Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi  (gelezen 7749 keer)

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #40 Gepost op: 19-04-2021, 18:04:33 »
Ik vind het raar dat op minuut 42:21. Jasmien aangeeft hoelang die 2:39 is om je adem in te houden.
Alleen zegt ze letterlijk:
Lennart: Wie kan dat van ons?
Jasmien: Dat was echt heel lang.

Die was duid volgens mij op het feit dat ze het al hiervoor gedaan heeft. Zij is dus de mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #41 Gepost op: 19-04-2021, 18:19:24 »
Je kan toch over een situatie van iemand anders zeggen: dat was echt heel lang

🤷🏼‍♀️

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #42 Gepost op: 19-04-2021, 19:09:32 »
Precies. Dat zegt helemaal niet dat ze het over zichzelf heeft en is dus geenszins een aanwijzing dat ze de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #43 Gepost op: 19-04-2021, 23:18:39 »
Alles deze waanzinnig goed bedachte opdracht (hulde!) schreeuwde wat mij betreft Sven.
-De regie pakken,
-duo's met hun opdrachten op scherp zetten met veel stress,
-maar nauwelijks bijsturen, laat staan cues geven -core business van een regisseur- dat de koppels op tijd hun ding doen
-staat lekker ontspannen te kijken naar het oefenen van de koppels, laat iedereen maar lekker zweten, klein bier nemen
-Waldhoorn in 1 keer goed (blies grondtoon en 2 zuivere boventonen -hoe dan zonder oefenen?!) maar tijdens de opname niet -hoe voorspelbaar, Sven!
enzovoort.
Superknap van Philip en Lennart dat de dans uiteindelijk lukt, van Samina dat het bierdragen lukt, het worstgooien, de stronk was perfect getimed. Het slagen van de opdracht lag aan de kandidaten.

Maar ligt dit er allemaal niet veel te dik bovenop? Zeker als je kijkt naar de opdracht die volgt, ik was bijna bang dat Sven eruit zou vliegen...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #44 Gepost op: 19-04-2021, 23:22:56 »
Het bierdragen van samina lukt enkel maar door het advies van de regisseur. 

Verder zie ik Sven wel degelijk advies geven bij bv het zagen van de dames.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #45 Gepost op: 19-04-2021, 23:39:33 »
Samina kwam zelf op het idee om de bierglazen tegen haar boezem te houden. Sven ging meteen verwarring en stress zaaien en een bier bestellen. En bij het houtzagen was hij ook niet supportive in mijn ogen door de manier waarop hij uitleg gaf, en 'tien keer zagen en dan moet het blok vallen' was geen nuttige tip. Sven nergens gezien bij de worst, de dans en de laatste act. Vrijwel alles kwam aan op de inzet van de duo's. Sven had geen feedback en nuttige tips na de repetitierun, maar wel veel commentaar om vervolgens de spanning verder op te bouwen -en de duo's weinig tijd te gunnen- met 'en nu moet het echt goed'. Het kan / zal zijn karakter zijn, terecht als Jasmijn op gegeven moment zegt dat er alleen lomperikken bezig waren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #46 Gepost op: 19-04-2021, 23:41:13 »
Over advies bij het zagen gesproken. Dat doe je natuurlijk niet zoals Sven dat voorstelde.
Je zaagt dat stuk natuurlijk net zo ver door totdat het nog net niet afbreekt. Tijdens de clip beweeg je de zaag een veilig stuk boven de zaagsnede heen en weer. Op het woord "Holz", zaag omlaag en met één haal zaag je het laatste dunne randje door.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #47 Gepost op: 19-04-2021, 23:50:46 »
En dat was wat Annelotte en Jasmien deden in de clip  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 10:14:48 door Mollem »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #48 Gepost op: 20-04-2021, 09:08:54 »
Zeker een van de leukste opdrachten dit seizoen! Maar niet eentje waarmee ik veel kan doen in de zoektocht naar de mol... En een opdracht die in mijn ogen vooral voor het vermaak van de kijker bedoeld was.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #49 Gepost op: 20-04-2021, 09:29:11 »
Nog iemand die de eindsprong op zijn handen niet heel natuurlijk vond van Lennart?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #50 Gepost op: 20-04-2021, 11:45:16 »
500 euro per deel opdracht is 6 x 500 euro is 3000 euro. Als alles lukte dan werd het bedrag verdubbeld tot 6000 euro. Sven en Lennart laten een opdracht in de soep lopen. Wie hier niet molt is geen mol, want met 1 simpele actie speel je 3500 euro weg. Dat geldt voor beide.

Discussie of het nou Annelotte was of Lennart wint Lennart wat mij betreft. Als hangende persoon bepaal jij wat er gebeurd, het is jouw hoofd bij de grond, dat beseft de staande persoon ook. En Annelotte probeerde over te pakken, maar dat lukte niet meer door Lennart, die te snel los liet.

