Oké, de uitslag van aflevering 4. Ik begin met hoe de oude punten moeten worden meegenomen.
Ik heb eerst de punten "gereset". De stemmenverdeling was als volgt:
3 mensen hebben gestemd voor de punten behouden (punten vermenigvuldigen met factor
1)
9 mensen hebben gestemd voor de punten wegstrepen (punten vermenigvuldigen met factor
0)
4 mensen hebben gestemd voor de punten omkeren (punten vermenigvuldigen met factor
-1)
dus ik vermenigvuldig de punten met het gemiddelde van die factoren:
(
3 *
1 +
9 *
0 +
4 *
-1) / (
3 +
9 +
4)
= (3 + 0 - 4) / (3 + 9 + 4)
= -1 / 16
≈ -0,06
Dat doe ik door de punten keer -1,06 te nemen en dat op te tellen bij de oude punten. (want 1 + -1,06 = -0,06)
Daarbovenop komen natuurlijk nog de gewone molpunten voor de acties in aflevering 4. Dat geeft het volgende plaatje:
Voor de duidelijkheid: die hoge score bij Emanuelle is dus omdat zij in afleveringen 1, 2, 3 juist laag scoorde. Dat is dus voor het grootste deel compensatie. Als ik het zonder die compensatie laat zien, en daadwerkelijke alle punten uit aflevering 1, 2, 3 vermengivulig met -0,06, dan krijgen we dit (de kleine verschillen zullen afrondfoutjes zijn of iets, ik weet niet waar die vandaan komen):
De reden om toch vast te houden aan het bovenste plaatje, is dat er dan geen spoiler in de plaatjes voor aflevering 1, 2 en 3 zit.
De verdenkingen op basis van aflevering 4 zijn:
Meest verdacht:
Emanuelle,
AnkeNeutrale score:
Uma,
Sven,
YensMinst verdacht:
BertVanaf aflevering 5 kunnen we weer ouderwets molpunten tellen