Auteur Topic: [kandidaat] Annelotte  (gelezen 37413 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #220 Gepost op: 20-04-2021, 09:27:26 »
Voor mij blijft ze de mol. In mijn ogen klopt bijna alles. Ja, ze weigert de ademproef te doen, maar dat is dan ook het enige minpuntje.
Zoals ze keek toen er gezegd bij het avondeten dat ze op moesten staan en naar buiten... Molser kan een oogopslag niet zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #221 Gepost op: 20-04-2021, 09:41:42 »
Ik vond het een onmols puntje dat Annelotte zoveel met Isidoor bezig is, maar misschien is het eigenlijk wel fijn voor de Mol om zich zo te kunnen afzonderen zonder verdacht te zijn. Anders moet je ook maar de hele tijd in de groep je staande zien te houden als Mol. Best fijn om je terug te kunnen trekken met je vertrouweling Isidoor. ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #222 Gepost op: 20-04-2021, 09:54:11 »
Voor mij blijft ze de mol. In mijn ogen klopt bijna alles. Ja, ze weigert de ademproef te doen, maar dat is dan ook het enige minpuntje.


Schrik om te tonen dat ze het heel goed kon, goede ademhaling had. Plus haar extra onverdacht maken, want als ze het nu al niet durft, dan tijdens het molmoment ook niet. Ik zou dit zeker niet als minpuntje zien, integendeel.

Ik vond het een onmols puntje dat Annelotte zoveel met Isidoor bezig is, maar misschien is het eigenlijk wel fijn voor de Mol om zich zo te kunnen afzonderen zonder verdacht te zijn. Anders moet je ook maar de hele tijd in de groep je staande zien te houden als Mol. Best fijn om je terug te kunnen trekken met je vertrouweling Isidoor. ;D

Dat hondje is inderdaad net een goede afleiding voor Annelotte. Als mol in een bubbel van 10 zitten is toch nog een stapje hoger dan normaal de mol zijn. Je wil de tunnel in Heinz. Het is tijd eens met Belgian Mol te gaan tunnelen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #223 Gepost op: 20-04-2021, 10:06:41 »
Dit ook niet vergeten hé, door te zeggen dat ze gevallen is zaait ze meteen twijfel over de vraag of zij eventueel de snelste zou kunnen geweest zijn.
Waarom zou ze dit zeggen als ze kandidaat is? Stel de Mol verliest. Ja, dan kun je nog steeds de Mol zijn. Maar zo zijn er nog vijf, want er is er maar één de snelste. Maar stel de Mol wint. Dan heb je aangegeven dat de Mol niet bent. (Tenzij iedereen eraf gaat vallen, maar daar kun je niet vanuit gaan).
1x nutteloze en 1x slechte strategie als je kandidaat bent.
Waarom zou ze dit zeggen als ze de Mol is? Stel de Mol verliest. Dan kan iedereen de Mol nog zijn, want er is er maar één de snelste. Ook als de rest op de been blijft. Stel de Mol wint. Dan heb je je ingedekt, want jij bent zogenaamd gevallen. 2x goede strategie als je de Mol bent.
Best uitgekiend, zeker als ze kandidate is en dit ter plekke moest verzinnen.
Dat ten eerste al, en dan pakt het ook nog heel onvoordelig voor je uit als de Mol wint. Eigenlijk is dit vanuit kandidaat Annelotte alleen te verklaren als ze er echt in is gevallen, en heel naïef de waarheid sprak, zonder zich te realiseren dat ze door de mand kon vallen als kandidaat.

Ik schrijf hier toch een dik molpunt voor Annelotte.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #224 Gepost op: 20-04-2021, 10:17:02 »
Dat hondje is inderdaad net een goede afleiding voor Annelotte. Als mol in een bubbel van 10 zitten is toch nog een stapje hoger dan normaal de mol zijn. Je wil de tunnel in Heinz. Het is tijd eens met Belgian Mol te gaan tunnelen.

