Auteur Topic: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur  (gelezen 5428 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #20 Gepost op: 10-05-2021, 16:34:14 »
Ik probeer er live bij te zijn, maar voor het geval het niet lukt:

- In hoeverre was mol Lennart op de hoogte van de geboden bedragen door de anderen (Sven/Annelotte) bij zijn bod van 10.000 euro?

- Wist hij ook al wie er hadden gekeken in de dossiers?
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 19:29:41 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #21 Gepost op: 10-05-2021, 16:46:21 »
Gilles wordt ongetwijfeld bedankt voor weer een super seizoen en dit kan niet genoeg benadrukt worden ::bravo::

Al kan hij daar misschien nog niets over zeggen maar: 

- Is het een bewuste keuze geweest de hints dit keer ook voor de gewone kijker te laten opvallen? De tag, de nar en de Japanse jodelaar die een vogel maakt met zijn handen waren, om het zachtjes uit te drukken, niet echt rocket science.

- Was er echt een 2e mol? En was in dat geval de 1e mol niet sowieso (aan zichzelf) verplicht een schutter in de laatste linie te zijn? Hoe kijk je daar op terug?

Veel plezier vanavond en ik lees met alle plezier het log helemaal terug ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #22 Gepost op: 10-05-2021, 17:15:51 »
Ik kan er denk ik niet bij zijn vanavond, maar als iemand dit kan vragen, zou dat leuk zijn!

We weten nu dat het een ex-aequo was. In Argentinië wisten de 2 finalisten niet tegen wie ze nog 10 vragen moesten maken. Ze zaten immers gespreid van elkaar. Hoe hebben jullie dat deze keer aangepakt nu de drie finalisten samen zaten? Annelotte heeft op tijd geswitcht, maar was allerminst zeker. Als zij en Sven dan extra vragen krijgen, weten ze toch direct wie de mol is? Toch leek Annelotte haar reactie écht toen het doek openging. Hoe hebben jullie dit gedaan?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline gamehelp16

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #23 Gepost op: 10-05-2021, 19:15:27 »
Due to the differences in timezone (and also the language barrier!) I won't be able to participate in the live chat, however I have several questions:

- Why did Lennart not bring a suit for the final even though he's guaranteed to participate till the very end? Is there any significance to this? Maybe to deceive the viewers into thinking that he's not the mole because he "forgot" to bring the suit? ;)
- Why did you guys decide not to announce the tie on the final this time as opposed to in the 2016 season? Also why did you guys chose to not use the time spent doing the test as a tie breaker on the final test and decided to prepare additional questions instead?
- Do you guys ever adjust the stake of future challenges based on the current pot amount?
- What was the best "improvisation" that has ever been done (and made it into the show) due to unexpected circumstances (if there are any)?
- Throughout several seasons we have seen that some challenges took place in abandoned buildings or places that doesn't seem to be generally open for public, how do you guys even find these places and get the permit to shoot there?
- Do you guys experience any unexpected difficulties because for the first time ever an animal (Isidoor) participated in this season?

Also thank you to De Mol team for the amazing season once again and to the forum mods for organizing this chat! Greetings from an international fan :)
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 19:26:32 door gamehelp16 »
Ik spreek (almost) geen Nederlands!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #24 Gepost op: 10-05-2021, 19:35:18 »
- Why did Lennart not bring a suit for the final even though he's guaranteed to participate till the very end? Is there any significance to this? Maybe to deceive the viewers into thinking that he's not the mole because he "forgot" to bring the suit? ;)
This he clarified already in an interview! He simply didn't have a suit at home and he didn't want his surroundings to get suspicious :)
- Why did you guys decide not to announce the tie on the final this time as opposed to in the 2016 season? Also why did you guys chose to not use the time spent doing the test as a tie breaker on the final test and decided to prepare additional questions instead?
The first part I can answer: in 2016 too, they didn't show the tie-break yet in episode 8, but in the final episode. So who knows we will see more about it next week :)

- What was the best "improvisation" that has ever been done (and made it into the show) due to unexpected circumstances (if there are any)?
I like this question! I can try and see if I can ask it in the chat :)
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 19:57:24 door Päc »
...óf niet!

