Auteur Topic: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur  (gelezen 5471 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Gepost op: 8-05-2021, 12:19:48 »
Molcrazy heeft ook dit jaar de enige echte Gilles De Coster bereid gevonden om een uurtje met ons te komen chatten! Stel hem je vraag op maandag 10 mei vanaf 20:30 uur, een dag na de ontknoping van De Mol 9 dus!



Hoe werkt het eigenlijk?

Hier kun je de chat vinden

Er zijn 2 verschillende chatrooms:
1 #huiskamer - deze chatroom wordt moderate (geregisseerd). Hier kun je (vanaf 20.30 uur) alleen typen als je je vraag mag stellen. En hier is Gilles om direct te antwoorden.

2 #vragen - in deze chatroom meld je jouw vraag bij een aantal van ons. Wij maken een selectie van de leukste vragen. We hebben een uur en willen natuurlijk dat er zo veel mogelijk vragen beantwoord kunnen worden. Op het moment dat jouw vraag aan de beurt is krijg je van te voren een seintje en krijg je voice in de #huiskamer. Het is dus de bedoeling dat je zelf je vraag stelt. We proberen om als het even kan iedereen zijn of haar vraag te laten stellen. Maar het kan helaas gebeuren dat jouw vraag er niet bij zit. Deze selectie wordt door een aantal chatmoderators gemaakt.

Als er tijd over is gebruiken we de vragen uit dit topic. Maar je hebt meer kans als je zelf aanwezig bent!!

Leuk, maar hoe kom ik in de juiste chatrooms?
Om te beginnen heb je twee linkjes op de chatpagina: chat via qwebirc en chat via CGI:IRC. Het is daar het beste om de eerste link te kiezen, aangezien de tweede niet bij iedereen goed werkt.

Nadat je je nickname hebt ingevuld, kom je automatisch in de huiskamer. Om in de chatroom #vragen te komen, typ je /join #vragen in het tekstvak en druk je op enter. Zie het screenshot hieronder.


Je kunt vervolgens tussen beide chatrooms wisselen door bovenaan op de juiste chatroom te klikken. De room waarin je nu bent is wit gemarkeerd. Als je door ons wordt benaderd dat je je vraag mag stellen, verschijnt op diezelfde plek een extra tab met een privégesprek - hou dat dus in de gaten!


Voor meer vragen over de chat, kun je HIER terecht.

Andere tips:
-> Probeer van tevoren even of je in de chat kan komen, zo zie je ook hoe onze chat eruit ziet.
-> Kom alvast een kwartier eerder de chat in en deel je hype met mede-molloten
-> Veel mensen zullen tijdens de chat joinen en weggaan. Om de notificaties hiervan te verbergen klik je op het icoontje linksboven-> Options-> vink aan hide JOINS/PARTS/QUITS
Spoiler: screenshots (klik om te tonen/verbergen)
-> Kan je er niet live bij zijn? Laat je vraag dan in dit topic achter. Mogelijk wordt je vraag dan namens jou door één van de crewleden gesteld.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 17:42:49 door Heinz »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Chat met Gilles De Coster
« Reactie #1 Gepost op: 8-05-2021, 12:20:46 »
Zin in ::bravo::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #2 Gepost op: 8-05-2021, 12:26:44 »
Ik ook! En stel dus je vraag in dit topic als je er niet live bij kan zijn. Of verzamel hier al wat vragen als je er wel bij kan zijn. Gilles typt in de chat een stuk vlugger dan dat hij de namen van kandidaten invult, dus we kunnen 'm weer een hoop vragen! ;D

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #3 Gepost op: 8-05-2021, 12:32:21 »
Ja, als hij al een halve minuut doet over het intikken van de naam Sven, zit dat er dik in.


Nu ik dit intik: heeft Sven al eens zijn scherm gezien, afgezien van wellicht de eerste aflevering?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #4 Gepost op: 8-05-2021, 12:34:10 »
Nu ik dit intik: heeft Sven al eens zijn scherm gezien, afgezien van wellicht de eerste aflevering?

Zeker, zie dit topic.


