Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal  (gelezen 4496 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #40 Gepost op: 15-04-2021, 11:51:01 »
4000 euro, 4 penalties, 4 doelpunten. Resultaat 0 euro.

De vijfde penalty, als die als laatste in beeld zou komen, is dan voor de bühne. Ik dacht niet dat ze negatief konden uitkomen. Slap ingeschoten balletje wordt gestopt, de eer is gered, maar ging nergens meer om.

Dat je als makers het spannend wil houden tot en met de laatste penalty door na 4 penalties nog steeds "zogenaamd" om 1000 euro te spelen en het nog ergens omgaat is logisch. Voor het eindresultaat maakt het niet uit. Wel voor de kandidaten die vraag moeten beantwoorden. Hun antwoord is dan niet relevant.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 11:52:47 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #41 Gepost op: 15-04-2021, 11:58:35 »
De penalty die Samina stopte, was alleen niet de laatste. Ze rent daarna weer naar het scherm, en dan staat Katrien op. Dus het was of de derde, of de vierde. Wel een makkelijk balletje wat ze niet kon laten gaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #42 Gepost op: 15-04-2021, 12:07:27 »
De penalty die Samina stopte, was alleen niet de laatste. Ze rent daarna weer naar het scherm, en dan staat Katrien op. Dus het was of de derde, of de vierde. Wel een makkelijk balletje wat ze niet kon laten gaan.
Dat fragment dat Samina terugkomt en Katrien vertrekt dat lijkt me er tussen gestopt om ons goed in verwarring te brengen over de juiste volgorde. Daarna zie je immers Philip naar de goal gaan.
Samina loopt naar de bank / knip / Samina komt bij de bank en Katrien staat op. Die knip zit er niet voor niks.
Katrien staat misschien op omdat ze klaar zijn / nodig naar de wc moet. Kan van alles zijn.
Volgorde is denk 3-5-4. Dan klopt het keepers rijtje Philip-Samina-Katrien-Philip-Samina ook gewoon op volgorde.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 12:15:15 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #43 Gepost op: 15-04-2021, 12:21:52 »
Hoe dan ook: Samina is allicht nog een tikkie verdachter dan lijkt in de montage. Ik zou zeggen: daar zijn we het over eens. ::ok:: We zijn het alleen oneens over waarom.
EDIT: penalty 5 gaat erin doordat Katrien het initiatief neemt tot het foute antwoord. Maar het is dus twijfelachtig of penalty 5 wel penalty 5 was.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 12:31:40 door Molest »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #44 Gepost op: 15-04-2021, 12:31:29 »
Ik denk niet dat de programmamakers hier aan verdachtmakingen hebben gedacht, maar alleen aan spannende tv. In beide volgordes speelt ze de laatste 1000 euro weg, dus dat maakt niet uit.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #45 Gepost op: 15-04-2021, 12:34:34 »
Nee, want in het antwoord van penalty 5 lag het initiatief bij Katrien (ik heb het net nog aangevuld in de vorige post). Daar is Samina onverdachter dan in haar antwoord van penalty 3, dat zij erdoor drukte ondanks de twijfel van Philip. Als die twee penalties zijn omgedraaid in de montage, is dat voordeliger voor Samina als zij de mol is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #46 Gepost op: 15-04-2021, 12:56:52 »
Ik vond het mooi gevonden en natuurlijk is er ge-edit in de volgorde omdat dat mooiere tv oplevert. Maar nu wordt het zoveel speculatie dat we daar niet meer mee opschieten. Het laatste wat we moeten doen is vanuit tunnels redeneren want dan help je de objectieve waarneming om zeep.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #47 Gepost op: 15-04-2021, 13:09:49 »
Nou ja, het ging om de interpretatie, wat er achter zou kunnen zitten. Gebaseerd op de beelden en zo te zien wat gerommel met de montage. Dat is weer iets anders dan speculatie. Maar ik ben het met je eens dat er geen harde conclusies kunnen worden getrokken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #48 Gepost op: 15-04-2021, 13:17:39 »
En het is nogmaals goed gevonden hoor  ::ok::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #49 Gepost op: 16-04-2021, 10:07:48 »
Nou die eerste penalty is ook vrij hard ingeschoten. Ik kan me best voorstellen dat iemand met een bril, als kind niet altijd prettige herinneringen heeft aan balsporten.

Ik vind de vragen opvallend dat ze steeds echt kiezen als ze het niet zeker weten, maar dit kiezen gebeurt in duo’s dus zit er hier altijd minimaal een kandudaat bij. Niet al te veel over nagedacht zeg ik dan maar.
Ik vermoed dat ze 1 antwoord moesten geven

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #50 Gepost op: 17-04-2021, 19:36:28 »
Sven scoort een aantal doelpunten maar levert de bal ook drie keer in en is op die manier eigenlijk direct verantwoordelijk voor drie penalty's tegen. Ik kan echter het een slecht met het ander rijmen.