Auteur Topic: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen  (gelezen 3081 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #20 Gepost op: 18-05-2021, 18:44:24 »
Ik rank ook niet, dat is sowieso niet te doen omdat ik de eerdere seizoenen niet gezien heb.  ::oink::
(terugkijken ga ik zeker een keer doen)
Daarnaast zijn ze allemaal zo anders en hebben ze ook te maken met verschillende mol-omstandigheden.

Ik ben vanaf de serie Vietnam begonnen met kijken naar De Mol, dus 3 mollen (of 4 als je Martijn meetelt  ;D) meegemaakt.

Iedere mol heeft lastige situaties meegemaakt en daarom sowieso hulde voor dit (vind ik dan):
Elisabet was onvoorbereid, je moet het maar aandurven ter plekke. Op bepaalde momenten flink toegeslagen ::bravo::
Alina: de jongste, had te maken met een zeer fanatieke groep en prachtige acteer-skills.  ::bravo::
Lennart: was niet zeker van zijn plek (al was het voor hem wel makkelijker om de reservemol -de langste van de uitdagers- af te schieten) en ging heel makkelijk op in de groep. Ontzettend lang onverdacht gebleven.  ::bravo::

Maar... Elisabet ook redelijk verdacht bij haar medekandidaten en gauw in het vizier bij de winnaar, Alina soms wat voorzichtig gemold naar mijn idee (en als kijker had ik haar vrij snel door, in tegenstelling tot de andere twee) en Lennart had een aantal hulpmollen om zich heen (mogelijk had hij in de groep van vorig jaar of die van de Vietnam-groep minder makkelijk kunnen mollen)

Als ik let op 'onverdacht-zijn' en 'brutaliteit', zet ik Lennart op 1.
Als ik naar 'mol-persoonlijkheid' kijk, zet ik Alina op 1
Als ik kijk naar de 'mol-omstandigheden', dan zet ik Elisabet op 1.

Hoe dan ook: toffe mollen, alledrie!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 18-05-2021, 23:19:59 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #21 Gepost op: 19-05-2021, 08:08:23 »
10.000 uit de pot ben je vergeten te vermelden. Dit heeft een mol nog nooit gedaan en ik hoop eigenlijk dat het ook niet weer gebeurt. Het is té gemakkelijk. Een mol dóét dat niet. Een mol doet sneaky dingen. Dit is té obvious. Ook al blijft niemand je verdenken, dat is ook te gemakkelijk want iedereen gaat ervan uit dat een mol dat niet doet. Het is dan ook niet gek dat Lennart tot haast de laatste minuut onverdacht bleef.

De situatie van corona, Duitsland, op elkaars lip, etc vind ik dan wel weer een excuus en daarom toch Lennart op 3 bij mij. Pieter vond ik erg leuk maar ik had hem vrij snel door en daarom is het voor mij geen topmol. De enige keer dat ik een Vlaamse mol in de smiezen had. De andere seizoenen weet ik niet zo goed meer.
« Laatst bewerkt op: 19-05-2021, 08:32:36 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #22 Gepost op: 19-05-2021, 10:03:15 »
10.000 uit de pot ben je vergeten te vermelden. Dit heeft een mol nog nooit gedaan en ik hoop eigenlijk dat het ook niet weer gebeurt. Het is té gemakkelijk. Een mol dóét dat niet. Een mol doet sneaky dingen.


Voor de zoveelste keer: er bestaat geen 'Handboek Soldaat' voor Mollen waarin staat dat een Mol dat niet mag doen. Iedereen (kandidaten en Mollenjagers) die daar vanuit gaat, heeft zichzelf wat wijs gemaakt. Juist door de hele opbouw (vertrouwen kweken bij de opdracht in de bunker en bij de dominosteentjes) naar deze actie toe, heeft Lennart dit geniaal gedaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #23 Gepost op: 19-05-2021, 11:35:17 »
Voor de zoveelste keer: er bestaat geen 'Handboek Soldaat' voor Mollen waarin staat dat een Mol dat niet mag doen. Iedereen (kandidaten en Mollenjagers) die daar vanuit gaat, heeft zichzelf wat wijs gemaakt. Juist door de hele opbouw (vertrouwen kweken bij de opdracht in de bunker en bij de dominosteentjes) naar deze actie toe, heeft Lennart dit geniaal gedaan.
Daar kunnen en mogen de meningen over verdeeld zijn.  ::pinokkio::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #24 Gepost op: 19-05-2021, 21:13:13 »
Lennart heeft het voortreffelijk gedaan, dat staat vast. Nog geen Vlaamse mol is zo lang onder de radar gebleven als hij, en dat is een prestatie, zeker als je kijkt naar hoeveel lol hij erin had om de grenzen op te zoeken. Is hij de beste mol ooit? Ik ben geneigd te zeggen van niet.

Lennart heeft toch ook een aantal keer geld verdiend waar dat niet nodig was en waar zijn medekandidaten dat niet deden. Het vinden van een koekoeksklok en de naam van Dami in de eerste aflevering, het moeilijke dansje bij de videoclip, goed werk bij de zoek-de-verschillen, twee(!) foutloze opdrachten vlak voor de finale, toch nog het laatste woord raden bij het hotel en de meditatie-opdracht ruim als beste van de drie doen: voor mij was het te veel van het goede om hem de beste mol ooit te kronen. Natuurlijk heeft hij bij de meeste van de opdrachten die ik noem wel iets gemold, maar zeker als je richting de finale nog altijd niet verdacht wordt moet je als mol gewoon volle bak saboteren. In zekere zin is dit ook een verwijt naar de productie, want Lennart heeft hier en daar eigenwijs wél gemold waar hij werd geadviseerd om dat niet te doen.