Ik zet hier vast wat vragen neer die ik zou willen stellen:

  • Hoe kijk je terug op het achterlaten van Jens in Liedekerke? (Was het niet toch te meedogenloos?)
  • Pasvragen en vrijstellingen zetten de boel op scherp, maar dreigt de spanning niet te verdwijnen als kandidaten het steeds normaler vinden om voor zichzelf te kiezen in plaats van voor het groepsbelang? (En lijdt de rol van de Mol er niet onder als het geld voor de kandidaten minder belangrijk wordt?)
  • Krijgt de Mol tips of training over hoe te reageren op het groene scherm?
  • Hoe was het om je voice-over bij de bomtafel live te doen en wat dacht je toen Lennart, de opvoeder van de groep, níét opmerkte dat er een bom op tafel lag?
  • Waarom wordt de Mol af en toe geadviseerd geld te verdienen, ook als hij nog onverdacht is? (Ik las dat Lennart de 1500 euro bij de hotelopdracht mocht verdienen, waarop hij, euh, anders besloot.)
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 19:19:01 door Heinz »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #5 Gepost op: 8-05-2021, 14:01:45 »
Geweldig dit, kijk er naar uit, hoop dat ik er live bij kan zijn. Voor het geval ik er niet ben, wat nu in me opkomt zijn een paar vragen over de controlroom opdrachten...

    Er waren geweldige opdrachten met u vanuit een control room!
    • Bomstoelen: Was de tekst vanuit de control room gescript, of heeft u uit de losse pols opmerkingen geplaatst?
    • Verstoppertje in het huis: eigenlijk dezelfde vraag, ging dit a l'improviste? Waren er nog andere opdrachten die eventueel uitgevoerd konden worden? De kast in de keuken zag er geprepareerd uit dus het leek wel alsof daar de finale wel moest plaats hebben

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #6 Gepost op: 8-05-2021, 14:46:29 »
Ik had ook een vraagje:
Ik had wel eens de theorie gehoord dat de twist met de veiling met de DDR twist eigenlijk de zware consequenties van de doos van Pandora waren als hij geopend werd, klopt dit?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #7 Gepost op: 8-05-2021, 15:07:06 »
Geweldig dat jullie dit weer hebben kunnen regelen, en geweldig dat Gilles dit weer wil doen.  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Een vraag die ik wellicht zou willen stellen (als ik er bij kan zijn), is;
- De ontknoping van dit seizoen is natuurlijk berespannend doordat iedereen miszit. Maar legt dit de lat niet te hoog voor volgende seizoenen? Stel dat de mol volgend seizoen door 3 kandidaten bijvoorbeeld verdacht wordt (zoals ook gebeurd is), kun je je dan voorstellen dat dit als anti-climax gaat aanvoelen voor de mol en de kijkers?

En zal zeker na gaan denken over meer vragen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #8 Gepost op: 8-05-2021, 16:38:43 »
Tof dat jullie dit weer gaan doen :D

Ik denk dat het sowieso interessant kan zijn om te vragen naar die veiling... Zoiets als:
- wat hadden jullie verwacht dat er geboden zou worden? En hoeveel mensen hadden jullie verwacht dat in de dossiers zou kijken?
- het lijkt er steeds meer op dat kandidaten de pot ondergeschikt vinden aan het verder komen in het spel. Begrijpelijk natuurlijk, maar waarom wordt in dilemma's groepsgeld tegenover individueel gewin geplaatst? Haal je zo niet de morale uit de groep?
hoe voorkom je dat een pasvraag of extra informatie de hele pot kan kosten zoals in aflevering 6 bijna was gebeurd?
- had productie ingegrepen als er iemand de volledige pot van 17.600 had geboden?


Andere interessante dingen:
- hoe beviel het opnemen wat dichter bij huis? Is dat anders bevallen dan een ver land? Gaan we dat vaker zien?
- is er een verschil tussen Nederlandse molfans en Vlaamse? Zo ja, wat?
- wordt de mol gestuurd op wie hij/zij moet "verdenken"? I.h.b. in aflevering 7 met de unanieme verdenking op Philip die zo ontstond?
- Wat was de overweging om deze serie een hond aan de groep toe te voegen?
- Leest productie ook op dit forum de feedback die wij geven op het Nederlandse molseizoen?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #9 Gepost op: 9-05-2021, 19:29:14 »
Ik heb een vraag die denk ik wel meer molloten hebben:
- Krijgt de mol informatie over de verdenkingen die de kandidaten hebben? Zo ja, hoeveel precies?

