Auteur Topic: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)  (gelezen 11224 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #60 Gepost op: 3-05-2021, 19:15:34 »
De reacties op het rode scherm van Philip:


Op zo'n moment reageer je met je gezicht. Daar heb je de handen niet voor nodig.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #61 Gepost op: 3-05-2021, 21:09:18 »
Sven en Annelotte compleet verbaasd, Lennart zet zich schrap voor wat er komt en observeert de andere 2.

Perfecte omschrijving, is ook wat ik zie. Daarvoor hoef je zelfs niet in een tunnel te zitten denk ik.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #62 Gepost op: 3-05-2021, 22:08:13 »
Sven en Annelotte compleet verbaasd, Lennart zet zich schrap voor wat er komt en observeert de andere 2.

Klopt. Zojuist het filmpje een aantal keer bekeken en Lennart checkt eerst met zijn ogen hoe Annelotte reageert en draait daarna zijn hoofd naar Sven om te zien hoe die het verwerkt. Dat is inderdaad geen natuurlijke reactie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #63 Gepost op: 3-05-2021, 23:30:52 »


Deze foto spreekt boekdelen: terwijl kandidaat Annelotte helemaal flabbergasted is en in shock voor zich uit staart, kan Mol Lennart zich niet beheersen en kijkt hij toch even gauw naar Annelotte's reactie. Hier geeft Lennart onbedoeld zijn status als Mol prijs. Ik denk niet dat Annelotte het gemerkt heeft. Sven misschien wel, want die zegt op een gegeven moment iets tegen Lennart nadat Lennart ook bij hem de reactie peilde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #64 Gepost op: 4-05-2021, 00:13:06 »
Eerlijkheidshalve wel het hele plaatje erbij geven. ;) Want ook Sven kijkt eerst naar Philip, en vervolgens meteen naar Annelotte.
Daarna zoekt Lennard nog oogcontact met Sven, maar tevergeefs.

Iedereen reageert anders. Of Lennart iemand is die snel in shock is, kun je je afvragen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #65 Gepost op: 4-05-2021, 16:20:13 »
Ik herhaal. De mol weet dat iedereen op Philip zit, maar niet wie afvalt. Zeker Philip verwacht je niet. Het is dus volkomen logisch als de mol geshockeerd is.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #66 Gepost op: 4-05-2021, 16:43:17 »
De mol had erop gerekend dat Philip als de door iedereen verdachte hulpmol de finale zou halen. Toen Philip alsnog afviel zie je de mol naar links en rechts kijken met de gedachte "zouden ze mij nu dan doorhebben?" "Is er al iemand van die twee die geshockeerd naar mij aan het kijken is?"

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #67 Gepost op: 4-05-2021, 17:07:07 »
Ik herhaal. De mol weet dat iedereen op Philip zit, maar niet wie afvalt. Zeker Philip verwacht je niet. Het is dus volkomen logisch als de mol geshockeerd is.

Waarom zou de mol zeker niet verwachten dat Philip afvalt? De mol zal zich toch wel op z'n minst hebben voorbereid op die mogelijkheid, wetende dat Philip de enige verdachte is. Als die zelfs al niet gewoon is gebrieft dat het Philip wordt, gezien de omstandigheden.

Ben wel akkoord dat je Annelottes reactie op zich mols zou kunnen uitleggen. Alsof ze de anderen niet durft aan te kijken of zo. Dan moet ze die hulpeloze blik naar Philip echt perfect spelen.

Maar als je de hele scčne bekijkt is het toch Lennart die uit de toon valt en duidelijk het meest nieuwsgierig is naar de reacties van de twee anderen. Half grappenmaker die in stilte moet genieten, half voortvluchtige die zich afvraagt of het eindelijk gaat klikken bij de anderen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #68 Gepost op: 4-05-2021, 17:33:21 »
Is er al consensus over wie het minst oprecht reageert op zijn of haar groene schermen?
Lennart ::jaja::, altijd dezelfde move met zijn handen voor z'n mond houden. Sven en Annelotte hebben beiden hele oprechte uitgesproken reacties.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #69 Gepost op: 4-05-2021, 17:50:39 »
Mee eens. Als ik niet beter zou weten zou ik ook kunnen denken dat Lennart baalt dat ie is afgevallen met zijn reacties. Net als bij alle oud-mollen voel ik de opluchting niet.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #70 Gepost op: 4-05-2021, 18:16:32 »
Op zo'n moment reageer je met je gezicht. Daar heb je de handen niet voor nodig.

