Auteur Topic: [kandidaat] Annelotte  (gelezen 37386 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #380 Gepost op: 5-05-2021, 11:14:53 »
En die 2000 euro bieden voor een vrijstelling, dat is heel vreemd voor een kandidaat die -1000 overhad voor een pasvraag in een veel eerdere fase.
Juist! Dat bod sloeg nergens op. Maar gaf een heerlijk uitgangspunt om daarna een mooi stukje drama te laten zien. Als ze 5.000 euro of meer had geboden, was dat ongeloofwaardig geweest.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #381 Gepost op: 5-05-2021, 11:36:49 »
En die 2000 euro bieden voor een vrijstelling, dat is heel vreemd voor een kandidaat die -1000 overhad voor een pasvraag in een veel eerdere fase.

Je zegt het goed in een eerdere fase. Nu zat ze al bijna in de finale. Misschien heeft ze maar 2000 geboden omdat ze juist niet de pot wilde leegkapen. Dat ze 1000 voor een joker bood, wil niet zeggen dat ze dan afleveringen later geen bod van (maar) 2000 kan doen voor een vrijstelling. 

Het lijkt op een veilig bod, denk dat ze niet vol voor een vrijstelling ging. Dat ze echt geen hoog bod wilde doen en ook niet in de dossiers keek,  was niet omdat ze de mol is (dan had ze hoger geboden) maar omdat ze kandidaat is. En dat toneelstukje dat is (net als de boosheid van Jolien vorig jaar) geen toneelstukje in mijn ogen. Het is gewoon te oprecht, net als haar toneelstukje bij dat onder water gaan met Lennart en Jasmien. Daardoor kan zij de mol niet zijn , zoals eerder gezegd, Annelotte kan niet 2,34 onder water blijven.

Toneelstukjes is niks voor haar. Ze liet het liegen in de bunker ook aan Jasmien over omdat ze het zelf niet kon. En zelf geeft ze toe in haar mollicitatie dat ze niet zo goed kan liegen (iedereen kan wel beetje liegen, maar molwaardig liegen?)

Tel alles op (er is meer in het topic),  dan weet je dat Annelotte  de mol niet kan zijn. Het lukt me toch niet om de tunnelaars op andere gedachten te
brengen net nu het nog kan,  ik doe weer een poging, maar ik bedoel het echt goed ::bravo::.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 11:38:22 door Lonneke*L »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #382 Gepost op: 5-05-2021, 11:56:11 »
Je zegt het goed in een eerdere fase. Nu zat ze al bijna in de finale. Misschien heeft ze maar 2000 geboden omdat ze juist niet de pot wilde leegkapen. Dat ze 1000 voor een joker bood, wil niet zeggen dat ze dan afleveringen later geen bod van (maar) 2000 kan doen voor een vrijstelling.

Het lijkt op een veilig bod, denk dat ze niet vol voor een vrijstelling ging. Dat ze echt geen hoog bod wilde doen en ook niet in de dossiers keek,  was niet omdat ze de mol is (dan had ze hoger geboden) maar omdat ze kandidaat is.


In een eerdere en veiligere fase voor een veel minder hoog doel. Dit is een vrijstelling en ze geeft deze aflevering zelf aan dat ze denkt dat iedereen goed zit. 2000 euro bieden is iemand anders een vrijstelling gewoon gunnen. Als je met vijf over bent doe je dat niet als kandidaat, zeker niet iemand die consistent voor de troeven is gegaan (ook vijf pasvragen).

Citaat
En dat toneelstukje dat is (net als de boosheid van Jolien vorig jaar) geen toneelstukje in mijn ogen.

De blijheid van de 10000 euro die uit de pot gaat brengt veel emoties met zich mee die geuit moeten worden. Hoe kan je dat beter doen dan boos worden? Past perfect bij haar telkens maar weer profileren als de kandidaat die voor het geld gaat, wie trapt daar nog in.

