Waarom doe je dat dan niet?
Sven is een slimme kandidaat, die altijd op de goede posities zit maar niet de mol is? Hij wil de opdracht tot een goed einde brengen. Sven verdenkt Bert (2x al in de auto van die momentjes).
stuurt Uma Yens naar de computer. Ook onmols van Uma....
Ja, want het was Uma of Yens bij een vraag over maanlanding, en als mol ga je dan toch zelf het goede antwoord geven, de mol weet dan toch wat de vraag is en dat Yens dat antwoord weet. Dan ga je hem niet met de eer laten strijken, die eis je zelf op.
Met name Bert en Philippe zou in deze opdracht gedwarsboomd kunnen zijn. Bert verdenkt ook Philippe, dus Philippe was niet aan bod gekomen, want Bert is een beetje de leider van de groep.
Bert vroeg aan Anke ga jij of ga ik, een minuut per vraag is niet veel. Als Anke besluit te gaan zonder kennis dat zou mooi zijn. Bert zou zonder kennis kunnen gaan en dan twee, drie vragen wegspelen en dan zeggen ik weet het niet, iemand anders moet het doen in de hoop dat die het ook niet weet.
Het is wel een beetje simpel maar wel mols. En simpele oplossingen zijn vaak de beste.
Dat Sven net die laatste drie planeten omwisselt, dat doe ik ook altijd. Zie er geen molactie in.
Mijn ezelsbruggetje na deze aflevering is: het begint met de SUN en eindigt met SUN.
Want al die andere ezelsbruggetjes vergeet ik ook, deze is niet waterdicht maar wel te onthouden.
Na deze opdracht en in de auto ook komt er een schreeuw naar boven die zegt: Waar is Philippe gebleven? Compleet van de radar verdwenen. Heel vreemd.