Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi  (gelezen 7741 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #60 Gepost op: 21-04-2021, 14:20:00 »
Mogelijke molactie van Jasmien in deze opdracht.
Zie Gifje. Ze geeft de draaiende Annelotte en Lennart extra momentum mee in hun draai om te destabiliseren.
Ik zou hier eerder een molactie van Samina in zien. Zij trekt Lennarts been a.h.w. naar achteren in plaats van naar voren, wat Jasmien wel probeert te doen. Ik zie eigenlijk weinig effect in wat Jasmien hier doet.
Edit Op het moment van de foute afsprong raakt Jasmien Lennart niet aan. Daarom had ik ook die eerdere post geplaatst die ik heb weggehaald omdat dit wel gebeurt vóór de foute afsprong.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 14:24:44 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #61 Gepost op: 21-04-2021, 14:30:31 »
Wat Annelotte erover zegt, is ook niet helemaal in de haak.

Tijdens het tuimelen ja, heeft hij zijn handen op de grond gezet vooraleer ik eigenlijk de kans had om zijn benen vast te pakken zodat we die finale sprong op het gemakje konden doen.

Het moment waarop Lennart zijn handen op de grond zet, is maar net voordat de muziek stopt. Het kan zijn dat Lennart geprobeerd heeft om nog op tijd af te springen. Als de muziek stopt is het voorbij. Welk gemakje dacht Annelotte nog te hebben?

EDIT: de hele figuur begint bij Annelotte. Lennart kan te lang hebben getreuzeld met de tussenstapjes, maar Annelotte kan hem ook te laat hebben ingezet.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 14:43:26 door Molest »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #62 Gepost op: 21-04-2021, 14:56:25 »
Inderdaad, er was helemaal geen tijd meer om het op het gemakje te doen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #63 Gepost op: 21-04-2021, 15:51:21 »
Inderdaad, er was helemaal geen tijd meer om het op het gemakje te doen.
Als je naar de voorbeeld fragmenten kijkt met de Bayerische mannen, dan zie je ook dat de afsprong net zolang duurt als 3 keer stampen en over de ruggen heen rollen. In totaal duurt die voorbeeld act 9 seconden.
De kandidaten deden hun uitvoering in 8 seconden maar namen geen tijd voor de afsprong.
Daarbij zijn drie kandidaten betrokken: Lennart, Annelotte en Jasmien met een duw. (en Samina).

En nog zo'n mooie: Annelotte wil wisselen met Samina. En dan Jasmien zo in beeld, starend of bedenkend, hoe moet ik dit nu weer saboteren?
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 16:28:53 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #64 Gepost op: 21-04-2021, 23:38:26 »
Ik zou hier eerder een molactie van Samina in zien. Zij trekt Lennarts been a.h.w. naar achteren in plaats van naar voren, wat Jasmien wel probeert te doen.
Ik ga hier in mee, want als Samina zijn benen niet rechtop had gehouden, waren zijn benen over Annelotte s schouders heen geslagen en was er wel een kans op een goede afsprong geweest.
Maar dan is deze "molactie" gewoon een ongelukje? Het ging per ongeluk fout? Dan is er nog maar 1 molactie over.  :-\\

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #65 Gepost op: 22-04-2021, 01:04:46 »
Ja, die benen zijn volgens mij erg belangrijk. Die moeten richting schouder van Annelotte. Zo gaat het ook bij de oefening, waar de afsprong perfect is. Maar we kennen de disclaimer wel, resultaten bij de oefening geven geen garantie voor de toekomst.
Dit zijn wel de acties waar je als mol een opdracht graag zou willen laten mislukken want waar er 2 iets moeten doen kunnen er 2 een fout maken...
Dat is ook de reden dat ik Sven 100% afschrijf als mol want zo duidelijk wil je als echte mol niet mollen. Iedereen weet dat je een aardig nootje kunt blazen en op het moment suprême lukt het ineens niet meer. Meer dan dit kun je echt niet doen om de aandacht op je te vestigen.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 01:10:39 door MartinJ »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #66 Gepost op: 22-04-2021, 10:27:21 »
Volgens mij niet. Samina vraagt eerst wel aan Sven of er geen andere techniek is. Sven zegt dan dit hij meestal niet nuchter aankomt in München en niet zo let op details. Dan zegt hij: "Ik dacht toch, pak ze eens op en duw ze tegen...". En verder: "dat rusten zou dat niet tegen..". Het idee komt dus heel duidelijk van Sven. Hij vindt het kennelijk een beetje gênant om tegen Samina te zeggen dat ze de glazen tegen haar borst moet duwen.
Het zou ook wel heel straf zijn als Sven dit als horeca uitbater niet zou weten. Dat hij niet meteen zegt tegen Samina hoe ze dit moet doen maakt hem in mijn ogen alleen maar kandidaatser. Je wil liever niet dat andere kandidaten je afschrijven als mol omdat je overal meteen de goede aanwijzingen geeft.

