb er een paar screenshots van proberen te maken. Ik zal ze zo even opzoeken.

EDIT: Kijk en vergelijk.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2021, 00:13:12 door Molest »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2021, 00:27:17 »
Dat lijkt er op te duiden dat als je een grotere afstand hebt gelopen, je iets meer wijn mocht hebben geknoeid. Op zich is dat wel eerlijk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2021, 09:31:41 »
Het glas hierboven is van Kevin.
Dat lijkt er op te duiden dat als je een grotere afstand hebt gelopen, je iets meer wijn mocht hebben geknoeid. Op zich is dat wel eerlijk.
Dan zouden de streepjes van Lennart op dezelfde hoogte moeten staan als die van Samina, maar dat lijkt ook niet het geval. Hieronder die van Samina.

Ik denk dat de streepjes per glas per ongeluk wat verschilden. Of je zelf je glazen mocht uitzoeken weet ik niet, dan zou er nog wat te mollen zijn. Als je die met hogere streepjes neemt, lijken ze onderweg nog steeds vol maar zijn het niet. Nog beter zou dan zijn die dan juist aan de anderen te laten.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2021, 11:59:56 »
Met te hoge streepjes kun je Lennart verdacht neerzetten, maar ik vertrouw er op dat dit niet de bedoeling is. De streepjes staan misschien te hoog (foutje), maar als ze op de juiste plek hadden gestaan, dan was het glas ook te leeg geweest. Dat zal het zijn.

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2021, 08:44:13 »
Ik denk  dat het vroeg in de reeks is, om al als mol op de voorgrond te treden. Het motto zal" Wait and See" zijn, er komen nog veel kansen. Nu op de achtergrond is volgens mij de beste keuze.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2021, 10:47:44 »
Aan het begin van de opdracht zien we toch witte iets dikkere strepen op de glazen? Dan zijn de groene op het eind toch achteraf toegevoegde graphics? Daar kun je wel mee sjoemelen / dat zal niet heel precies zijn getekend...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2021, 20:53:13 »
De beste moltactiek lijkt mij de boel te vertragen zodat ze buiten tijd komen maar dat is niet gebeurd. Een subtiele molactie kan zijn zorgen dat de glazen net niet genoeg gevuld zijn (Lennart).
« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 11:44:29 door Luc »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2021, 20:27:43 »
Aan het begin van de opdracht zien we toch witte iets dikkere strepen op de glazen? Dan zijn de groene op het eind toch achteraf toegevoegde graphics? Daar kun je wel mee sjoemelen / dat zal niet heel precies zijn getekend...

Ik heb er niks mee te maken hoor...  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #35 Gepost op: 3-04-2021, 01:20:55 »
Zoals deze opdracht eruitzag vond ik 'm bijna gevaarlijk. Zo langs zo'n afgrond met die glazen. Ik denk dat als ik daar zou aankomen dat ik zou denken, fuck die glazen, ik vind het zonder al gevaarlijk genoeg. Het leek echt bijna onhaalbaar. Het verbaasde me dan ook dat die nog zo goed gedaan is!

Ik vond het er idd ook nogal gevaarlijk uitzoen.
Er is een stuk dat ze lieten zien dat ze via een ijzertje naar beneden liepen met een dienblad.
Niks om je aan vast te houden, maar niemand die dat eng vond.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #36 Gepost op: 3-04-2021, 13:55:17 »
Ik kan het gevaar niet echt inschatten, maar vond het wel dubieus om (bijna) dronken kandidaten nog over dat pad heen te sturen. Maar misschien zag het er gevaarlijker uit dan het in werkelijkheid was. Los daarvan: wat een fantastische opdracht was dit! Vooral dat treintje, super!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #37 Gepost op: 22-04-2021, 14:38:43 »
Als Lennart zijn laatste lading druiven in de teil kiepert, komt er maar weinig uit zijn mand. Een paar trosjes. Toch is de teil al een stuk voller dan toen Samina en Noah op hem wachtten, en alles aan het uitknijpen waren wat ze nog hadden. Toen was de bodem duidelijk in zicht.
Het stampt makkelijker als je het in tweeën doet. Ik vermoed dat Lennart eerst de helft van zijn lading heeft geleegd, er toen is gestampt (allemaal niet gezien), en daarna het laatste beetje van zijn lading erbij heeft gedaan (wel gezien). Vandaar dat de teil alweer zo vol zit. En zie de bijna volle maatbeker die in de teil staat als hij de mand leegt.
Om het dan zo te monteren, spreekt weer niet voor Lennart als Mol.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #38 Gepost op: 22-04-2021, 14:44:15 »
Maar wie was het opgevallen? Jou nu na een grondige analyse, maar verder niemand gok ik zo. ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - De Oberbrigade
« Reactie #39 Gepost op: 22-04-2021, 14:54:35 »
Toch heb ik een paar keer op het forum gelezen dat Lennart maar een paar armzalige trosjes druiven meebracht. En vond ik dat er nog verdacht veel sap de emmer in kwam vanuit dat beetje druiven dat Lennart mee leek te nemen.

Verder kan ik het ook helemaal mis hebben hoor! Het zou niet de eerste keer zijn dat ik de mist in ga bij een montage. ;D Het is maar een van de aanknopingspunten om wel of niet voor Lennart te kiezen.