Citaat
Het is gewoon te oprecht, net als haar toneelstukje bij dat onder water gaan met Lennart en Jasmien. Daardoor kan zij de mol niet zijn , zoals eerder gezegd, Annelotte kan niet 2,34 onder water blijven.

Dat is dus exact waarom je deed, iedereen schrijft haar daardoor af. Dan is Lennart of Jasmien die probeert net minder verdacht. Annelotte is net de enige die ik er wel toe in staat acht.

Citaat
Toneelstukjes is niks voor haar. Ze liet het liegen in de bunker ook aan Jasmien over omdat ze het zelf niet kon. En zelf geeft ze toe in haar mollicitatie dat ze niet zo goed kan liegen (iedereen kan wel beetje liegen, maar molwaardig liegen?)

In de bunker zijn Jasmien en Philip heel erg opgevallen en verdacht geworden. Dat geld ging sowieso niet in de put, geen reden je te profileren als mol. Ze had trouwens de mogelijkheid haar team als eerste uit de bunker te helpen. Daar is veel geknipt. En ze is recruiter, die kunnen liegen...

Citaat
Tel alles op (er is meer in het topic),  dan weet je dat Annelotte  de mol niet kan zijn. Het lukt me toch niet om de tunnelaars op andere gedachten te
brengen net nu het nog kan,  ik doe weer een poging, maar ik bedoel het echt goed ::bravo::.

Je hebt eigenlijk niets weerlegt in mijn ogen, je denkt dat ze toneel speelt en ja, dat doet een mol. Als je dit zegt en bij Sven in de tunnel zit ga ik niet verder in discussie. Als je bij Lennart in de tunnel zit wil ik nog een poging doen.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 15:03:26 door Belgian Mol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #383 Gepost op: 5-05-2021, 12:06:31 »
Wat me tegenhoudt om deze tunnel in te stappen, is opdracht 7.3. Als ik begreep waarom Annelotte daar met een heel goede omschrijving en zonder euh... 1.500 euro in de pot brengt, dan was ik nu ook van de partij. Kan zijn dat ik deze week alsnog aansluit, maar dit is momenteel nog mijn grootste obstakel.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #384 Gepost op: 5-05-2021, 12:09:16 »
Je zegt het goed in een eerdere fase. Nu zat ze al bijna in de finale. Misschien heeft ze maar 2000 geboden omdat ze juist niet de pot wilde leegkapen. Dat ze 1000 voor een joker bood, wil niet zeggen dat ze dan afleveringen later geen bod van (maar) 2000 kan doen voor een vrijstelling. 
Helemaal mee eens.
En bij die -€1000 tegenover een pasvraag moeten we ook bedenken dat je ook gaat inschatten wat je concurrenten gaan doen. Annelotte zegt hier zelf over: "moeten wij heiliger zijn dan de paus"?

Stel even dat jij als enige kiest voor het geld en de andere 2 duo's spelen €2000 uit de pot door voor de pasvragen te gaan. Die anderen gaan misschien door dankzij de pasvragen, jij naar huis en jij hebt hun pot nog lekker gespekt ook! Dat voelt op de een of andere manier toch niet lekker.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #385 Gepost op: 5-05-2021, 12:56:11 »
Wat me tegenhoudt om deze tunnel in te stappen, is opdracht 7.3. Als ik begreep waarom Annelotte daar met een heel goede omschrijving en zonder euh... 1.500 euro in de pot brengt, dan was ik nu ook van de partij. Kan zijn dat ik deze week alsnog aansluit, maar dit is momenteel nog mijn grootste obstakel.
Waarom het ook was, - misschien om zich onverdacht te maken - het was voor mij duidelijk dat ze het oplas. Een mol zal dat niet uit zijn hoofd gaan leren want dan is de kans op 'eh' te groot.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #386 Gepost op: 5-05-2021, 13:06:20 »
Hoe kom je erbij dat ze dat oplas? Omdat ze steeds die 3 trefwoorden moest omschrijven met zinnen, die dan steeds terugkomen, leek het misschien wel zo.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #387 Gepost op: 5-05-2021, 13:37:23 »
Het kan ook zijn, bedenk ik nu maar, omdat dit de laatste opdracht voor de finale was. En de laatste kans voor de mol om zich onverdacht te maken, dus het mocht. Zie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vorig jaar in de supermarkt. Terwijl Sven en Lennart binnen druk bezig waren zichzelf verdacht te maken, of de ander te testen. Hoe dan ook kwamen die alsnog op de drie juiste antwoorden (met dank aan Lennart).

