Auteur Topic: [kandidaat] Annelotte  (gelezen 37423 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #60 Gepost op: 2-04-2021, 11:22:21 »
Ik vond het meer nepmollen, juist omdat je weet dat het al snel uitkomt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #61 Gepost op: 2-04-2021, 11:37:56 »
Maar de kandidaten wisten niets over de verboden toets. Dan kan er nog steeds genepmold worden, maar het wordt wel iets minder waarschijnlijk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #62 Gepost op: 2-04-2021, 12:15:39 »
Stel dat Annelotte bij het pianospelen Kevin bewust een verkeerde toonhoogte aanleerde. Dan zit ze met het probleem dat dit vroeg of laat uitkomt. Liever wat eerder dan later, want het zou nogal verdacht zijn als dat pas op het podium is, en Kevin na 3 noten al moet stoppen.

Dat Katrien ingreep zal niet de bedoeling zijn geweest. Ze zal zelf op een gegeven moment hebben willen corrigeren, of gerekend hebben op meester Falco. Dus het is een mooie molactie, maar je maakt je er zeker bij één iemand (Kevin) heel verdacht mee.
Daarom is het vreemd, áls ze de mol is, dat Kevin haar niet op zijn verdachtenlijstje had staan, of misschien was hij nog heel erg aan het spreiden. öf ze heeft hem met haar charmes weten in te palmen dat ze de onschuldigheid zelve is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #63 Gepost op: 2-04-2021, 12:17:46 »
Stel dat Annelotte bij het pianospelen Kevin bewust een verkeerde toonhoogte aanleerde. Dan zit ze met het probleem dat dit vroeg of laat uitkomt. Liever wat eerder dan later, want het zou nogal verdacht zijn als dat pas op het podium is, en Kevin na 3 noten al moet stoppen.

Dat Katrien ingreep zal niet de bedoeling zijn geweest. Ze zal zelf op een gegeven moment hebben willen corrigeren, of gerekend hebben op meester Falco. Dus het is een mooie molactie, maar je maakt je er zeker bij één iemand (Kevin) heel verdacht mee.

Of net niet bij Kevin, want hoe minder je van piano kent hoe minder verdacht het overkomt. Hij zal vooral zichzelf schuldig hebben gevonden hoe snel het foutliep. Als je niet piano kan spelen leg je de aandacht en druk toch op jezelf. En als het direct op het podium fout was gelopen waren wederom alle hogen naar hem. Annelotte molt hier met andere woorden weer geniaal.

Daarom is het vreemd, áls ze de mol is, dat Kevin haar niet op zijn verdachtenlijstje had staan, of misschien was hij nog heel erg aan het spreiden. öf ze heeft hem met haar charmes weten in te palmen dat ze de onschuldigheid zelve is.

Als je en test maakt met een kans van 2/5 of 1/2 om af te vallen kan je wel eens uit paniek all-in gaan op de foute.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #64 Gepost op: 2-04-2021, 12:23:20 »
Ik zoek de mol niet bij de pianisten. Het effect op de caraoke was 6 remingrepen voor Sven die als eerste ging, en daarna 1 a 2 voor de volgende 3 zangers in de Caraoke. m.a.w. Alleen Philip en Kevin hebben in het begin echt fouten gemaakt en daarna ook niet meer, net zoals Annelotte en Katrien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #65 Gepost op: 2-04-2021, 12:29:23 »
Als je en test maakt met een kans van 2/5 of 1/2 om af te vallen kan je wel eens uit paniek all-in gaan op de foute.
Maar Kevin heeft volgens eigen zeggen gespreid. Dus de kans dat hij Annelotte heeft meegenomen is toch wel aanwezig.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #66 Gepost op: 2-04-2021, 12:37:35 »
Maar de kandidaten wisten niets over de verboden toets. Dan kan er nog steeds genepmold worden, maar het wordt wel iets minder waarschijnlijk.

Het nepmollen heeft dan ook niets met de verboden toets te maken, maar met een poging Kevin het stuk verkeerd te laten spelen, zodat hij fouten zou maken tijden de uitvoering. Kevin zou dan zeggen: "Maar Annelotte heeft het mij zo geleerd!" En dat zou haar dan verdacht maken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #67 Gepost op: 2-04-2021, 13:19:56 »
Het nepmollen heeft dan ook niets met de verboden toets te maken, maar met een poging Kevin het stuk verkeerd te laten spelen, zodat hij fouten zou maken tijden de uitvoering. 
Alletwee natuurlijk!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #68 Gepost op: 3-04-2021, 12:24:22 »
Maar Kevin heeft volgens eigen zeggen gespreid. Dus de kans dat hij Annelotte heeft meegenomen is toch wel aanwezig.

Of ze vertrouwde elkaar heel goed. Blinde tunnelvisie. En wat is spreiden in België? 15-5 op twee namen.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #69 Gepost op: 3-04-2021, 21:49:17 »
Wanneer de eerste groep op zoek gaat naar namen in het kasteel in afl. 1, zit er een shot in van Annelotte die zegt: "ik wil echt geen afscheid nemen van iemand vandaag". De mol wil natuurlijk ook dat de opdracht in de bunker in afl. 2 met 5 tegen 5 wordt gespeeld. Leuke (nep)hint alleszins.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #70 Gepost op: 3-04-2021, 23:47:21 »
Wanneer de eerste groep op zoek gaat naar namen in het kasteel in afl. 1, zit er een shot in van Annelotte die zegt: "ik wil echt geen afscheid nemen van iemand vandaag". De mol wil natuurlijk ook dat de opdracht in de bunker in afl. 2 met 5 tegen 5 wordt gespeeld. Leuke (nep)hint alleszins.
Waarom zou de mol dat willen? Als je 4 tegen 5 had gespeeld had de groep van 4 100% voor de rode knop gespeeld. (ook al zou er maar 1 afvaller zijn).