Offline soul_record

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #51 Gepost op: 20-04-2021, 11:58:57 »
Ik plaats het hier ook nog even, naam ‘Sven’ en ‘der maulwurf’ op het ‘take bordje’. Zie foto.
Der maulwurf betekent mol dus ik vind het wel een grappige hint, zeker omdat de take niet op 0.00 staat maar op 17.07, ook net wanneer Sven in beeld is.
Daarbij neemt de mailwurf een klein biertje ;-)

Ik vond dit net meteen een hint naar Lennart, omdat hij het bord vasthoudt met daarop "De Mol".
Dat Sven zijn naam er op staat is ergens logisch, gezien hij de regisseur is.
Nuja, het kan ook een hint naar Sven zijn...
Maar in de laatste zin zingt die man dan ook nog "De mol ben ik" en dan is het Lennart die op dat moment neer komt/in beeld is (en Sven niet).

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #52 Gepost op: 20-04-2021, 12:28:33 »
Op verzoek van SBS Belgium is de clip verwijderd van Youtube, daarom post ik hem hierbij opnieuw, zodat hij weer is te zien op dit forum. Deze is afkomstig van de fansite van de Mol.

https://www.wieisdemol.be/video/161/videoclip-der-maulwurf


Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #53 Gepost op: 20-04-2021, 20:22:14 »
Op verzoek van SBS Belgium is de clip verwijderd van Youtube, daarom post ik hem hierbij opnieuw, zodat hij weer is te zien op dit forum. Deze is afkomstig van de fansite van de Mol.

https://www.wieisdemol.be/video/161/videoclip-der-maulwurf

Dank. Ik vind het opvallend in deze clip dat je op 0:24, en tevens in de uitzending, het einde van de dans van Lennart en Philip niet ziet. Misschien betekent het niks, maar het viel me op, omdat het het enige moment is met een knip. Een mol die naar ons knipoogt wellicht?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #54 Gepost op: 20-04-2021, 22:11:05 »
Sven die voor Samina's neus een "klein bier" bestelt zoals in de tekst van het nummer.  8)

Zojuist een leuke discussie gehad over de term ''klein bier''.

Je kan daar veel kanten mee op. De term blijkt dus in meer talen te bestaan. Maar behalve dat je het figuurlijk op kunt vatten (onbeduidend, daar draai ik mijn hand niet voor om, niet van belang), kun je het ook letterlijk opvatten. En dat is precies wat Sven hier doet.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #55 Gepost op: 21-04-2021, 07:44:54 »
Tijdens het oefenen van de acrobatische act gaat het mis met Samina. Daarop biedt Annelotte zich aan om de act met Lennart te gaan doen. Waarom zou ze dat doen? Om de opdracht te laten slagen toch zeker. Voor de tweede keer een dikke streep door Annelotte.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #56 Gepost op: 21-04-2021, 08:15:51 »
Als de eindspring gelukt was had ik je gelijk gegeven. Maar hij slaagde niet, het ging fout bij Annelotte en Lennart. Blijven beiden toch juist verdacht want je wil als Mol juist invloed uit kunnen oefenen op het eventueel verdubbelen van het bedrag.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #57 Gepost op: 21-04-2021, 13:52:00 »
Samina kwam zelf op het idee om de bierglazen tegen haar boezem te houden.
Volgens mij niet. Samina vraagt eerst wel aan Sven of er geen andere techniek is. Sven zegt dan dit hij meestal niet nuchter aankomt in München en niet zo let op details. Dan zegt hij: "Ik dacht toch, pak ze eens op en duw ze tegen...". En verder: "dat rusten zou dat niet tegen..". Het idee komt dus heel duidelijk van Sven. Hij vindt het kennelijk een beetje gênant om tegen Samina te zeggen dat ze de glazen tegen haar borst moet duwen.
Het zou ook wel heel straf zijn als Sven dit als horeca uitbater niet zou weten. Dat hij niet meteen zegt tegen Samina hoe ze dit moet doen maakt hem in mijn ogen alleen maar kandidaatser. Je wil liever niet dat andere kandidaten je afschrijven als mol omdat je overal meteen de goede aanwijzingen geeft.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 14:04:56 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #58 Gepost op: 21-04-2021, 14:04:20 »
Mogelijke molactie van Jasmien in deze opdracht.
Zie Gifje. Ze geeft de draaiende Annelotte en Lennart extra momentum mee in hun draai om te destabiliseren.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #59 Gepost op: 21-04-2021, 14:13:00 »
Mogelijke molactie van Jasmien in deze opdracht.
Zie Gifje. Ze geeft de draaiende Annelotte en Lennart extra momentum mee in hun draai om te destabiliseren.
Inderdaad was mij ook opgevallen.


Huh? Bij dit is niet het fragment van de foute afsprong. Bij de foute afsprong raakt Jasmien Lennart helemaal niet aan!
Dan zou ik nog maar een keer kijken: bij de oefenronde raakt ze 'm niet aan bij de "final take" wel.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 14:14:47 door WillempieW »