Er zit daar een knip, dus het is wat mij betreft onduidelijk hoe het idee is ontstaan, we komen er weer in als Sven zegt, vrij vertaald, 'doe dat eens, dat het op uw boezem rust' wat een prima reactie kan zijn op het voorstel van Samina. Onduidelijk voor mij, maar Sven zegt later ook tegen Samina 'oe, daar had ik nog niet... goed zeg' waarmee het voor mij duidelijk is dat Sven er niet op was gekomen, maar Samina. Sven ziet dat het zo wel lukt en bestelt -compleet out of the box- een klein bier.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #67 Gepost op: 22-04-2021, 12:57:15 »
Vanaf het moment dat Sven zegt: "Pak ze eens op en duw ze tegen uw...", zit er geen knip meer in. En waarom zegt ze op het eind "Ja, ja, I got it". Sven is voortdurend bezig met aanwijzingen geven. Op zijn minst kunnen we toch stellen dat Sven haar aanwijzingen geeft hoe ze die bierpullen het best vast kan houden. Dat Samina hierin meedenkt is toch ook logisch.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 12:59:00 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #68 Gepost op: 22-04-2021, 21:50:08 »
Idee.
Een mogelijke molactie bij deze opdracht is het saboteren van de hoorn. Je stopt er gewoon iets in. Een gewaagde actie, maar mogelijk dan ook de enige in deze opdracht. Je kan verder alles goed doen en toch 3500 uit de pot.

Controle.
Na oefensessie vertrekt Annelotte als laatste ze loopt langs de hoorn, achter Jasmien aan, ze talmt en wacht echt tot iedereen op weg is en voor haar loopt. Daarvoor prutste ze aan haar oren, iets met een oorbel of zo, meteen nadat ze gevallen was,  je ziet ook een doosje of houtblokje in haar schort. Je ziet de toeter van de hoorn in beeld... storten maar.

Tis dat een paar mensen hier roepen Annelotte, ik heb haar nooit verdacht.

Je ziet een "blokje" in haar schort bij haar rechterhand.

Dit blokje is weg bij het hout zagen in de definitieve opname.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 22:39:27 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #69 Gepost op: 22-04-2021, 22:21:18 »
Ik vind het heel knap gevonden. Maar als ik de noten die Sven speelt bij de generale vergelijk met die tijdens de opname dan hoor ik geen verschil. Dan zou ze dat blokje ook al bij de generale erin moeten hebben gestopt. Dat blokje lijkt me ook wel wat klein om zoveel verschil te maken.
Ik vind het nog geen uitgemaakte zaak. Misschien hebben we hier wel Alpenhoorn experts?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #70 Gepost op: 22-04-2021, 22:32:26 »
Is het niet gewoon het zenderkastje van haar microfoon?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #71 Gepost op: 22-04-2021, 22:37:41 »
Knap bedacht en gevonden, foxhunter! Ook Jasmien doet iets verdachts, ze draait zich na de generale repetitie om uit de groep en loopt naar de hoek van de hoorn. En even later zie je een beeld waarin Annelotte weer die hoek inloopt, terwijl de groep al meer uit elkaar is. Op dat moment kan ook Philip haar zien, dus allicht niet het beste moment.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #72 Gepost op: 22-04-2021, 22:46:05 »
Wanneer je op YouTube video's van Takeo Ischi opzoekt klinkt hij naar mijn idee steeds een beetje anders qua stemgeluid.
Zou de mol dit al ingezongen hebben op het jodelen na?
En was het niet Sven die aangaf dat hij de Schlagerkoning was tijdens de carpool karaoke?
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #73 Gepost op: 22-04-2021, 23:50:49 »
Een mogelijke molactie bij deze opdracht is het saboteren van de hoorn. Je stopt er gewoon iets in.
Hier zou je best iets op het spoor kunnen zijn.
De Alpenhoorn klinkt wel wat anders bij de 2e keer terwijl de 1e en 3e noot wel zo'n beetje dezelfde toonhoogte hebben (2e noot is wel lager).


