Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke  (gelezen 6514 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Gepost op: 28-03-2021, 11:56:25 »
Bespreek hier alles over de eerste opdracht!
« Laatst bewerkt op: 28-03-2021, 20:49:33 door Vermoljoen »
2024: wie is de Mol?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 28-03-2021, 20:30:23 »
De karaoke opdracht was geweldig! ::bravo::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #2 Gepost op: 28-03-2021, 21:40:56 »
Bij het pianoconcert heb je invloed op zowel deze opdracht als de karaoke-opdracht. Ideale positie als Mol dus  ;)  Philip, Katrien of Annelotte? Al hebben zij wel elk 1.000 euro opgebracht  ::vergroot::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #3 Gepost op: 28-03-2021, 22:38:50 »
Wat een fantastische opdracht ::bravo:: De carpool karaoke was legendarisch!

Als Katrien de Mol is, dan kon ze niet anders dan hier 1000 euro verdienen. Ze heeft zich geprofileerd als iemand die houdt van klassieke muziek, dus ze kon ook lastig ontkomen aan het groepje 'klassiek'. Dit geldt voor Lottiepoes in mindere mate, maar ook enigszins.

Ik denk toch dat de Mol bij de carpool karaoke zat, maar niet in de volgauto.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #4 Gepost op: 28-03-2021, 22:49:37 »
Bij het pianoconcert heb je invloed op zowel deze opdracht als de karaoke-opdracht. Ideale positie als Mol dus  ;)  Philip, Katrien of Annelotte? Al hebben zij wel elk 1.000 euro opgebracht  ::vergroot::

Volgens mij heeft Philip met zijn spel er meer uitgespeeld dan dat hij erin heeft gebracht uiteindelijk  :) aflevering 2 en ik begin al in een tunnel te geraken, dit gaat niet best zo  ::rofl::

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #5 Gepost op: 28-03-2021, 22:51:28 »
Heerlijk al die lagen, echt een briljante opdracht! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Webjoker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #6 Gepost op: 28-03-2021, 22:51:40 »
Wat een fantastische opdracht ::bravo:: De carpool karaoke was legendarisch!

Als Katrien de Mol is, dan kon ze niet anders dan hier 1000 euro verdienen. Ze heeft zich geprofileerd als iemand die houdt van klassieke muziek, dus ze kon ook lastig ontkomen aan het groepje 'klassiek'. Dit geldt voor Lottiepoes in mindere mate, maar ook enigszins.

Ik denk toch dat de Mol bij de carpool karaoke zat, maar niet in de volgauto.
Lijkt me nu zeer onaannemelijk dat Katrien de Mol is. Want als Mol weet je alle opdrachten van te voren.

Dus óf had ze zich geprofileerd als liefhebber van klassieke muziek maar juist niet iemand die kan piano spelen (ook prima verdedigbaar dat je wel in die groep terecht komt maar niet kan spelen). Óf ze had zichzelf niet neergezet als liefhebber.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #7 Gepost op: 28-03-2021, 22:52:45 »
Volgens mij heeft Philip met zijn spel er meer uitgespeeld dan dat hij erin heeft gebracht uiteindelijk  :) aflevering 2 en ik begin al in een tunnel te geraken, dit gaat niet best zo  ::rofl::
Hahaha, ik zat tot nu toe ook wel redelijk in de Philip-tunnel, maar ik vind het toch wel echt een gemiste kans om hier zomaar even 1.000 euro te verdienen. Is toch wel iets teveel van het goede denk ik dan...

Ik denk dat ik morgen toch wel eens even ga uitpluizen hoe de verdeling zat bij het pianospelen en of het effectief zo is dat Kevin een moeilijker stukje kreeg. Ik speel al best lang piano, dus dat moet me wel lukken denk ik.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #8 Gepost op: 28-03-2021, 23:27:47 »
Ik was tijdens de opdracht wel benieuwd hoe vaak Kevin fout zat, aangezien de focus zo op Phillip lag.
En Kevin speelde t kennelijk de hele tijd een noot te hoog/laag wat pas opgemerkt werd door Katrien? Waarom Annelot niet?
Annelot zei ook iets van 'speel t eens in Fa nog iets'. Is na te gaan of dit betrekking heeft op die ene toets?

