Auteur Topic: [kandidaat] Annelotte  (gelezen 37385 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #200 Gepost op: 19-04-2021, 13:53:16 »
Je kan makkelijk roepen dat er 3 stukjes op  de sups liggen als je er 5 hebt weggegooid, toch  ::jaja::
Nee dit zijn echt van die trucs om de verdenking op anderen te sturen. Helaas gebeurt dit zowel door de mol als door kandidaten en hoeft het dus weinig te betekenen .

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #201 Gepost op: 19-04-2021, 13:58:49 »
Het feit dat je haar daardoor niet verdenkt wijst er misschien op dat het best slim is om stukjes te laten verdwijnen en vervolgens op te merken dat er op het supboard liggen? Als het uitkomt aan het eind dat er stukjes missen kun je fijn anderen de schuld geven, jij had al bemerkt dat er iets niet was gegaan zoals het hoorde. Ik zou het juist als kandidaat voor me houden wat ik fout zie gaan. Waarom anderen op het idee brengen dat er bij het puzzelen wellicht gemold is? Hetzelfde geldt voor Jasmien natuurlijk. Maar die zegt volgens mij altijd meteen wat ze denkt en ziet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #202 Gepost op: 19-04-2021, 14:46:31 »
Je kan makkelijk roepen dat er 3 stukjes op  de sups liggen als je er 5 hebt weggegooid, toch  ::jaja::
Nee dit zijn echt van die trucs om de verdenking op anderen te sturen. Helaas gebeurt dit zowel door de mol als door kandidaten en hoeft het dus weinig te betekenen .

Ja dat is een goeie, zo had ik het nog niet bekeken. Sjit, kan ik Annelotte toch weer niet afschrijven (was de vorige afl overtuigd dat zijn het was haha). Man man wat moeilijk weer!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #203 Gepost op: 19-04-2021, 16:39:13 »
De zus van Annelotte, Marlies is een knappe dame  ::love::
Kan die volgend jaar niet meedoen?
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #204 Gepost op: 19-04-2021, 17:03:21 »
De zus van Annelotte, Marlies is een knappe dame  ::love::
Kan die volgend jaar niet meedoen?
 ;)
Super inhoudelijke post.  ::niet-ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #205 Gepost op: 19-04-2021, 18:21:45 »
Super inhoudelijke post.  ::niet-ok::

Een case closed hint toch? ::bravo:: ;D

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #206 Gepost op: 19-04-2021, 19:57:51 »
Zou je als mol als eerste een tijd willen neerzetten over die supboards? Als de groep nu had besloten om het allemaal langzaam aan te doen, had je Annelotte kunnen ontmaskeren als mol, toch?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #207 Gepost op: 19-04-2021, 20:05:56 »
Zou je als mol als eerste een tijd willen neerzetten over die supboards? Als de groep nu had besloten om het allemaal langzaam aan te doen, had je Annelotte kunnen ontmaskeren als mol, toch?
Dan is het vrij onverdacht dat ze als eerste wilde ja.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #208 Gepost op: 19-04-2021, 21:00:19 »
Zou je als mol als eerste een tijd willen neerzetten over die supboards? Als de groep nu had besloten om het allemaal langzaam aan te doen, had je Annelotte kunnen ontmaskeren als mol, toch?

Scherp! Ja, dan kunnen we inderdaad wel een streep door Annelotte zetten. De Mol moet de zekerheid hebben gehad dat hij niet de snelste tijd neer zou zetten want met een langzaamaan-actie zou hij anders ontmaskerd kunnen worden. Nu denk ik overigens dat er dan een hartig woordje met iedereen zou zijn gesproken en dat men alles nog eens over zou hebben gedaan onder het motto 'je moet wel echt je best doen, saboteren dulden we niet'.
 ;D

Maar die jongens van Woestijnvis zijn bepaald niet op hun achterhoofd gevallen en zullen dit scenario ook voorzien hebben en het dus nooit zover hebben laten komen en dus heeft de Mol de opdracht gehad niet als eerste te gaan. Conclusie: Annelotte   ::zwaai::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #209 Gepost op: 19-04-2021, 21:22:20 »
We weten toch niet of Annelotte sneller was dan de Mol in eerste instantie?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #210 Gepost op: 19-04-2021, 21:30:59 »
Dit was een rechtstreeks duel, dus de Mol had nog geen eerste tijd neergezet. Maar Annelotte zegt heel slim dat ze eraf is gevallen! ::ok:: De anderen kunnen er niet zo maar vanuit gaan dat zij de snelste gaat worden, als zij zelf langzaam aan gaan doen. Dan moeten ze allemaal elkaar vertrouwen dat ze kandidaat zijn, en er langer dan Annelotte (5 minuten? 10 minuten?) over gaan doen. Er mag niemand over gaan liegen. Maar als ze dat vertrouwen in elkaar hadden, wisten ze toch allemaal al dat Annelotte de mol was en hoefden ze haar niet meer als groep te ontmaskeren?

