Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker  (gelezen 5639 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2021, 23:30:30 »

Ik zit al teveel in een tunnel. ::)
Oh welke dan?  :P ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2021, 23:37:22 »
Versprak Philip zich nou met die 5000 euro?

Dat idee had ik ook. Philip had het al over 5000 euro terwijl dat bedrag pas iets later bekend werd gemaakt.
Daarnast ook opvallend dat Philip van plek wisselde en naar de doosging. Hij kwam op het idee om op de doos te kihken zodat ze de code vonde en ze op de rode knop konden drukken (geen geld in de pot)
En, de kandidaten uit auto 2 (waar Philip ook in zat) moedt naar kamer 301.
Van 301 kan je mol maken als je de letter omdraait. (3=m 0=o en 1=l)

Ik denk dus dat Philip de mol wel moet zijn.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2021, 00:02:08 »
Dat idee had ik ook. Philip had het al over 5000 euro terwijl dat bedrag pas iets later bekend werd gemaakt.
Daarnast ook opvallend dat Philip van plek wisselde en naar de doosging. Hij kwam op het idee om op de doos te kihken zodat ze de code vonde en ze op de rode knop konden drukken (geen geld in de pot)
En, de kandidaten uit auto 2 (waar Philip ook in zat) moedt naar kamer 301.
Van 301 kan je mol maken als je de letter omdraait. (3=m 0=o en 1=l)

Ik denk dus dat Philip de mol wel moet zijn.
Philip zat in auto 1 en moest naar kamer 228. Dus ja 301, goed gekozen van de makers viel mij ook al op dat je dat kunt omzetten naar M O L, maar dan zou de mol juist daar zat bij de groep Jasmien, Lennart, Katrien, Annelotte en Samina.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2021, 00:13:39 »
Ook erg opvallend: Zowel Dami als Kevin hun naam werd gevonden in de eerste aflevering. Je ziet vaak, juist ook omdat er geen verdachte is weggevallen, dat vaak de mensen die in aflevering 1 er goed naast zaten in aflevering 2 nog steeds onderaan bungelen. Oftewel: Was één van hun ook de afvaller in aflevering 1 en is die toen gered door in dit geval Philip of Lennart? ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2021, 00:20:51 »
Amisschien wel mooi om te zien, maar als mol hoef je hier helemaal niets te doen. NIemand gaat hier voor het geld.

Er had dus een andere reden moeten zijn om wel of niet geld te verdienen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2021, 00:26:37 »
Eh jawel als mol versterk je hier het overleef instinct van de deelnemers. Dus ga je mee in het drukken op rood en het liegen tegen de anderen .

Om de rode knop überhaupt mogelijk te maken moet de code gevonden worden, dus is de opmerk8ng van Phillip wel opvallend.  Of je het dan zo obvious in beeld moet brengen dat is de vraag.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2021, 00:27:54 »
Maar zou je als Mol ook dan al zo snel opperen dat je misschien letterlijk in de doos moet gaan kijken? Je weet immers dat de extra hint van Gilles nog komt, kan je niet op dat moment beter benoemen dat dit misschien de oplossing is?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2021, 00:55:34 »
Met de executietwist an sich heb ik geen problemen, er zal niemand uit zijn gegaan die de Mol verdacht en dit soort executietwists (steeds in een andere vorm, met 2 afvallers deze keer) vind ik juist zo goed bij De Mol passen. In principe vind ik dit soort twists niet oneerlijk zolang de kandidaten die er het slachtoffer van worden daadwerkelijk een eerlijke kans hebben gehad om aan hun lot te ontsnappen en het nog enigszins binnen de grenzen van het spel en wat je daarvan mag verwachten ligt. Persoonlijk vind ik wat met Jens is gebeurd veel 'oneerlijker' en niet 'wat je kunt verwachten als je meedoet met De Mol'.

Wel had ik graag gezien dat het dilemma iets groter was of de code moeilijker te vinden (d.w.z. geen te duidelijke hint van Gilles), want nu was het zo snel duidelijk dat beide groepen voor de rode knop gingen en was het verschil zo klein dat het bijna arbitrair werd welke groep de test moest maken.

Een prachtige locatie en briljant in elkaar gezet weer ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #28 Gepost op: 29-03-2021, 10:18:14 »
Prachtige locatie, top opdracht ook.
Al mocht er voor mij net iets meer voor de kandidaten ingezeten hebben om geld te verdienen.
Nu wou iedereen wel een beetje hetzelfde.

Vraag me wel af hoe het had geweest indien men in aflevering 1 niet iemand gered zouden hebben. Dan moest er maar 1 iemand afvallen. Dat had wellicht de opdracht meer in balans gebracht.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2021, 11:52:07 »
Vraag me wel af hoe het had geweest indien men in aflevering 1 niet iemand gered zouden hebben. Dan moest er maar 1 iemand afvallen. Dat had wellicht de opdracht meer in balans gebracht.