Offline Miquem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #9 Gepost op: 28-03-2021, 23:33:48 »
Katrien liep heen en weer dus zij had invloed op 3 elementen: beide piano’s en de remmen. Wie zegt dat zij Kevin juist corrigeerde? Misschien zette zij hem juist op het verkeerde been. Heel goed gespeeld door zelf perfect te spelen maar de beide mannen een toon te hoog of laag te zetten.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #10 Gepost op: 28-03-2021, 23:36:48 »
Of Katrien als mol Philip fout regisseren maar Kevin verbeteren omdat je dan heel onverdacht blijft.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #11 Gepost op: 29-03-2021, 00:03:37 »
De montage suggereerde vrij duidelijk dat het Annelotte was die Kevin verkeerd liet spelen. Al dan niet bewust. Ik had ook niet goed begrepen hoe vertrouwd zij zogezegd zou moeten zijn met partituur en piano?

Ze zei iets over de fa-sleutel, het bas-gedeelte bij piano. Afhankelijk van welk instrument je speelt of speelde kan het zomaar kloppen dat je minder vertrouwd bent met het lezen van muziek in die sleutel, zeker als het al even geleden zou zijn.

Viel me wel op als iets dat zeker op sabotage kon wijzen en niet meteen superdik in de verf werd gezet, dus best interessant.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #12 Gepost op: 29-03-2021, 00:10:53 »
Deze opdracht zat weer echt goed in elkaar met die invloed van alle drie de groepen op elkaar ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #13 Gepost op: 29-03-2021, 00:11:55 »
De montage suggereerde vrij duidelijk dat het Annelotte was die Kevin verkeerd liet spelen. Al dan niet bewust. Ik had ook niet goed begrepen hoe vertrouwd zij zogezegd zou moeten zijn met partituur en piano?

Ze zei iets over de fa-sleutel, het bas-gedeelte bij piano. Afhankelijk van welk instrument je speelt of speelde kan het zomaar kloppen dat je minder vertrouwd bent met het lezen van muziek in die sleutel, zeker als het al even geleden zou zijn.

Viel me wel op als iets dat zeker op sabotage kon wijzen en niet meteen superdik in de verf werd gezet, dus best interessant.

Ja dat fragment gaf mij dus ook een gevoel van 'later krijgen we te zien dat hier alles fout ging, terwijl we allemaal denken dat Philip t allemaal deed'

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #14 Gepost op: 29-03-2021, 00:18:24 »


Ik zag net een foto voorbijkomen van de partituur, dus ik kan al even een aantal snelle conclusies posten (ik speel al een aantal jaar piano en volg een cursus harmonieleer):
- de toonaard van dit stuk is do groot. Dat wil dus zeggen dat er geen voortekening aan het begin staat. Een mol of een kruis (zwarte toetsen) moet dus enkel worden gespeeld als dat voor een noot in de partituur zelf staat.
- Alle passages behalve de laatste bevatten 4 maten. De laatste bevat er eentje minder en werd gespeeld door de beste pianospeler, Katrien...
- fa is de noot die in geen enkele passage voorbij komt en dus niet mocht worden gespeeld.

Morgen ga ik even op mijn gemak dieper in op de fouten die werden gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 15:25:43 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #15 Gepost op: 29-03-2021, 00:21:48 »
Hahaha, ik zat tot nu toe ook wel redelijk in de Philip-tunnel, maar ik vind het toch wel echt een gemiste kans om hier zomaar even 1.000 euro te verdienen. Is toch wel iets teveel van het goede denk ik dan...