Ik verdenk Annelotte niet meer zo, maar het feit dat ze zegt dat ze eraf is gevallen, houdt haar volledig in de race als Mol. Ik vind het best een molse opmerking. Er zit trouwens een knip in haar run om daar onzekerheid over te laten bestaan (haar haren lijken wel droog als ze aan de bel trekt).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #211 Gepost op: 19-04-2021, 21:35:34 »
Ik denk niet dat je de kandidaten zover zou krijgen om tot een langzaamaan actie over te gaan. Het is voor de kandidaten niet interessant als iedereen weet wie de mol is.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #212 Gepost op: 19-04-2021, 21:36:22 »
Zou je als mol als eerste een tijd willen neerzetten over die supboards? Als de groep nu had besloten om het allemaal langzaam aan te doen, had je Annelotte kunnen ontmaskeren als mol, toch?

Ik snap niet helemaal wat het doel van een ‘langzaamaan’ actie zou zijn. Dan moet iedereen samenwerken om als groep de mol te willen ontmaskeren en dan op de koop toenemen dat de (deel)opdracht mislukt. Ik snap niet waarom een kandidaat dat zou willen. Je wilt weliswaar de mol ontdekken, maar je wilt ook niet dat de andere kandidaten (jouw concurrenten in het spel) ook allemaal de mol ontdekken.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #213 Gepost op: 19-04-2021, 21:43:18 »
Bedankt Molest, dat belangrijke detail had ik gemist.

Het is inderdaad erg onwaarschijnlijk dat het uitgevoerd zou worden, maar in theorie wel goed bedacht van widm1992.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #214 Gepost op: 19-04-2021, 22:08:00 »
De essentie van het spel lijkt me net dat die 5 anderen in dat scenario mekaar ook niet (kunnen) vertrouwen. Wat voor spelverloop zou daar verandering in kunnen brengen? Stel dat je haar op het spoor bent, dan ga je toch niet iedereen beginnen inlichten over je verdenkingen en aansturen op een collectieve ontmaskering. Tenzij uit heimwee naar het thuisfront of zo.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #215 Gepost op: 19-04-2021, 22:29:52 »
Tja, dat brengt ons op het punt dat in theorie bij echt goede samenwerking de kandidaten de Mol veel sneller zouden kunnen ontmaskeren. Bij WIDM zie je dan ook wel bondjes ontstaan, maar dat blijft natuurlijk maar behelpen. Je zou niet een bondje, maar een hecht bondgenootschap moeten proberen te smeden. Maar ja, als je dat probeert heb je grote kans dat de Mol vooraan staat om mee te doen met het bondgenootschap! Het blijft een geniaal spel. Zelfs na bijna een kwart eeuw verveelt het nog niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #216 Gepost op: 19-04-2021, 22:41:57 »
Als mol wil je toch als eerste? Dan zijn de boards nog droog en minder glad. Al wist de mol waarschijnlijk dat de tijd erop zat en kon ook kiezen om de extra klap aan te laten komen door te verdubbelen

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #217 Gepost op: 19-04-2021, 23:14:24 »
Als mol wil je toch als eerste? Dan zijn de boards nog droog en minder glad. Al wist de mol waarschijnlijk dat de tijd erop zat en kon ook kiezen om de extra klap aan te laten komen door te verdubbelen
Ik wilde dit net posten, hebben we mooi van onze tunnelgenoot overgenomen. Verder zie ik haar juist als schuldige voor het grond aanraken van Lennart en heeft ze misschien wel meer tijdgerekt met het bang zijn voor onderwater zijn dan wij hebben gezien. Het kan natuurlijk echt zijn, maar we hebben eerder Belgische dames goed zien acteren.
Så hva gjør vi nå?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #218 Gepost op: 20-04-2021, 00:39:47 »
Ik weet ook wel dat het niet snel zal gebeuren dat de groep dit samen gaat regelen, maar je hebt er als mol geen invloed op. Als jij over die borden gaat rennen, zijn er dus alleen kandidaten over en ze hoeven maar een afspraakje te maken en je hangt. Nog even los van het feit dat je simpelweg geen idee hebt wat snel is. De rest kon getuige de reacties “jij bent snel terug” inschatten hoe lang anderen ongeveer bezig waren. Als je als mol je best doet en het lukt je en je hebt vervolgens een groep klungelige kandidaten die gewoonweg de hele tijd wegglijden, hang je net zo zeer voor de groep. Al blijft het dan niet 100% zeker. Ik denk dat je als mol gewoon niet als eerste wil/moet willen en liever later gaat om een beetje op te gaan in de groep of in elk geval je tactiek aan te passen op basis van de groep. Blijft voor mij een minpunt voor Annelotte.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #219 Gepost op: 20-04-2021, 09:21:07 »
Dit ook niet vergeten hé, door te zeggen dat ze gevallen is zaait ze meteen twijfel over de vraag of zij eventueel de snelste zou kunnen geweest zijn. En daarmee loopt ze eigenlijk ook perfect vooruit op die hypothetische langzaamaanactie. Best uitgekiend, zeker als ze kandidate is en dit ter plekke moest verzinnen. Je weet nooit hoeveel tijd er in het echt over ging maar ze leek snel met aangeven dat ze als eerste wilde, de reacties van de anderen daarop zien er ook vrij spontaan uit.

Ik verdenk Annelotte niet meer zo, maar het feit dat ze zegt dat ze eraf is gevallen, houdt haar volledig in de race als Mol. Ik vind het best een molse opmerking. Er zit trouwens een knip in haar run om daar onzekerheid over te laten bestaan (haar haren lijken wel droog als ze aan de bel trekt).