Ik zie in Uma ook nog wel een mol, maar met een paar kanttekeningen.
Gilles van Bouwel had gelijk dat een mol maar een half antwoord zou geven over haar favoriete film Moulin Rouge.
Bij de zeemeermin gaan Bert en Jens verlekkerd roepen dat ze willen duiken en dan meldt Uma haar duikvaardigheid, dat zij geschikter zou zijn voor die proef. Plan B met de muziek en de balk was ook prima. Maar als ze hier had willen duiken dan had ze iets meer op haar strepen kunnen staan.
Het melden van maiszetmeel in plaats van de gofio vond ik wel een handige zet voor een mol.
https://www.spaanselesinutrecht.nl/gofio-krachtvoer-van-de-holenmens/Dat bij het koken de eieren vielen kwam door een plotseling wiebelend plankje. Dat kan o.a. Uma gedaan hebben, door het binnenlatje op de steen te leggen.
Bij het basketbal liet ze Sven snel door maar hield Yens op vanwege Michael Collins? Dacht ook een reactie te zien bij Uma toen Yens zijn ezelsbruggetje bedacht. Uma kan veel onthouden dus kan weten dat Sven de maanlanding niet gelezen heeft.
Maar we hebben niet gezien dat Uma en Manu waarschijnlijk heel snel raak hebben gegooid in de basket. En daarna met zijn drieën op één buggy verder, want toen Sven terugkwam waren ze er allemaal. Uma wordt hier een beetje verdacht gehouden. Dat ze Yens stuurt voor de maanlanding is logisch. Yens en Uma weten van elkaar dat ze weten wie die 3e astronaut was. Klemgereden.
Bij de ideale partner toch een vreemde strategie, voor een mol maar ook voor een kandidaat. Gokken op 1 kandidaat? Was ze Bert niet gewoon aan het uittesten? En heeft ze echt wel gespreid met een paar vragen op Jens.
Waar Bert meerdere mensen verdacht maakt verdenkt Uma steeds meer Manu. Als mol zou je meer verdenkingen uitspreken. Bij het acteren liep ze wel weg nadat Frank had gezegd dat Bert de mol zou kunnen zijn. Dat is ook een soort verdenking uitspreken.
Haar gevecht tegen de piraat was weinig overtuigend, een weggevertje leek het wel.
Uma lijkt me niet zon onzeker type als we horen in het gesprek met de mol.
En Frank heeft gelijk, Uma is niet degene die onder de radar kan blijven tijdens het mollen. Te fanatiek.