Offline Roomey164

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #10 Gepost op: 9-05-2021, 19:59:45 »
Vraag: wanneer mogen de Hollanders meedoen?  ::tandpastasmiley::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #11 Gepost op: 9-05-2021, 21:47:02 »
Vraag: wanneer mogen de Hollanders meedoen?  ::tandpastasmiley::

die is vorig jaar gesteld, antwoord: Nederlanders mogen zich kandidaat stellen en maken evenveel kans al de Belgen.
klaar voor de strijd

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #12 Gepost op: 9-05-2021, 23:10:32 »
Mijn vraag is: zijn de vele ondersteboven gezette beelden (in de finale meer dan alle afleveringen bij elkaar) terug te voeren op een toevalligheid, en dan met name op het bubbelvoetbal?

(ik ben van mening dat het dus bij toeval op de montagetafel is ontstaan), en daarop ook in de eerdere afleveringen erin is gemonteerd).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #13 Gepost op: 9-05-2021, 23:14:51 »
Ik weet niet of ik erbij kan zijn daarom drop ik alvast 2 vragen die eventueel geselecteerd kan worden:

1. Wie zat er in het aanvallerspak bij de proef van Annelotte met de hoepels in het hotel? Was dat een crewlid?

2. Volgend jaar is het de 10e reeks, daarvoor zijn jullie al in voorbereiding. Gaan we ook verwijzingen (ik houd dit bewust vaag) uit het verleden terugzien in de serie van 2022?
« Laatst bewerkt op: 9-05-2021, 23:32:50 door MollenvangR »

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #14 Gepost op: 9-05-2021, 23:26:54 »
Ik hoop het te halen... maar zo niet heb ik een vraag.

Er was een oorspronkelijk land op de radar vóórdat de boel werd omgegooid en naar Duitsland uitgeweken. Is die oorspronkelijke nu voor volgend seizoen (2022 dus) of is dat nu ook een ander land? :)
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #15 Gepost op: 10-05-2021, 00:26:49 »
Het gaat mij niet lukken erbij te zijn.

Mijn vraag: Jullie hebben zulke goede mollen gehad dat ik het vermoeden heb dat jullie de mol er specifiek op hebben uitgekozen. Is dat zo? Als jullie kandidaten en een mol selecteren voor een reeks, selecteren jullie dan 10 kandidaten daarna een mol uit die 10? Of selecteren jullie de mol apart, zodat jullie zaken kunnen meewegen die bij de overige 9 niet ter zake doen (namelijk hoe goed jullie verwachten dat die persoon het zou doen als mol)?

Voel je vrij mijn vraag in te korten (bijvoorbeeld alleen de laatste twee zinnen gebruiken) of te herformuleren als dat makkelijker is.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #16 Gepost op: 10-05-2021, 06:47:26 »
Mijn vraag: er waren heel wat molloten overtuigd dat de mol in de eerste proef in de laatste linie zat, omdat hij ook voor zijn plaats moest strijden en dat logischerwijs veruit het beste van daaruit kon doen. Meer dan in andere jaren zaten mensen hierdoor vroeg op Lennart (en Annelotte).
Heeft de regen en het inkorten van de deelproeven hier parten gespeeld, en die logica geaccentueerd?
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 06:49:22 door Molekule »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #17 Gepost op: 10-05-2021, 12:00:21 »
  • Wat is een opdracht uit dit seizoen die je zelf ook heel graag mee had willen doen?
  • Wat was de vijfde vraag bij de test in Liederkerke?
  • Maken de aanvallers in Liederkerke ook nog kans om in een volgend seizoen te komen?
  • Is er een opdracht uit dit seizoen die last-minute toegevoegd is omdat een andere opdracht niet door ging?
  • Hoe kwamen jullie op het idee om een hond toe te voegen als spel element?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #18 Gepost op: 10-05-2021, 12:04:09 »
Hoe gaat het met Isidoor en waar is hij nu?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #19 Gepost op: 10-05-2021, 14:16:16 »
Hoe gaat het met Isidoor en waar is hij nu?

Mijn vraag is al beantwoord bij Newsmonkey, gepost door Heinz  ::ok::