PS: ik had dit argument en de verwijzing naar de mol van vorig jaar gelezen in het Lennart topic, maar het kan natuurlijk net zo goed bij Annelotte worden toegepast. Met het verschil dat het bij Annelotte maar om één opdracht gaat, en bij Lennart om een hele aflevering.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 13:50:30 door Molest »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #388 Gepost op: 5-05-2021, 14:00:20 »
We zullen het zien Belgian Mole.  Ik vind dat ik wel goede punten heb.

P.s. ik denk dus niet dat ze toneelspeelt, jij zegt dat ik zeg dat ze toneelspeelt.
Of ben je het woordje niet vergeten?

Ik heb nog meer punten over Annelotte maar die staan al in diverse topics. 
Maar ze kan het niet zijn, daar komt het op neer.  Ik hoop dat je het gelooft
als de echte mol onthuld wordt ;)

« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 14:13:04 door Lonneke*L »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #389 Gepost op: 5-05-2021, 15:04:01 »
Wat me tegenhoudt om deze tunnel in te stappen, is opdracht 7.3. Als ik begreep waarom Annelotte daar met een heel goede omschrijving en zonder euh... 1.500 euro in de pot brengt, dan was ik nu ook van de partij. Kan zijn dat ik deze week alsnog aansluit, maar dit is momenteel nog mijn grootste obstakel.

Als laatste. Nadat de andere drie mislukt waren. En er vorige aflevering 10000 uitging. Lennart draagt zwaar bij aan deze 1500.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #390 Gepost op: 5-05-2021, 16:51:50 »
Ik keek iets terug aan het einde van aflevering 1 en toen zag ik de cryptische woorden van Gilles aan het einde van die aflevering, toen hij zich richtte tot de mol en dat deze ook moest vrezen voor zijn plek en dat dan de andere mol mee zou gaan.

Die woorden "Misschien moeten jullie elkaar eens ontmoeten" konden op dat moment slaan op een directe confrontatie in de strijd in het maïsveld maar dus ook op de hotelkamer in Berlijn.

 ::oink::
Dit is n geniale hint  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #391 Gepost op: 5-05-2021, 21:12:14 »
Waarom het ook was, - misschien om zich onverdacht te maken - het was voor mij duidelijk dat ze het oplas.

Kun je dan misschien even uitleggen waar het briefje of bordje waarvan ze het oplas zich bevond?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #392 Gepost op: 5-05-2021, 22:55:06 »
Ik keek iets terug aan het einde van aflevering 1 en toen zag ik de cryptische woorden van Gilles aan het einde van die aflevering, toen hij zich richtte tot de mol en dat deze ook moest vrezen voor zijn plek en dat dan de andere mol mee zou gaan.

Die woorden "Misschien moeten jullie elkaar eens ontmoeten" konden op dat moment slaan op een directe confrontatie in de strijd in het maïsveld maar dus ook op de hotelkamer in Berlijn.

 ::oink::
'

als ik het goed zie lijkt het motorpak een blonde knot te hebben.
een van de reservedames was heel blond..

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #393 Gepost op: 5-05-2021, 23:24:38 »
Die vlek is de reflectie van de gele lamp.