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #71 Gepost op: 4-04-2021, 09:23:35 »
Je bedoelt omdat de kleine groep dan tegen een groter risico aankeek bij een eliminatie zonder de anderen? 25 à 33,3% die moet vertrekken versus 20 à 25% in de groep van 5.

Ik denk oprecht dat de kans sowieso erg klein was dat er géén rode knop gebruikt zou worden, maar hoe we het ook draaien of keren, de dubbele eliminatie betekent in feite een groter nadeel voor iedereen (40 à 50% van de verliezende groep die zou afvallen, of 20% van het geheel als er nergens op rood wordt gedrukt) en is ook gewoon spectaculairdere televisie.

Gelet op hoe makkelijk de mol ervoor kan zorgen dat er niemand meer afviel in aflevering 1 zonder zich verdacht te maken, door gewoon even de naam van de kandidaat met de slechtste score te "vinden" als niemand anders het deed, nam ik dus aan dat die dat indien nodig wel zou gedaan hebben. Maar dat ik dat aanneem, maakt het inderdaad nog niet waar.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #72 Gepost op: 4-04-2021, 17:00:01 »
Wanneer de eerste groep op zoek gaat naar namen in het kasteel in afl. 1, zit er een shot in van Annelotte die zegt: "ik wil echt geen afscheid nemen van iemand vandaag". De mol wil natuurlijk ook dat de opdracht in de bunker in afl. 2 met 5 tegen 5 wordt gespeeld. Leuke (nep)hint alleszins.

Plus: geen afvaller is nog iets meer van de radar blijven een aflevering extra.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #73 Gepost op: 4-04-2021, 17:02:57 »
Maar Kevin heeft volgens eigen zeggen gespreid. Dus de kans dat hij Annelotte heeft meegenomen is toch wel aanwezig.

Zeker. Maar in zo'n kleine groep wordt het risico op afvallen groot, zelfs als je de goede mol meeneemt. En dan ligt het eraan op welke vragen, zijn ze expliciet naar 1 persoon of zijn ze behoorlijk overkoepelend.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #74 Gepost op: 4-04-2021, 22:47:17 »
Meer zekerheid gekregen na aflevering 3.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #75 Gepost op: 4-04-2021, 23:01:55 »
Annelotte erg verdacht weer. ::jaja::
Eerst niet willen dat er wordt gekeken of het reuen of teefjes zijn, als de juiste naam op het juiste hondje moet worden geplakt. Dan denken dat het zes teefjes zijn, als er al gerekend wordt met zeven. Bij de domino eerst voor pasvragen (-1.000) willen gaan. En als dat niet lukt het staartje van het origami hondje verkeerd vouwen, zodat die 1.000 euro steen niet kan worden geprint. En mag ook nog Isidoor gaan trainen! Dat belooft wat.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #76 Gepost op: 4-04-2021, 23:02:48 »
Ik hoopte heel erg dat ze die hond goed zou vouwen, dan kon ze een heel stuk lager op mijn verdachtenlijstje komen. Maar nee, net dat staartje verkeerd doen is juist typisch een mogelijke molactie.

(En ook net te laat het juiste aantal teefjes verbeteren was opvallend.)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #77 Gepost op: 4-04-2021, 23:11:10 »
Ik hoopte heel erg dat ze die hond goed zou vouwen, dan kon ze een heel stuk lager op mijn verdachtenlijstje komen. Maar nee, net dat staartje verkeerd doen is juist typisch een mogelijke molactie.

(En ook net te laat het juiste aantal teefjes verbeteren was opvallend.)

Maar ook erg gevaarlijk he. Voor hetzelfde verandert Philip wel nog en zijn ze 1.000 euro rijker. Risky molactie.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #78 Gepost op: 4-04-2021, 23:16:59 »
Dat is waar. Maar ik moest er gelijk bij aan Marc denken die ook eens zei te twijfelen en als daarin meegegaan werd zou er voor geld zijn gespeeld als ik het me goed herinner.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #79 Gepost op: 4-04-2021, 23:22:11 »
Annelotte erg verdacht weer. ::jaja::
Eerst niet willen dat er wordt gekeken of het reuen of teefjes zijn, als de juiste naam op het juiste hondje moet worden geplakt. Dan denken dat het zes teefjes zijn, als er al gerekend wordt met zeven. Bij de domino eerst voor pasvragen (-1.000) willen gaan. En als dat niet lukt het staartje van het origami hondje verkeerd vouwen, zodat die 1.000 euro steen niet kan worden geprint. En mag ook nog Isidoor gaan trainen! Dat belooft wat.

Ja exact! Vaag doen over reu of teef, maar duidelijk kennis en ervaring met honden hebben. Verder de clicker training introduceren (dan ben je een hondenkenner) maar vervolgens verkeerd ermee trainen (ze clickte bijv terwijl de hond op schoot zat), dat mag je nooit doen (je clickt altijd alleen als de hond de opdracht goed doet, nooit zomaar)!. Dat zou ze moeten weten. Of ze snapt de training niet ..