Opdracht 2 - Bingewatchers- MOLPOSITIE: Als Mol kan je het beste niet gaan bingewatchen. De tips die ze daar kunnen krijgen zijn al vrij duidelijk waardoor het al teveel zou opvallen als je zou mollen. Je kan dus beter ervoor zorgen dat de tips niet duidelijk worden overgebracht waardoor het veel moeilijker zal zijn om antwoorden te vinden.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Katrien en Annelotte.- Bikers:
Factor 1 - Tip 1: De vogeltjesdans wordt succesvol doorgegeven aan de bingewatchers. Sven beeldt het goed uit terwijl Philip ervoor zorgt dat hij dit op het juiste moment doet en aanhaalt nog eens een 'safety' te doen.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en SvenFactor 2 - Tip 2: 'Kissed by fire' wordt succesvol doorgegeven.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven- Hikers:
Factor 1 - Tip 1: 'Seizoen 1, aflevering 5' wordt niet succesvol doorgegeven. De kandidaten falen hier.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.Factor 2 - Tip 2: Ook hier falen ze 'Storm op komst' door te geven.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.- Bingewatchers:
Factor 1 - Tips van hikers: Ze merken de eerste tip niet op doordat de anderen deze niet goed doorgaven. Wel wisten ze dat Alain Vandam uit Het Eiland kwam. Ook de tweede tip werd niet goed doorgegeven door de hikers.
=> Dat betekent dat ik helaas geen kandidatenpunten kan geven.Factor 2 - Tips van bikers: Ze merken de eerste tip net op tijd op en hebben die ook begrepen. De eerste 500 euro werd verdiend. Ook de tweede tip werd begrepen en er werd weer 500 euro verdiend.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Katrien en AnnelotteVerdubbeling van het geld:
- Sven en Philip bleven in hun tentje naast een rotswand. Aangezien je hier als Mol moeilijk kan tegenwerken, geef ik hier maar 0,5 kandidatenpunten voor.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en SvenOpdracht 3 - De bom op tafel- Ik begin een beetje in herhaling te vallen wat opdracht 3 betreft, maar ik vrees dat ik ook deze keer weer een opdracht zal overslaan. De kans dat er voor pasvragen wordt gekozen is sowieso al groot en dan heb je ook nog eens 2 verschillende strategieën die je hier kan volgen:
1. Op een bomstoel zitten: Slecht liegen en al snel weggestemd worden of tot het einde proberen te blijven en met zekerheid voor pasvragen gaan.
2. Niet op een bomstoel zitten: De Mol zal er alles aan doen om er tot het einde in te blijven, want dan is al één bomstoel weggespeeld en kan je met 100% zekerheid voor de pasvragen gaan, want je moet dan zelf opstaan. Of proberen er alles aan te doen de kandidaten op een bomstoel weg te stemmen.
- Het enige wat hier als Mol écht niet te verklaren is, is de actie van Samina om te zeggen dat haar eten pikant is zodat meteen duidelijk werd dat ze niet op een bomstoel zat. Dit kan ook omgekeerde psychologie zijn natuurlijk, toch kan ik dit niet zomaar negeren.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan SaminaDe Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 4Bovenaan staat tegen de verdenkingen in Annelotte samen met Samina op de eerste plaats. Daaronder staat ook deze keer met 7,5 punten Jasmien. Onderaan zijn na deze aflevering Philip en Sven boven Lennart, die deze aflevering zelf geen enkele kandidatenpunt verdiende, gekropen. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden
Zelf heb ik nu gestemd op Samina, Annelotte, Philip en Jasmien.