Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit  (gelezen 2320 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Gepost op: 1-05-2022, 15:29:07 »
Bespreek hier opdracht 1
« Laatst bewerkt op: 1-05-2022, 21:58:05 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #1 Gepost op: 1-05-2022, 22:02:02 »
Leuke, relatief eenvoudige opdrachten. Met de geit dan toch wel een beetje eenvoudig om met in ieder geval een bedrag binnen te komen.

En het idee met de wekkers en het bed dat omhoog gaat echt geniaal bedacht weer!  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #2 Gepost op: 1-05-2022, 22:04:15 »
Inderdaad leuke opdracht.

Was nog leuker geweest als de fouten van de ene groep de stand van het bed of voor de snelheid van de wekkers gezorgd had.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #3 Gepost op: 1-05-2022, 22:05:53 »
Ik dacht eerst oh nee Manu krijgt weer een bom op haar bakkie.  ::rofl::

Inderdaad leuke opdracht.

Was nog leuker geweest als de fouten van de ene groep de stand van het bed of voor de snelheid van de wekkers gezorgd had.

Dan had de mol invloed op elke euro als ie zou lopen, lijkt me een beetje excessief voor dit punt in het spel en te makkelijk te deduceren voor de anderen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #4 Gepost op: 1-05-2022, 22:16:03 »
Inderdaad hoe verzinnen ze het toch weer met de wekkers en het bed. ::bravo::

500 euro met het offer was volgens mij het best haalbare voor de mol. Bij alledrie de keuzes eerst een fout gemaakt. De mol zit bij een van die twee. Het was duidelijk dat Uma Yens de keuzes liet maken.
Yens die als mol dan ook maar de fouten maakt omdat hij in die positie wordt gezet door Uma.
Of Uma die als mol maar mee gaat in de foute keuzes van Yens terwijl ze beter weet.

Ik neig nu naar het eerste.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #5 Gepost op: 1-05-2022, 22:35:51 »
Ze zei wel letterlijk dat ze beter wist. Waarom dan niet verbeteren? Zou Yens als mol echt a-lles fout willen doen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #6 Gepost op: 1-05-2022, 22:45:02 »
Zou Yens als mol echt a-lles fout willen doen?
De geit moest wel melk geven, anders was het al klaar met de opdracht. Uma kreeg het niet voor elkaar, Yens wel. (tips gekregen?)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #7 Gepost op: 1-05-2022, 22:47:59 »
Of Uma deed tijdrekken ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #8 Gepost op: 1-05-2022, 22:51:50 »
Maar zat er dan een tijdslimiet op?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #9 Gepost op: 1-05-2022, 22:52:33 »
Wat we zien van de keuze voor de rode (foute) pot:

Uma fluistert direct voor zichzelf het goede antwoord: Marrón, bruin.
Yens wil het nog eens horen en Uma fluit nog eens.
Uma: "Wat hebben we? Blanco, marrón of rojo"
Yens: "Ik zou gewoon voor rood gaan. 500 euro op het spel. Ik stel voor..."
Uma: "Ik vertrouw je"
Yens (lacht): "Dan zal ik voor marrón gaan"
Uma: "Marrón?"
Yens: "Eerste gedacht volgen en rojo. Ja"
Uma: "Rojo"

Wie test wie hier uit en als een van hen de Mol is, wie?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #10 Gepost op: 1-05-2022, 22:55:37 »
Ik blijf erbij dat het heel erg raar is als kandidaat om je mol de verkeerde keuze te laten maken en die dan niet te corrigeren.

Maar zat er dan een tijdslimiet op?

Oh geen idee eigenlijk, dat nam ik aan haha
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #11 Gepost op: 1-05-2022, 22:56:39 »
We zien het helemaal niet terug in de uitzending, maar zouden ze wel geoefend hebben op de fluit-woorden? Heeft een vd twee daar in gestuurd, wel of niet te oefenen, ik vond het te opvallend dat Yens echt totaal geen idee meer leek te hebben van welk fluitwoord dan ook. Zou dat er allemaal uitgemonteerd zijn om hem verdacht neer te zetten..?
Deze opdracht deed Yens zo compleet volgens het moldraaiboekje hoofdstuk 1 t/m 13...pfff

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #12 Gepost op: 1-05-2022, 23:36:42 »
Yens kwam erg verdacht uit deze opdracht. Heel erg verdacht.  Eentje te verdacht.
Graven, graven, graven...