Offline Jack

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #25 Gepost op: 10-05-2021, 20:06:35 »
Mijn vraag: wat als beide finalisten uiteindelijk mol Lennart niet in het vizier hadden, en de test dus ook niet op hem hadden ingevuld? Was de winnaar dan degene met een toevallig juist geantwoorde vraag op de test? En wat als dat niet het geval was?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #26 Gepost op: 10-05-2021, 20:58:15 »
Vraag voor Gilles, als mogelijk:

Hi Gilles, wij willen je allereerst complimenteren met een fantastisch seizoen en een even fantastische mol. Ook de complimenten voor je pianospel. Ik heb begrepen (?) dat Duitsland niet het eerste land van keuze was, maar het de coronasituatie hier debet aan was. Zelf vond ik Duitsland een grote en positieve verrassing: prachtige locaties en soms mysterieuze sfeer. - Giles, waren jullie zelf aanvankelijk bang dat Duitsland misschien zou tegenvallen? Hoe hebben jij en de rest van de makers dit land zelf ervaren? En in hoeverre bepaalt de locatie de aard van de opdrachten? (Die waren weer geweldig trouwens). En laatste smokkelvraag: komt de oorspronkelijke bestemming in een volgend seizoen nog terug?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #27 Gepost op: 10-05-2021, 21:43:25 »
Leuk om dit weer te organiseren en zoals steeds heel erg veel enthousiasme en openheid in de antwoorden van Gilles  ::bravo::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #28 Gepost op: 10-05-2021, 21:48:51 »
Super bedankt dat ik een vraag mocht stellen, en super bedankt dat jullie dit weer hebben kunnen realiseren!
We moeten Gilles maar geen kratje Heineken toesturen denk ik.  ;D ;D

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #29 Gepost op: 10-05-2021, 21:55:46 »
Dank Gilles!  ::bravo::

En voor wie de chat nog na wil lezen, kan dat hier.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #30 Gepost op: 10-05-2021, 22:04:56 »
Heel leuke chat weer inderdaad ::bravo::
- What was the best "improvisation" that has ever been done (and made it into the show) due to unexpected circumstances (if there are any)?
Gilles said that luckily, there were very few last minute changes this season. For the biggest improvisation he had to go back to the finals in South-Africa:

<Gilles> Normally the finalists went there for a hot air balloon ride, but the weather was too hot. That was replaced by a helicopter, and that in one way or another inspired us to bring back the famous push buttons from the beginning of the series and still make a little psychological game with it.
<Gilles> What I thought was beautiful then.
<Gilles> And we have been spared quite a bit this season!
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #31 Gepost op: 10-05-2021, 22:32:57 »
Bedankt alvast voor de organisatie hosts en bedankt dat ik tussen mijn meeting door (en falende verbinding)  mijn vraag mocht stellen. Ik ga straks alles rustig op het gemak teruglezen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #32 Gepost op: 10-05-2021, 22:56:24 »
Heel leuk om terug te lezen, bedankt Gilles en iedereen die de chat mogelijk heeft gemaakt!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #33 Gepost op: 10-05-2021, 23:04:00 »
Super geregeld en interessant om te lezen dat de volgende locatie al vast staat! Om het nu al met zekerheid te zeggen, lijkt het me dat ze een land hebben gekozen waar al veel gevaccineerd is.

Seizoen in the UK? ::vergroot:: peaky blinder achtige opdrachten zie ik wel zitten hoor!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #34 Gepost op: 10-05-2021, 23:13:26 »
Brazilië en India zal het niet worden, nee.

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #35 Gepost op: 10-05-2021, 23:15:48 »
Zullen ze niet gewoon de opnameperiode uitstellen totdat het weer kan in het land naar keuze? De inschrijftermijn is ook al vrij ruim deze keer...

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #36 Gepost op: 10-05-2021, 23:28:40 »
Kun je de chat ergens nalezen?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #37 Gepost op: 10-05-2021, 23:34:24 »
Leuk te zien dat mijn vraag het gehaald heeft (dank Pac!).

Ook al zegt Gilles dat hij daar mysterieus over moet blijven doen, volgt volgens mij gewoon uit zijn antwoord dat ze wel de mol apart selecteren, aangezien hij aangeeft dat daarbij andere zaken meespelen (al wil hij niet zeggen welke).

Over locatie: ze hebben de pech dat ze vorig jaar Griekenland hadden, want het lijkt nu toch wel waarschijnlijk dat ze voor de derde keer op rij ergens in Europa zullen belanden. Maar zelfs dan weten ze vast wel een manier om het fris en leuk te houden.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2021, 23:41:51 door Leendert »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #38 Gepost op: 10-05-2021, 23:56:19 »
Zweden lijkt mij wel leuk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster: maandag 10 mei om 20:30 uur
« Reactie #39 Gepost op: 11-05-2021, 01:28:01 »
Kun je de chat ergens nalezen?

https://be.wieisdemol.com/dm2021-chat-gilles/

Net even teruggelezen, erg leuk weer. Gilles en vragenstellers, bedankt! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...