Voordat ik begin, zeg ik nog even het volgende over de vorige aflevering:
1. Philip gaf 2x de juiste aanzet bij het proeven van de wijn.
2. Lennart zagen we wel erg weinig in beeld en bleef lang weg.
=> Dat betekent dat ik Philip 0,5 kandidatenpunten extra geef en Lennart 0,5 kandidatenpunten minderOpdracht 1 + 2 - De hypnose + Wandeling met de honden + baasjes zoeken- MOLPOSITIE: Dit zijn de 4 mogelijkheden om geld te verdienen:
1. Deelopdrachten tijdens de wandeling met de honden (2.000 euro)
2. Het duo dat de baasjes moet zoeken (1.000 euro)
3. Inschatten hoeveel kandidaten kunnen vechten tegen de hypnose (1.000 euro)
4. De hypnose zelf (500 euro per kandidaat, 1.500 euro in totaal)
Bij de wandeling met de honden (Annelotte, Philip en Sven) heb je invloed op punt 1, 2 en 3 dat goed is voor 4.000 euro. Bij het zoeken naar de baasjes (Katrien en Jasmien) heb je invloed op punt 2 en 3 en bij de hypnose (Lennart, Noah en Samina) heb je invloed op punt 3 en 4. Je hebt dus eigenlijk op elke positie meerdere saboteermogelijkheden, maar bij het zoeken naar de baasjes en de hypnose net wat minder.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Lennart, Samina, Noah, Katrien en Jasmien.- De hypnose:
Factor 1 - Score verbeteren: elke kandidaat die erin slaagde zijn of haar score te verbeteren verdient 0,5 kandidatenpunten. Waarom geen volledig punt? Vanwege het lage bedrag (250 euro per kandidaat)
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Samina en Noah.Factor 2 - Vechten tegen de hypnose: hier krijgt weer elke kandidaat die 250 euro verdient 0,5 kandidatenpunten
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Samina en Noah.- Wandeling met de honden: Ook hier weer 2 factoren:
Factor 1 - Namen koppelen aan de juiste hond: Hier werd de opdracht heel slecht aangepakt door de hele groep en werd maar 100 van de 1.000 euro verdiend.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.Factor 2 - Rekenen: Het gewicht van de honden wordt goed geteld door Philip en Annelotte, maar bij de teefjes gaat het helaas mis. Daar zei Annelotte wel nog het goede antwoord, maar werd ze genegeerd. Ik weet dat dit een molactie kan zijn om uiteindelijk toch het goede antwoord te hebben gezegd, maar voor deze theorie moet ik puur naar de feiten kijken. Sven was hier redelijk afwezig.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en 0 kandidatenpunten aan Sven.- Baasjes zoeken: Ook hier weer 2 factoren:
Factor 1 - Baasjes vinden: We horen Katrien zeggen dat zij vond dat ze veel meer honden vond dan Jasmien. Uit de beelden die we tijdens de opdracht zien klopt dat, want Katrien vindt er 5 en Jasmien vindt er 2.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Katrien en 0 kandidatenpunten aan Jasmien.Factor 2 - Wie heeft geen baasje? : Jasmien had het meteen door en gaf het juiste antwoord.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien.- Inschatting bij de hypnoseshow: Hier hebben de inschatters goed ingeschat en hebben de kandidaten van de hypnose-show ervoor gezorgd dat het geld ook in de pot kwam. De Mol is er niet in geslaagd hier te saboteren.
=> Dat betekent dat ik (hoe onnuttig het ook is) 1 kandidatenpunt geef aan iedereen.Opdracht 3 - De dominostenen- Helaas hebben wij hier niet van iedereen waterdichte zekerheid over wie er voor pasvragen of geld is gegaan. Zelfs als we dit wisten kan de Mol 2 dingen doen:
1. Zichzelf in een groepje zetten met iemand die op het juiste spoor zit en te misleiden door diegene te overtuigen voor het geld te gaan. Uiteindelijk laat je de opdracht toch mislukken
2. Voor de pasvragen gaan om 1.000 euro uit de pot te halen, maar dan val je wel op.
Als ik nu zeker wist welke duo voor pasvragen speelde maar niet slaagde in de opdracht, dan had ik ze kandidatenpunten gegeven. Helaas hebben we die informatie niet met zekerheid (enkel vermoedens).
De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 3Uit de derde tussenstand komen Samina, Annelotte en Jasmien als minst verdachte kandidaten naar voren en met 5,5 punten staat Katrien op plaats 4. Lennart en Philip staan met een halve punt minder achter haar. Onderaan de rangschikking staat nog steeds Sven. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden
Zelf denk ik dat Philip en Sven zo laag staan doordat ze zichzelf verdacht willen gedragen. Zij zijn samen met Samina en Jasmien kandidaten waarin ik geen Mol zie. Annelotte durf ik nog niet helemaal uit te sluiten.