En ehm... als ik wat naar onder kijk zou ik eerder zeggen dat dit een reutje is, en geen teefje. ::hypocriet::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #394 Gepost op: 6-05-2021, 10:09:32 »
Kun je dan misschien even uitleggen waar het briefje of bordje waarvan ze het oplas zich bevond?
Ze had toch een mobieltje waar ze op keek?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #395 Gepost op: 6-05-2021, 12:24:03 »
Nee, ze had helemaal geen mobieltje waar ze op keek. Het idee alleen al dat je zo'n gewaagde opdracht met mobieltjes zou doen...
Stel je voor dat iemand 'm zou laten vallen en Gilles en een cameraman staan daar 30 verdiepingen lager te wachten en worden getroffen door dat mobieltje!

Ik raad je aan de opdracht eens terug te kijken, dan kun je zien dat ze geen mobieltje had en de tekst niet oplas. En je kunt dan zien dat ze erg haar best deed. Ze slaagt in feite prima in haar opdracht, want ze blijft geduldig terwijl de heren binnen nogal wat slippertjes (pun intended!) begaan voordat ze uiteindelijk toch tot de goede woorden komen. 1500 euro in de pot dankzij de koelbloedige kandidate Annelotte.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 14:08:20 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #396 Gepost op: 6-05-2021, 14:52:32 »
Nee, ze had helemaal geen mobieltje waar ze op keek. Het idee alleen al dat je zo'n gewaagde opdracht met mobieltjes zou doen...
Stel je voor dat iemand 'm zou laten vallen en Gilles en een cameraman staan daar 30 verdiepingen lager te wachten en worden getroffen door dat mobieltje!

Ik heb nog eens gekeken, het was geen mobieltje maar een soort van Applewatch die ze om heeft, je ziet haar omlaagkijken als de camera binnen is.
Bij Philip zie je dat hij juist omhoog kijkt, de kamer in, als hij praat.
Het kan ook dat in de kamer eronder, op het raam de tekst van Annelotte staat. Ze lijkt vooral daarnaartoe te kijken. Dat lijkt me logischer, daar kun je de tekst groot op het raam plakken.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 15:10:28 door Run »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #397 Gepost op: 6-05-2021, 15:45:53 »
Er zijn ook mensen die dit uit hun hoofd kunnen. Denk ook niet dat het de bedoeling van de opdracht was om een tekst op te lezen.
Dan zouden de anderen dat ook wel hebben gedaan.

Annelotte doet dit gewoon goed . Zo goed dat het Sven niet lukt om de boel te verpesten.
De omschrijvingen waren te goed.  Als ze had willen mollen had ze even euh moeten zeggen
of wat slechtere omschrijvingen moeten geven. Een voorbeeldige kandidaatsactie.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #398 Gepost op: 6-05-2021, 16:57:14 »
Er zijn ook mensen die dit uit hun hoofd kunnen. Denk ook niet dat het de bedoeling van de opdracht was om een tekst op te lezen.
Dan zouden de anderen dat ook wel hebben gedaan.

Annelotte doet dit gewoon goed . Zo goed dat het Sven niet lukt om de boel te verpesten.
De omschrijvingen waren te goed.  Als ze had willen mollen had ze even euh moeten zeggen
of wat slechtere omschrijvingen moeten geven. Een voorbeeldige kandidaatsactie.
Geen 'eh' zeggen terwijl je moet bedenken hoe je iets omschrijft, is haast onmogelijk. Wel eens geprobeerd? Het is m.i. een onwaarschijnlijk goede prestatie van Annelotte. Met nadruk op 'onwaarschijnlijk'. ::)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Annelotte
« Reactie #399 Gepost op: 6-05-2021, 17:42:39 »
Ze heeft een smartwatch om, net als Lennart en Philip bij hun afdaling langs het hotel. Ik meen zelfs het merk te herkennen: Samsung.
Ze leest beslist geen tekst voor van dat horloge, ze gebruikt het voor het telefoongesprek.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ze het geweldig deed! Niet alleen liet ze zich niet kennen en deed ze deze best wel enge opdracht toch maar mooi, ze deed hem ook nog eens perfect! Ze is gewoon een heel goede kandidate, die verdiend de finale heeft gehaald. Ik hoop maar dat ze zondag de pot wint. het is haar zeer gegund.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!