Ik denk dat ik morgen toch wel eens even ga uitpluizen hoe de verdeling zat bij het pianospelen en of het effectief zo is dat Kevin een moeilijker stukje kreeg. Ik speel al best lang piano, dus dat moet me wel lukken denk ik.

Blijft moeilijk te bepalen hoe vaak een verkeerde noot is gespeeld en in welke mate het raken van die toets fouten oplevert bij de karaoke.  Maar het feit dat je als pianospeler wel invloed hebt op zaken buiten alleen de 1000 euro voor jouw deel, is een gegeven.

Als mol de fouten bij Kevin verbeteren lijkt vreemd en kandidaten gedrag. Maar maakt zo’n last minute correctie niet onnodig zenuwachtig? 

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #16 Gepost op: 29-03-2021, 00:23:53 »


Ik zag net een foto voorbijkomen van de partituur, dus ik kan al even een aantal snelle conclusies posten (ik speel al een aantal jaar piano en volg een cursus harmonieleer):
- de toonaard van dit stuk is do groot. Dat wil dus zeggen dat er geen voortekening aan het begin staat. Een mol of een kruis (zwarte toetsen) moet dus enkel worden gespeeld als dat voor een noot in de partituur zelf staat. Ik heb even gekeken bij de 4 passages van de kandidaten en daar staat (als ik goed heb gekeken) nergens een mol of een kruis voor een noot. Enkel de witte toetsen mochten de kandidaten gebruiken, dus een zwarte toets gebruiken was sowieso een fout.
- Alle passages behalve de laatste bevatten 4 maten. De laatste bevat er eentje minder en werd gespeeld door de beste pianospeler, Katrien...
- fa is de noot die in geen enkele passage voorbij komt en dus niet mocht worden gespeeld.

Morgen ga ik even op mijn gemak dieper in op de fouten die werden gemaakt.

Fa was wel net de noot die Lottiepoes benoemde...

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #17 Gepost op: 29-03-2021, 00:29:16 »
Oh wacht nee, ik ben even te snel geweest. In de tweede passage komt de fa geen enkele keer voor, maar in andere passages wel. Dus waarschijnlijk is er in elke passage een verschillende noot vals (verklaart ook waarom ze op 4 verschillende piano’s moesten oefenen).
Ik ga het morgen even op mijn gemak bekijken.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 00:33:41 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #18 Gepost op: 29-03-2021, 00:32:07 »
Zij had het over de fa-sleutel, de sleutel die telkens vooraan de onderste balk staat, voor alle duidelijkheid.

Terzijde denk ik zowel boven als onder fa's te zien in Kevins stuk, maar het is vrij wazig. Zal morgen de aflevering eens herbekijken.

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #19 Gepost op: 29-03-2021, 09:15:13 »
Belangrijk om het extra beeldmateriaal in het achterhoofd te houden (zie ander topic). Waaruit duidelijk wordt dat alle kandidaten reeds heel goed weten dat Katrien zeer goed piano kan spelen.
Dus als Katrien de mol zou zijn, kan ze niet plots veinzen geen piano te kunnen spelen. Haar enige sabotagemogelijkheid zou dan slecht lesgeven zijn (is niet gebeurd) of vaak de valse noot aanspelen. Dat laatste is wel vaak gebeurd, maar het was voor zover we konden zien toch Philip die dan aan het spelen was.
Het zou ook voor Philip zeer opvallend geweest indien Katrien de valse noot bespeelde.

Voor Annelotte geldt in mindere mate hetzelfde, maar ze werkte haar stuk prima af.  Kevin had sowieso al een moeilijker stuk.
Ondanks de mol een goede positie zou hebben bij de pianolessen, zie ik daar geen sabotage plaatsvinden. Een dag vrijaf voor de mol?
Of toch de mol in de karaoke?

Dami en Jasmien deden het best goed qua raden. Jasmien scoorde zeker 1x een winnend woord op de valreep... onmols.

Sven zong best vals en zit een beetje in de rol van de laconieke kandidaat. Zijn wijnproef past niet als mol.