Over die bril het volgende.
<KNIP>
Maar er is wel een ander moment waar je Annelotte wel erg kan verdenken, maar dit kan ook wel een montage dingetje zijn.
Annelotte vraagt aan Jasmien om de bretellekes eens te beschrijven.
Jasmien: "Gelijk een salopette. Zo'n rondje zo, waar je het moet inhaken".
Annelotte: "Oké".
Jasmien vraagt: "En twee koordjes aan de trui?" (omdat die te zien zijn naast de bretels)
Terwijl we nog steeds een still zien van die koordjes (wat dus het verschil is) horen we Annelotte zeggen: "Wacht efkes. Naast het berenneusje op de kap, twee botjes of één botje?".
Dit klinkt bij mij als een geluidsfragment van een andere scene en zou hier heel goed gemonteerd kunnen zijn om Annelotte verdacht te maken.
Nu gaan ze verder op die botjes en dat blijkt geen verschil te zijn. Koordjes gemist.
Dit viel mij ook op toen ik de scene weer opnieuw bekeek, maar het geluidsfragment hoort wel degelijk bij deze scene.
Ik dacht: waar is toch dat
berenneusje en wat wordt er met
kap bedoeld? In de video van de aflevering 6 is n.l. erg ingezoomd op de bretels van het kind op de afbeelding. Ik heb daarom gegoogeld om een betere kwaliteit afbeelding (dan die in de video) te zoeken van de
gehele graffiti-afbeelding (zie: onderaan).
De kap is gewoon de gele capuchon van het kind. De berenneusjes dat zijn die 3 zwarte knoopjes op de capuchon (als je op 'handwerkartikelen' zoekt en 'berenneusjes' dan vindt je ze). Dus we weten nu waar Annelotte en Jasmien over praten.
Nu gaat het dus om de knoopjes (berenneusjes dus) op de
capuchon: bij het linker knoopje staat 1 botje en aan weerszijden van het middelste knoopje staan 2 botjes.
Annelotte praat dus in eerste instantie over "
het berenneusje op de de kap" terwijl het er dus
drie zijn. Gevolg: verwarring, tijdrekken. Misschien heeft er nog discussie plaatsgevonden over welk berenneusje het was, en heeft het nog langer geduurd dan wij te zien kregen. Haar vraagstelling is ook slim "1 of 2 botjes". Dan kun je altijd achteraf nog zeggen dat je dat als het werkelijke verschil in de afbeelding zag: "ach ja doeme!.. het waren niet die botjes maar die koordjes."
Annelotte in mijn ogen dus zeer verdacht hier. Succesvol snel met die botjes (wellicht voorbereid) Jasmien afgeleid van het door haar benoemde juiste verschil (de koordjes).
Dat Annelotte (toen ze samen met Sven bij deze afbeelding aankwam) als snel de focus op de figuurtjes op de trui legde door te zeggen: "Het gaat hier iets van de afbeeldingen zijn op haar truitje zijn vrij zeker van." zou prima kunnen passen in een strategie van tijdrekken en de aandacht afhouden van de koordjes.