Poll

Wie is NIET de Mol?

Annelotte
50 (59.5%)
Lennart
14 (16.7%)
Sven
20 (23.8%)

Totaal aantal stemmen: 69

Auteur Topic: [poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 10134 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2021, 10:20:56 »
Noah, Lennart, Dami en Samina voorlopig
Ich bin ein Bärliner!

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2021, 12:40:04 »
Zo redeneerde ik in 2019 ook waardoor ik van mijn Mol afstapte die echt de Mol bleek te zijn. :\'(
Hmmmm dan neem ik mijn woorden terug ;D (mijn geheugen is niet zo sterk!)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 23-03-2021, 13:34:26 »
Noah zeker niet. Dami met potloodstreep vanwege het voorstellen om te vragen hoe het met linie 3 gaat, nadat ze al weten dat zij hier geen tijd voor hebben en het ook niets toevoegt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 23-03-2021, 14:31:33 »
Tenzij Dami graag wilde dat Philip haar onnozel vindt. Als je als Mol onder de radar wil blijven, is het juist wel een goeie actie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 23-03-2021, 16:16:13 »
Emoties opwekken en ermee spelen vereisten voor een mollicitatie tegenwoordig.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 23-03-2021, 23:07:50 »
Iedereen behalve Jasmien?
Ze acteert (te) actief. Dat moet minder.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2021, 23:40:08 »

Sinds vorig jaar ben ik begonnen met iets nieuws. Ik heb de Mol altijd al proberen te vinden door me te focussen op wie de Mol NIET kan zijn. Deze tactiek heb ik altijd al een beetje toegepast, maar ik heb er sindsdien nog meer aandacht aan besteed door met een puntensysteem te werken. Elke actie die voor mij onmols lijkt en dus meer op een kandidatenactie lijkt, geef ik een kandidatenpunt. Na een tijdje zou dan duidelijk moeten worden wie de Mol is, want die zou ergens onderaan in de rangschikking moeten bengelen.

Vorig jaar heeft deze theorie best goed gewerkt. Nadat Salim afviel, werd het duidelijk dat Alina de Mol moest zijn. Daarom ga ik dit jaar opnieuw de Mol proberen te vinden op deze manier!

Suggesties en bedenkingen zijn altijd welkom!

Voordat we beginnen wil ik al meteen een eerste keuze toelichten. Aangezien Noah enkel de Mol kan zijn als Jens dit was, heb ik die twee samengevoegd in mijn schema. Kandidatenacties van Jens in opdracht 1 worden dus geteld voor Noah.

Opdracht 1 - Strijd in het maïsveld
- MOLPOSITIE: In deze opdracht moet de Mol twee dingen vermijden:
1. Er mag geen 5.000 euro verdiend worden, dus iemand moet de auto bereiken.
2. De andere Mol mag de auto niet bereiken, want dan moet je naar huis.
Om controle uit te oefenen op deze 2 dingen, kan je het best invloed hebben op wie er wordt afgeschoten en wie niet. Hierdoor is drone-operator (Jens) of coördinator (Samina) zijn niet interessant als Mol. Ook linie 1 (Sven, Katrien en Kevin) is niet het meest interessant, omdat je slechts de langzaamste personen kan uitschakelen en niet gericht de andere mol kan neerschieten. Linie 2 en 3 lijken me de beste molposities voor de Mol omdat je dan gerichter bepaalde mensen kan neerschieten: je schiet bewust mis bij mogelijke kandidaten, maar doet wel je best wanneer je de andere Mol ziet. De rol van Philip kan je in twijfel trekken, maar in principe moet hij enkel subtiel duwen op het plateau waar Dami op ligt om haar mis te laten schieten.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jens/Noah, Samina, Sven, Katrien en Kevin.
- Ik vind het een moeilijke opdracht om kandidatenpunten in uit te delen, omdat we niet over alle informatie beschikken: bij linie 3 is het niet helemaal duidelijk wie er hoeveel tegenstanders heeft kunnen neerschieten, over linie 1 hebben we zeer weinig informatie gekregen want er kwamen niet veel vragen in beeld. Daarnaast is elke actie op meerdere manieren te verklaren omdat een mogelijke tegenstander ook de andere Mol kan zijn. Ik denk dan aan halve kandidatenpunten voor Philip die Dami tegenhoudt om Samina te vragen naar de situatie, Jasmien die Lennart zegt geen kogels te verspillen omdat ze zullen sukkelen bij het kruipen uit de gracht, etc.
Tips en suggesties zijn hier dus zeker welkom!