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #13 Gepost op: 2-05-2022, 00:12:28 »
Prachtig om de Guanchen en hippiecultuur op deze manier langs te laten komen :D En fluittaal ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #14 Gepost op: 2-05-2022, 12:37:40 »
Dit was een van de vreemdste opdrachten uit de geschiedenis. Dat moet je de makers toch maar weer meegeven.

Offline Hof

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #15 Gepost op: 2-05-2022, 16:19:32 »
Maar zat er dan een tijdslimiet op?

Gilles zei dat ze er voor zonsondergang moesten zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #16 Gepost op: 2-05-2022, 22:08:22 »
Ze zei wel letterlijk dat ze beter wist. Waarom dan niet verbeteren? Zou Yens als mol echt a-lles fout willen doen?

Yens zit in een modus: kan mij het schelen. Dus hopla fout antwoord op fout antwoord stapelen en ermee weg komen want hela Uma zat mij uit te testen en deed er niks tegen. Uma wist alle geluiden juist te duiden maar liet Yens de flaters maken.

En toch sluit ik Sven niet uit. Hoe meer raadsels goed, hoe meer spullen, hoe lastiger met een gekanteld bed alles vast te houden en er niet zelf vanaf te flikkeren. En hoe lager het resultaat. Ik hoop dat ze die ukelele meenemen lijkt me een mooi instrument als live act: Uma die wat gaat tokkelen  8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #17 Gepost op: 2-05-2022, 22:34:45 »
Ik hoop dat ze die ukelele meenemen lijkt me een mooi instrument als live act: Uma die wat gaat tokkelen  8)

Dat vals getsjangel live voor 10.000 man in de zaal en een tv-uitzending? Ik vermoed dat ze iets groter gaan uitpakken. :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #18 Gepost op: 3-05-2022, 08:43:34 »
Dat vals getsjangel live voor 10.000 man in de zaal en een tv-uitzending? Ik vermoed dat ze iets groter gaan uitpakken. :P

Door Sven, Bert en Philip weer hun show te geven waarbij Uma en Manu de muziek verzorgen? Kom maar door  ;D

Ik vond die link met de hippies eerst uit de lucht vallen trouwens voor deze opdracht. Dacht eerst nog dat er gefoefeld was met de koffie. Iets met slaapmiddel. Want van koffie krijg ik geen slaapneiging laat staan als je om de paar seconde wekkers moet kapot slaan ala whack a mole  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: twee hippies, één geit
« Reactie #19 Gepost op: 3-05-2022, 14:37:32 »
Net als (ik denk) de meesten hier denk ik dat van Yens en Uma, één de mol is en de ander hem/haar aan het uittesten is. (Het is natuurlijk mogelijk dat ze geen van beiden de mol zijn en elkaar toch aan het uittesten zijn. Of dat één of allebei van hen oprecht geloofde in de krakkemikkige beslissingen die ze namen. Maar dat denk ik dus niet.)

Dus wie is wie aan het testen? Yens geeft de foute antwoorden en Uma corrigeert ze niet (afgezien van één keer, toen de fout wel erg ver ging). Ik vind het lastig.

Traditioneel wil de mol anderen fouten laten maken (dus dat wijst naar Uma) en als Yens aan het uittesten is, geeft de dynamiek hem niet echt gelegenheid zijn eigen fout te herstellen (terwijl Uma wel de mogelijkheid heeft de fouten van Yens te herstellen, maar ze doet het niet).

Maar aan de andere kant, dacht ik terug aan de Nederlandse mol van 20/1.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Als Yens de mol is, past zijn gedrag in deze opdracht wel bij zijn tactiek en het heeft resultaat. Maar hij geeft dan zijn rol eigenlijk wel erg prijs.

Hoe dan ook, de mol bevestigt met zijn/haar gedrag wel de verdenking van de andere. Dus ik ga er vanuit dat wie van hen twee ook niet de mol is, op het goede spoor zit.

Als dit een molduel is, geef ik het punt echter wel aan Yens. De fout maken maakt je meer verantwoordelijk voor het slechte resultaat dan de fout niet corrigeren.