Dan zou aflevering 2 met maar 9 mensen zijn gespeeld en had je in de bunker een groep van 4 en een groep van 5 gehad. Stel dan dat de Mol in de groep van 4 had gezeten, dan zou de afvalkans daar 1 op 3 zijn geweest terwijl die in de andere groep 1 op 5 zou zijn geweest. Het lijkt er dus op dat er bij aflevering 1 niemand moest afvallen. En dan zou de Mol best wel eens productie-assistent kunnen zijn geweest door de naam te vinden van degene die het rode scherm zou hebben gekregen. Wie vond er ook alweer heel snel de naam van Dami op die wereldbol? 
 ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2021, 12:15:39 »
Dan zou aflevering 2 met maar 9 mensen zijn gespeeld en had je in de bunker een groep van 4 en een groep van 5 gehad. Stel dan dat de Mol in de groep van 4 had gezeten, dan zou de afvalkans daar 1 op 3 zijn geweest terwijl die in de andere groep 1 op 5 zou zijn geweest. Het lijkt er dus op dat er bij aflevering 1 niemand moest afvallen. En dan zou de Mol best wel eens productie-assistent kunnen zijn geweest door de naam te vinden van degene die het rode scherm zou hebben gekregen. Wie vond er ook alweer heel snel de naam van Dami op die wereldbol? 
 ::vergroot::
Lennart staat op een gegeven moment te bazelen. Dami, Dami van waar komt die? (gooit dus een balletje op), Nigeria en gaat daarna richting die wereldbol. Het is Lennart die die naam vindt nadat Philip zegt: Nigeria. In dezelfde groep gebeurt echter ook iets met de naam van Kevin. Philip gooit op: kijk hier is een dino, die wordt gepakt door Noah. Naam gevonden.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 12:17:24 door MollenvangR »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2021, 12:33:52 »
Het verhaal dat Jasmien ons laat zien. Teveel gezopen, dus teut en slapend in de auto. Tot ze in de bunker aankomen en acuut de leiding neemt aan de telefoon.
(Dit zagen we ook al bij de Wijnafdeling. Eerst geen ervaring met horeca, maar daarna wel iets van wijn weten.)
Dat gedraai en gelieg daar gaan we toch doorheen prikken hoop ik?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2021, 15:11:36 »
Akkoord dat de mol waarschijnlijk wil winnen. Des te opvallender dat het groepje waar niet Philip en niet Noah inzit (die juist opperen op de doos te kijken) als eerste ontsnapt. Waarschijnlijk dus door de mol buiten beeld gestuurd en met een iets groter verschil dan de montage laat blijken.

En ook akkoord dat de mol de afvaller heeft gered. Maar die gaat dat niet vroeg en opvallend doen, maar afwachten tot echt niemand anders de afvaller heeft gevonden. Dus dan komt Annelotte toch weer naar boven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2021, 17:22:44 »
Het verhaal dat Jasmien ons laat zien. Teveel gezopen, dus teut en slapend in de auto. Tot ze in de bunker aankomen en acuut de leiding neemt aan de telefoon.
(Dit zagen we ook al bij de Wijnafdeling. Eerst geen ervaring met horeca, maar daarna wel iets van wijn weten.)
Dat gedraai en gelieg daar gaan we toch doorheen prikken hoop ik?
Wat het ook is, het is niets iets waar de mol het alleenrecht op heeft volgens mij.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2021, 19:00:46 »
Philip en Noah hamerden wel erg op dat de code in de doos zelf zat.

Dat viel mij ook op.
Meerdere keren.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2021, 21:04:43 »
Verspreekt Jasmien zich nou: Philip hij sprak al over 5000 euro.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2021, 21:11:03 »
Dat denk ik niet. "Al" zet hier alleen maar haar veronderstelling kracht bij dat Philip zevert.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2021, 23:31:45 »
Op weg naar de bunker zingen ze in de auto mee met pizza Calzone. Zowel Lennart als Jasmien klinken hier prima. Jasmien kon zogenaamd niet zingen en Lennart zong beroerd in de Caraoke bus.

Op een gegeven moment wordt code 3493 genoemd. Jasmien draait aan het slot en beklaagt zich over stress, maar code 3493 heeft ze zeker niet gedraaid. Je ziet 0270. Maar dat zal nergens de juiste code kunnen zijn. +3, +2, +2, +3 als verschil; dat kan niet.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 23:55:45 door foxhunter »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2021, 00:13:56 »
Op weg naar de bunker zingen ze in de auto mee met pizza Calzone. Zowel Lennart als Jasmien klinken hier prima. Jasmien kon zogenaamd niet zingen en Lennart zong beroerd in de Caraoke bus.
Ja, dat viel me ook op. Al schrikken mensen vaak als ze hun eigen stem door een microfoon versterkt horen, en dan kunnen ze minder bij stem blijven. Maar 't klonk niet slecht in de auto.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De Atoombunker
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2021, 21:01:46 »
Als mol zou ik mij op de achtergrond houden. Hij weet immers dat Gilles met die tip over de doos komt en ze de code zullen daardoor vinden. Het maakt voor de mol ook niets uit wie als eerste de rode knop indrukt.