Heel goede gif en inderdaad heel erg duidelijk hiermee. Sven en Annelotte reageren met ongeloof, shock, als in slow motion, terwijl het besef indaalt. Mol Lennart acteert geforceerd en lijkt meer geďnteresseerd in de reacties van de laatste twee kandidaten

Offline horreure

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #71 Gepost op: 4-05-2021, 18:24:05 »
Mol Lennart acteert geforceerd en lijkt meer geďnteresseerd in de reacties van de laatste twee kandidaten

Dat laatste is toch niet per se mols? Een kandidaat waarvan de hoofdverdachte eruit ligt zou toch ook naar de andere kandidaten kunnen kijken om zo hun reacties te peilen (en misschien daaruit af te leiden wie dan wél de mol is?). Al helemaal als, en nu speculeer ik volkomen, Lennarts nummer 2 nog in het spel zit. Of zie ik iets over het hoofd?


Offline Molest

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #72 Gepost op: 4-05-2021, 18:36:25 »
Mee eens, dat is een andere uitleg. En dan valt op dat ook Sven tot 2x toe naar Annelotte kijkt. Waarom doet Sven dat dan? Misschien om dezelfde reden als Lennart. Dat Annelotte de anderen juist niet aankijkt, kun je dan zien als verdacht.

En waarom zoekt mol Lennart later nog oogcontact met Sven? Toch niet om zijn reactie te peilen, die was al geweest...

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #73 Gepost op: 4-05-2021, 18:40:12 »
Als je Mol in dit stadium afvalt ben je gewoon totaal verbouwereerd. Dan ben je de eerste seconden helemaal niet bezig met reacties peilen van anderen lijkt me. Wat niet wil zeggen dat je anderen niet aan kan kijken, dat doe je gewoon automatisch wel of niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #74 Gepost op: 4-05-2021, 19:47:15 »
Dat laatste is toch niet per se mols? Een kandidaat waarvan de hoofdverdachte eruit ligt zou toch ook naar de andere kandidaten kunnen kijken om zo hun reacties te peilen (en misschien daaruit af te leiden wie dan wél de mol is?).
De reactie van Lennart lijkt wel gespeeld op het 1e gezicht... ik denk dat mensen daar vooral op reageren ....dat het geacteerd lijkt. Maar het werd er nogal ingewreven in de edit... joh, niet te zuinig  ::zweet::

Heb het hele fragment tig keer teruggekeken op GoPlay ... ook het stukje ervoor en vind Annelotte hier eigenlijk verdachter reageren  ::jaja::

Dat verbouwereerde wat Sven heeft zie ik pas veel later bij Annelotte. Ze probeert het wel te acteren denk ik, maar goed... Later trekt ze d'r gezicht mooi in een plooi. Dat doet ze heel goed. Maar daarvoor? Nee... ik vind dat niet geloofwaardig kandidaats. Dat het nog verder in moet dalen, oké, maar ze kijkt te lang emotieloos m.i.


Is er al consensus over wie het minst oprecht reageert op zijn of haar groene schermen?
Ja, ben ik ook wel benieuwd naar.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #75 Gepost op: 4-05-2021, 20:18:36 »
Maar daarvoor? Nee... ik vind dat niet geloofwaardig kandidaats. Dat het nog verder in moet dalen, oké, maar ze kijkt te lang emotieloos m.i.
::jaja:: Ik zie ook geen reactie bij haar, in de zin van een verschil met vlak voor het rode scherm. Op het moment dat Gilles Philip aanwijst, proberen Sven en Lennart er nog redelijk ontspannen bij te zitten. Maar het lijkt wel of Annelotte de shock al aan het oefenen is!