Opdracht 2 - Intieme kennismaking
- MOLPOSITIE: iedereen heeft deels invloed op 2.000 euro (2 vragen van eigen duo en 2 vragen door thema's te vinden voor ander duo), dus geen specifieke kandidatenpunten hier.
- In deze opdracht zijn 3 factoren waar ik kandidatenpunten voor kan uitdelen: het juist beantwoorden van de vraag, tijdens het gesprek het antwoord vertellen op de vraag die zou komen en een thema vinden in de klokkenwinkel.
- Factor 1: Samina, Jasmien en Noah gaven een goed antwoord op hun vraag.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina, Jasmien en Noah.
- Factor 2: Dami, Kevin, Lennart, Philip en Annelotte vertelden tijdens het gesprek het antwoord op de vraag die zou komen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Dami, Kevin, Lennart, Philip en Annelotte.
- Factor 3: Annelotte, Jasmien, Dami en Lennart vonden een thema in de klokkenwinkel en gaven die door aan de groep.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte, Jasmien, Dami en Lennart.
- Totaal in deze opdracht:
Samina: 1/0/0 = 1
Dami: 0/1/1 = 2
Kevin: 0/1/0 = 1
Katrien: 0/0/0 = 0
Sven: 0/0/0 = 0
Lennart: 0/1/1 = 2
Noah: 1/0/0 = 1
Philip: 0/1/0 = 1
Jasmien: 1/0/1 = 2
Annelotte: 0/1/1 = 2

Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
- Lastige opdracht, want een kandidaat die competitief is en er dus alles wil aan doen om iemand anders te laten afvallen, zal naamplaatjes bewust niet zien. Dus hier hebben Mol en kandidaat in principe dezelfde belangen.
- Toch geef ik halve punten aan kandidaten die naamplaatjes vonden: Philip vond de dino (Kevin), Lennart keek op de wereldbol (Dami) en Dami vond de munten (Noah).
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip, Lennart en Dami
- Voor Annelotte maak ik een uitzondering, want zij vond in de laatste 5(!) seconden nog de naam van Lennart bij de foto van de apostelen. Als Mol ga je dit echt niet in de laatste seconden doen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte
« Laatst bewerkt op: 28-03-2021, 00:05:45 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2021, 23:40:15 »
(nieuwe post door het overschrijden van 5.000 tekens)

De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 1


Uit de allereerste tussenstand komt Annelotte met 3 kandidatenpunten als minst verdachte kandidaat naar voren en met 0,5 punten minder staan Dami en Lennart achter haar. Jasmien, Kevin, Noah en Samina hebben 2 punten achter hun naam staan. Onderaan de rangschikking staan met 1,5 punten Philip en met 1 punt Katrien en Sven.



Zelf schrap ik met een potloodstreep Annelotte, Dami, Samina, Sven en Noah. Sven eindigt laag in mijn schema doordat hij zich verdacht gedraagt ;)
« Laatst bewerkt op: 27-03-2021, 23:49:33 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2021, 00:27:19 »
Nice Vermoljoen! ::ok::
🜃

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2021, 19:52:54 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 28-03-2021, 21:36:05 »
Er kan weer gestemd worden!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2021, 22:46:26 »
Sven sowieso niet met zn 2 volle glazen wijn 🍷🍷

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 28-03-2021, 22:52:34 »
Sven, Noah en Philip weggestreept.

- Sven omdat dit voor mij nog steeds de kandidaat is die verdacht moet worden. Zeggen niet van groepsknuffels te houden terwijl daarna een opdracht komt waarin dat precies moet gebeuren, in het kasteel letterlijk een naam oppakken en het niet 'zien' en net bij de eliminatie een biecht van Dami die Sven verdacht maakt (ze zegt Sven uitgesloten te hebben en krijgt een rood scherm).

- Noah omdat hij het alleen kan zijn als Jens de mol was, en die had geen beste molpositie in die opdracht, dus Jens leek me niet de mol te zijn. Krijg verder totaal geen molvibes bij hem.

- Philip omdat hij het in de laatste opdracht over €5000 had, terwijl de groene knop op dat punt nog helemaal niet bekend was en de kandidaten dus dachten dat het om €3000 ging. Als Philip de mol is, was dit een hele lelijke verspreking die m.i. veel te obvious is en ook nooit in de montage gelaten zou zijn. Daarom is Philip voor mij een kandidaat die niet alles goed had meegekregen.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2021, 10:01:06 »
Annelotte, Jasmien, Noah en Samina heb ik na twee afleveringen met potlood doorgestreept...
🜃

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2021, 21:03:55 »
Noah, Samina en Philip heb ik definitief doorgestreept. Sven en Katrien verdenk ik ook nauwelijks.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2021, 21:17:31 »
Ik ben voorzichtig geworden, en streep voorlopig alleen Jasmien, Noah en Samina door. :)
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 21:40:59 door Molest »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2021, 10:21:11 »
Samina, Noah, Katrien zeker niet. Philip en Lennart waarschijnlijk ook niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2021, 22:36:07 »
Met vrijwel grote zekerheid zijn: jasmien, samina, noah, katrien

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2021, 11:24:58 »
Jasmien, Katrien, Samina, Noah

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 4-04-2021, 19:57:11 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 3:

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::