Ik heb de afzonderlijke noten even achter elkaar gezet in dit audiofragment
Toonhoogte is hier te zien (rood = 1e keer; groen = 2e keer):





Ook ligt de hoorn bij het "overleg" na het testrondje op z'n kant, 5 seconden later staat ie weer rechtop.
Wie daar in de tussentijd aan heeft gezeten? Geen idee...



Timestamp: 19:48



Timestamp 19:53

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #74 Gepost op: 23-04-2021, 00:09:01 »
Is het niet gewoon het zenderkastje van haar microfoon?
De essentie van de post is dat Annelotte hier duidelijk treuzelt en haar moment pakt. Ik zie een doosje, maar het maakt mij niet uit wat ze erin stopt, een bak grind, een worst, wat er ook maar voor handen is. Wat erin zit horen we later wel.
Ze kwam via haar aparte route aanwandelen bij de artistieke opdracht. Dat biedt voorbereidings mogelijkheden.

@molest: er is eindeloos geknipt en geplakt, als je het hele stuk bekijkt zul je zien dat Annelotte als laatste gaat en Philip daarvoor loopt naar zijn startpositie.

Bij het houtzagen van de echte opdracht zie je het "zenderkastje" niet meer terug.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 00:16:41 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #75 Gepost op: 23-04-2021, 00:12:49 »
Mee eens. Er kan ook best iets anders in die hoorn zijn gestopt of gegoten dan dat blokje dat misschien wel een zenderkastje is. Iets wat meer effect heeft op het geluid. Onder die rokken kon van alles worden verstopt.
Annelotte is volgens de beelden na de goede generale van Sven 3x langs de hoorn gekomen. Sven maakte zich al klaar voor de slotact van de generale toen Annelotte nog aan kwam rennen. Vanaf het houtzagen kom je langs dat hekje. Maar ook die ommekeer van Jasmien is typisch.
Ik zou het ijzersterke molactie vinden! ;D De kans lijkt me niet zo groot. Riskant, want je kan zo worden gesnapt. Sven ging na zijn mislukte noten niet even in de hoorn kijken. Maar daar had hij ook geen tijd voor, want hij moest zich weer klaarmaken voor de slotact.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #76 Gepost op: 23-04-2021, 01:39:52 »
Hieronder een frame voor frame weergave van het "blokje". Is het echt een blokje of zijn het plooien in het stof? Oordeel zelf.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #77 Gepost op: 23-04-2021, 06:43:14 »
Slecht gestreken.....

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #78 Gepost op: 23-04-2021, 09:18:37 »
Het is 100x makkelijker voor Sven om even niet zo goed te blazen, (technisch gesproken, zijn ambouchure en lipspanning en richting in het mondstuk niet meer optimaal te hebben -zijn excuus wellicht het biertje) om een net niet goede noot te produceren. Heel goed mogelijk en misschien niet eens bedoeld om te (nep)mollen (dat denk ik wel). In ieder geval plausibeler dan de opening van de hoorn afstoppen.

Dat zou een grote doek of iets anders groots moeten zijn om van invloed te kunnen zijn, veel groter dan een zendertje of iets dergelijks waar op gefocust wordt, daarbij kijk je van boven recht in de toeter en is dat veel te opzichtig.
Moeilijk te verwezenlijken, redelijk zinloos, te veel opvallend gedoe.

De worst kwijtmaken was waarschijlijk makkelijker  ::tandpastasmiley:: (Isidoor waar ben je!?)  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
« Reactie #79 Gepost op: 23-04-2021, 09:22:56 »
Isidoor waar ben je!?)  ::rofl::
Annelotte zal toch niet Isidoor in die hoorn hebben gestopt?  ::oink::