En de anderen daarna niet aankijken, ook verdacht. Dat Lennart dat wel doet wordt gezien als slippertje, want waarom zou je ook als mol. Annelotte doet dat hier toch beter. Zo had Lennart het ook moeten doen.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #76 Gepost op: 4-05-2021, 23:07:09 »
Annelotte ziet er sowieso meer gespannen uit bij eliminaties dan die andere twee. Zodra de naam Philip valt reageren trouwens ook Sven en Lennart. Sven knippert een keer fel met zijn ogen en heeft een soort van nerveus trekje met z'n mond, Lennart sluit en opent zijn ogen.

Geen reactie van Annelotte bij het rood scherm? Ik zie haar hele gezicht vertrekken, een beetje zoals toen ze vanop haar bomstoel vernam dat die stoelen aangeduid werden door de niet-pikante maaltijd. Toen was ze nog mijn hoofdverdachte en vond ik haar reactie ook al heel onverdacht naturel ogen. Ze zoekt hier verder bijna onmiddellijk oogcontact met Philip die opstaat, kijkt hem aan alsof ze een spook heeft gezien, en heeft nog even enkel oog voor het scherm en/of Gilles en de vloer. Natuurlijk zijn er altijd meerdere interpretaties mogelijk. Ik zie echter niets dat zeker niet zou passen bij iemand die op dat moment gewoon even bezig is met zichzelf en niet met de reactie van de anderen. Na dat momentje vraagt ze dan of ze als enige "in shock" is, omdat ze de reacties van de andere twee nog niet eens geregistreerd heeft.

Als ze de mol is vind ik het ook prima hoor. Al hoop ik dan wel dat ze volgende week nog de sloophamer bovenhaalt om niet als grootverdiener van het jaar te eindigen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #77 Gepost op: 5-05-2021, 09:52:20 »


Geen reactie van Annelotte bij het rood scherm? Ik zie haar hele gezicht vertrekken, een beetje zoals toen ze vanop haar bomstoel vernam dat die stoelen aangeduid werden door de niet-pikante maaltijd.
Het duurt een een paar seconden voordat ze haar gezicht zo vertrekt als in het shot ervoor (de still die Molest hierboven postte) ...als Gilles Philip aanwijst.

Nu je het zegt reageert ze wel meteen bij het rode scherm, maar daartussen lijkt ze te ontspannen ...wat ik vreemd vind. Waarom eerst helemaal in de stress schieten als Gillis Philip noemt ...en dat de spanning dan van je afglijdt nog voordat Philip rood krijgt?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #78 Gepost op: 5-05-2021, 11:24:42 »
Nu je het zegt reageert ze wel meteen bij het rode scherm, maar daartussen lijkt ze te ontspannen ...wat ik vreemd vind. Waarom eerst helemaal in de stress schieten als Gillis Philip noemt ...en dat de spanning dan van je afglijdt nog voordat Philip rood krijgt?
Ik moet nog controleren of dit zo is. Maar verplaats je even in kandidaat Annelotte die alles heeft ingezet op haar mol Philip.
Je hoopt dat GDC als eerste jouw naam intoetst, dat je het groene scherm krijgt en opgelucht adem kan halen. Maar dat gebeurt niet. GDC noemt Philip. Op dat moment is het eerste wat je denkt, die krijgt natuurlijk groen en je kunt een beetje ontspannen. Ook omdat het goed nieuws is als jouw mol een groen scherm krijgt en nog geen andere kandidaat een groen scherm heeft gehad.

Maar los daarvan. De reactie na het rode scherm maakt het volkomen duidelijk dat Lennart de mol is. Daar hoef je geen cursus gezicht expressies lezen te hebben gehad.
Overigens zegt Lennart ergens in de extra beelden dat hij graag acteur had willen worden. Nu zie je dus waarom dit er niet van gekomen is.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 11:29:49 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #79 Gepost op: 5-05-2021, 15:07:11 »

Maar los daarvan. De reactie na het rode scherm maakt het volkomen duidelijk dat Lennart de mol is. Daar hoef je geen cursus gezicht expressies lezen te hebben gehad.
Overigens zegt Lennart ergens in de extra beelden dat hij graag acteur had willen worden. Nu zie je dus waarom dit er niet van gekomen is.

Bij Annelotte zie ik vooral de mol die in shock is omdat de hoofdverdachte van de groep afvalt.