De beste mol ooit wat mij betreft - of laat ik zeggen mijn lievelingsmol - is Alina. Haar kwam ik op het spoor simpelweg door het geld te volgen: op de ouzo-opdracht en het diefstal plegen na heeft ze overal actief gemold. Natuurlijk deed ze in aflevering 1 rustig aan, maar ik geloof nog altijd dat ze ook daar bewust gemold heeft (onder andere door van de band te vallen).

Uiteindelijk durfde ik voor Lennart te kiezen als mol mede dankzij zijn acteerwerk bij de laatste executie, ook al had hij die onmolse acties. Bij Alina was het precies andersom: molacties genoeg, maar juist haar reacties deden me twijfelen. Alina molde veel, kwam overdreven naturel over en net als bij Lennart bleef de winnaar tot op het laatst onzeker over haar mol. Straffe prestatie op je twintigste ::joehoe::
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #25 Gepost op: 19-05-2021, 23:53:55 »
Anders dan bij de Nederlandse mol heb ik niet zo’n voorkeur qua mollen. De makers weten mij elke keer te verrassen door een onverwachte mol te kiezen. Wie had gedacht dat een priester, politieagent of ex-illegaal de mol zouden zijn? De mollen saboteren lang niet elke opdracht en kiezen er soms ook voor om gewoon goed mee te spelen. Grofweg hebben alle mollen evenveel molacties. Ook ben ik super slecht om ze te vinden. Ik zit serie na serie faliekant mis!

Gedachtes per mol:
Gilles: knap hoe hij De Mol weer nieuw leven heeft ingeblazen. Mede door zijn bijdrage is het programma opnieuw een groot succes geworden.
Eline: super seizoen, maar weinig memorabele acties
Pieter: voor mij totaal onverwacht, in het spel meteen door de mand gevallen (bij de uiteindelijke winnaar)
Elisabet: wauw, ik blijf het knap vinden hoe zij zonder voorbereiding haar rol heeft vervuld. De programmamakers hebben het haar erg moeilijk gemaakt.
Alina: weinig molacties, zeer onopvallend
Lennart: hij heeft bovenmatig veel laten mislukken en speelde het spel brutaal, zeer knap gedaan!

De oude seizoenen heb ik zo lang geleden gezien dat ik ze niet meer helemaal helder voor de geest heb (en sowieso heb ik die met voorkennis gekeken).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #26 Gepost op: 20-05-2021, 00:36:11 »
Dat is vreemd, twee totaal tegenstrijdige meningen over het aantal Mol-acties van Alina:

Op de ouzo-opdracht en het diefstal plegen na heeft ze overal actief gemold.

Alina: weinig molacties, zeer onopvallend


Ik ben het eigenlijk met de laatste eens: Alina molde niet zo gek veel. Reden waarom ik Lennart vele malen beter vind.
Die deed het recht in het gezicht van de kandidaten en bij het hotel zelfs tegen de zin van de redactie in: Euh....   
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #27 Gepost op: 20-05-2021, 10:50:53 »
Over een molactie als het euh zeggen aan het hotel, geweldig dat je tegen de makers hun wil ingaat. Maar in dezelfde opdracht kun je ook Philip de molcredits geven, hij zegt ook euh.
Of annelotte die doorvraagt over dat dekbed waardoor Philip na gaat denken en de euh eruitgooit.

Kortom een mol is niet alleen in zijn molacties.
Vaak willen de kandidaten in de spotlights even mollen, of krijgen de kandidaten de opdracht gewoon niet op de rails.

Dus hoe goed een mol is , is voor mij ook afhankelijk van hoe hij in de groep staat, hoeveel de groep hem de wind uit de zeilen neemt, etc etc

Bv dit seizoen de domino actie, ja Lennart zet weinig stenen zelf en is veel Bezig dat ze vooral moeten testen of het werkt. Lijkt een leuke molactie omdat er daardoor nul stenen blijven staan, maar het zijn toch echt de kandidaten die dit uitvoeren en met name Philip is er hoofdelijk verantwoordelijk voor dat dit een fiasco wordt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Hoe vonden jullie lennart ten opzichten van andere mollen
« Reactie #28 Gepost op: 20-05-2021, 11:14:19 »
10.000 uit de pot ben je vergeten te vermelden. Dit heeft een mol nog nooit gedaan en ik hoop eigenlijk dat het ook niet weer gebeurt. Het is té gemakkelijk. Een mol dóét dat niet. Een mol doet sneaky dingen. Dit is té obvious.

Ja en nee.  ;D Ik had daar eerst ook wel moeite mee. Maar ik begrijp ook dat Lennart van tevoren niet wist wat iedereen ging doen en daar ook naartoe heeft gewerkt. Dat maakt het voor mij wel iets anders.

Als Philip en Jasmien niet hadden gekeken, was er niks aan de hand geweest en stond de mol buitenspel. (al zal er altijd wel iemand zijn die die verleiding niet kan weerstaan, vermoed ik)
Lennart kon dit doen, omdat hij daarvoor de ruimte kreeg van de groep: als mol kon hij daarmee wegkomen. Ik vraag me heel erg af of hij dit had kunnen maken als bijvoorbeeld Jolien erbij was geweest. Of Joeri.

De groep heeft het Lennart hier wel wat makkelijker gemaakt. Zelfde geldt voor de domino-stenen; wat Tarbozan ook al zegt. Wie blijft er nou zolang 'rijen testen' waardoor je geen tijd meer hebt om rijen te maken?  ??? Dat was een leuke molpoging van Lennart, maar hier molt de groep ook (onbedoeld) vrolijk mee. En Isidoor er ook nog tussen laten lopen. Heeft er ooit iemand uit die groep domino-steentjes gezet? Ze doen precies de dingen die je niet moet doen. De mol hoefde hier amper te mollen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)