Haha, ik heb zelfs al op Annelotte gestemd als Mol in poll en pool de vorige keer. Maar haar angst voor die waterbokaal heeft me weer erg doen twijfelen. Daarom houd ik nog een paar dagen alle opties open.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #225 Gepost op: 20-04-2021, 10:34:00 »
Ik vond het een onmols puntje dat Annelotte zoveel met Isidoor bezig is, maar misschien is het eigenlijk wel fijn voor de Mol om zich zo te kunnen afzonderen zonder verdacht te zijn. Anders moet je ook maar de hele tijd in de groep je staande zien te houden als Mol. Best fijn om je terug te kunnen trekken met je vertrouweling Isidoor. ;D
Ik denk dat Annelotte deze 'therapie' goed kan gebruiken. Bovendien kan ze onverdacht veel met Isodoor bezig zijn omdat hij moet leren op een rode knop te drukken.
Ze heeft nu alle mannen achter zich aan want volgens mij verdenken die haar allemaal. Zware taak. Niet voor niets zei ze, tijdens het vrouwenuurtje: 'van mij mag de volgende afvaller weer een man zijn.'  ;)
« Laatst bewerkt op: 20-04-2021, 10:36:20 door Run »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #226 Gepost op: 20-04-2021, 11:27:08 »
Annelotte stond lang op mijn lijstje maar ik heb de voorbije afleveringen 2 zaken gezien die voor mij haar een echte kandidaat doen lijken:

1) De teefjes hertellen. Als je die telling al fout hebt gedaan, en ze staan op het punt een fout antwoord te geven, waarom dat dan verbeteren? Wat als Philip en Sven haar gevolgd hadden, had ze als mol 1000 euro verdiend. Dat doet mij denken aan Kaat in Vietnam die 2x reanimatie zei in haar denkproces maar dit niet gaf als antwoord (en daarna nog zei: ik zei het nog) of Lloyd die 2 sec buiten tijd het antwoord op een raadsel vind.

2) die ademproef weigeren. Ik heb nog nooit een mol iets weten weigeren omdat die niet durfde.
Als ze de mol was, had ze best een degelijke tijd kunnen neerzetten zonder in de buurt te komen van haar oorspronkelijke tijd. Gewoon weigeren lijkt me niet mols. Het is  eerder een kandidaatactie van iemand die totaal overdonderd is.



klaar voor de strijd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #227 Gepost op: 20-04-2021, 12:02:44 »

Ik schrijf hier toch een dik molpunt voor Annelotte.

Je hebt je lang tegen beter wil en wil weerzet, maar nu ben je toch hier met ijzersterke argumenten. Welkom.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #228 Gepost op: 20-04-2021, 12:12:08 »
Welkom.
Een molpunt betekent niet dat ik de tunnel meteen instap. Aan het eind van de week misschien. :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #229 Gepost op: 20-04-2021, 12:13:29 »
Een molpunt betekent niet dat ik de tunnel meteen instap. Aan het eind van de week misschien. :)

Ik weet dat je de juiste keuze zal maken aan het einde van de week ;D. Ik zal het hier goed warm houden, tenzij er een topic wordt geopend voor de vriendin van Sven. Dan moet ik genoodzaakt wisselen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #230 Gepost op: 20-04-2021, 14:10:30 »
Ik weet dat je de juiste keuze zal maken aan het einde van de week ;D. Ik zal het hier goed warm houden, tenzij er een topic wordt geopend voor de vriendin van Sven. Dan moet ik genoodzaakt wisselen.
Annelotte was op mijn verdachtenlijstje vorige week gezakt naar de onderste helft. Dus wil ik haar nu op 1 zetten dan moet er toch nog heel wat water door het Schelde-Rijnkanaal. ;)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #231 Gepost op: 20-04-2021, 20:50:44 »
In aflevering 1, nadat Gilles de opdracht in het kasteel heeft uitgelegd zegt Annelotte: "Ik wil echt geen afscheid nemen van iemand vandaag." Eigenlijk een rare opmerking. Zou je niet eerder "ik wil echt niet afvallen vandaag" denken als kandidaat?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #232 Gepost op: 20-04-2021, 21:27:17 »
Dit vond ik juist een kandidaatse opmerking. De mol weet namelijk vanaf dag 1 dat hij afscheid moet nemen van een kandidaat en als hij daar niet tegen kan, dan kan hij beter geen mol worden.
Als kandidaat wil je eigenlijk de groep bij elkaar houden want je hebt toch een band met je medekandidaten. Niet dat de mol geen band zou hebben met de kandidaten hoor, maar ik denk dat dit anders is.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #233 Gepost op: 20-04-2021, 21:30:41 »
Het komt op mij over als een Mol die een kandidaat speelt die zoiets zegt, terwijl een kandidaat eigenlijk zoiets niet zou zeggen.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #234 Gepost op: 20-04-2021, 21:31:53 »
Ik heb het hier op het hoogtepunt van mijn verdenking (na afl. 3 denk ik) ook op mijn Annelotte-lijstje gezet.

Het kan mols lijken, a) omdat het klinkt alsof ze er al van uitgaat dat zij geen afvaller is, b) omdat de mol hier een handje geholpen kan hebben zodat de proef in de bunker mooi symmetrisch 5 tegen 5 werd gespeeld met dubbele eliminatie.

Ik dacht dat de audio in het Vlaams iets was als: "ik wil echt geen afscheid nemen van niemand niet vandaag". Dat maakt het nog wat ingewikkelder met al die negaties, afhankelijk van waar je er komma's bijdenkt kan het vanalles betekenen. ;)

De meest kandidaatse interpretatie lijkt me "ik wil echt geen afscheid nemen, van niemand niet vandaag" dus ze wil niet vertrekken en voegt dan toe dat ze ook niemand anders wil zien vertrekken vandaag.

Maar het kan net zo goed de mol zijn die zegt dat ze vandaag de afvaller gered wil zien worden. Even later vond ze Lennart in de pietepeuterig kleine handtekening op het schilderij met een paar seconden op de klok.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #235 Gepost op: 20-04-2021, 21:38:50 »
Het komt op mij over als een Mol die een kandidaat speelt die zoiets zegt, terwijl een kandidaat eigenlijk zoiets niet zou zeggen.

Maar als je zelf weg moet, neem je toch ook afscheid? Je kan dan toch ook als kandidaat prima zeggen dat je geen afscheid wil nemen van iemand? Ik vind dit niet zo'n vreemde uitspraak.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #236 Gepost op: 20-04-2021, 21:52:15 »
In aflevering 1, nadat Gilles de opdracht in het kasteel heeft uitgelegd zegt Annelotte: "Ik wil echt geen afscheid nemen van iemand vandaag." Eigenlijk een rare opmerking. Zou je niet eerder "ik wil echt niet afvallen vandaag" denken als kandidaat?
Die opmerking viel mij ook op in combinatie met het feit dat ze op de valreep de naam van Lennart vond. Daarom begon ik haar te verdenken.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #237 Gepost op: 20-04-2021, 21:54:13 »
Het hoeft inderdaad niks te zijn, maar kennelijk viel het anderen ook op. Het past wel bij Annelotte die zich als kandidaat profileert vind ik. Zoals ze later in het spel ook doet met opmerkingen als dat eigenlijk alleen zij een betrouwbaar imago heeft en dat ze zo graag voor het geld wil gaan (waar we op beslissende momenten niets van terugzien).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #238 Gepost op: 20-04-2021, 22:11:45 »
Het komt op mij over als een Mol die een kandidaat speelt die zoiets zegt, terwijl een kandidaat eigenlijk zoiets niet zou zeggen.
Of misschien wel een kandidaat die een Mol speelt die een kandidaat speelt  ;)
We weten dat alle kandidaten afscheid van elkaar nemen voor de eliminatie. Zou dit er niet ook mee te maken kunnen hebben. Dan weet je eigenlijk niet wie er afscheid van wie neemt. Misschien jij zelf wel van de rest van de groep?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #239 Gepost op: 21-04-2021, 10:55:55 »
In aflevering 1, nadat Gilles de opdracht in het kasteel heeft uitgelegd zegt Annelotte: "Ik wil echt geen afscheid nemen van iemand vandaag." Eigenlijk een rare opmerking. Zou je niet eerder "ik wil echt niet afvallen vandaag" denken als kandidaat?
Sterk!  ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 11:05:03 door Run »