Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast  (gelezen 3148 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #20 Gepost op: 3-05-2022, 12:38:42 »
De titel van dit topic is ook een prima titel voor het verslag van mijn mol-speurtocht(en) dit jaar.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #21 Gepost op: 3-05-2022, 14:01:09 »
Ik heb misschien de uitleg aan het begon niet begrepen, maar ik vond het helemaal niet raar dat ze de laatste knop niet indrukten als dat niet hun door Gilles aangewezen knop was..? Alleen Emanuelle kreeg die toegewezen toch, er werd gaandeweg helemaal niets meer door Gilles gezegd over de knoppen die ze ook nog moesten indrukken, alleen achteraf zei hij waar de laatste zich bevond. De opdracht is wat dat betreft een beetje vaag gebleven vind ik, en vind het moeilijk aan het voorbijlopen langs de laatste knop van Yens en Sven conclusies te verbinden.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #22 Gepost op: 3-05-2022, 16:33:55 »
Bert zei dat hij geen info had bijgehouden over de laatste aflevering en dus amper wat wist. Aan Berts boekje hebben ze ook weinig
Dat is zo, maar dat wisten de kandidaten zelf niet. Die dachten waarschijnlijk dat er mogelijks wel iets interessants in Berts boekje te vinden was. Bij Anke was dat gewoon algemeen geweten en konden ze dat boekje eigenlijk niet gebruiken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #23 Gepost op: 3-05-2022, 16:41:30 »
Ik heb misschien de uitleg aan het begon niet begrepen, maar ik vond het helemaal niet raar dat ze de laatste knop niet indrukten als dat niet hun door Gilles aangewezen knop was..? Alleen Emanuelle kreeg die toegewezen toch, er werd gaandeweg helemaal niets meer door Gilles gezegd over de knoppen die ze ook nog moesten indrukken, alleen achteraf zei hij waar de laatste zich bevond. De opdracht is wat dat betreft een beetje vaag gebleven vind ik, en vind het moeilijk aan het voorbijlopen langs de laatste knop van Yens en Sven conclusies te verbinden.

Maar Gilles zei wel bij iedereen: volg de geluiden van de windgong want dat leidt je naar iets interessants. En laat nu net bij die laatste cruciale knop zo'n windgong spelen in de wind en geluid maken. En niet enkel om de uitgang aan te wijzen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #24 Gepost op: 3-05-2022, 18:51:20 »
Ik vond het vooral interessant dat Manu die wél specifiek toegewezen kreeg. Eigenlijk kon op basis van de uitleg van Gilles (over de windgong) die als een soort bonus vinden (en in geval van Yens zelfs zien …)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #25 Gepost op: 3-05-2022, 20:23:57 »
Maar dat de opdracht dus was: "vind zoveel mogelijk knoppen om in te drukken, ik geef je twee/drie van de vijf lokaties maar de anderen moet je zelf zien te vinden, maar duk op elke knop die je vind die nog niet is ingedrukt door een voorganger" vond ik er niet zo duidelijk uit te halen, terwijl het tot nu toe makkelijk was het doel per opdracht mee te krijgen...
Maar zal wel aan mij liggen...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #26 Gepost op: 3-05-2022, 22:33:24 »
Maar het aantal knoppen was toch  ook afhankelijk van hoeveel van de 3 vragen dat een kandidaat goed had?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #27 Gepost op: 3-05-2022, 23:17:03 »
Inderdaad, maar mocht je dus andere knoppen die je zelf vond zonder aanwijzing van Gilles ook indrukken, is wat een beetje vaag blijft dus.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #28 Gepost op: 3-05-2022, 23:55:56 »
Ze moesten alle 5 de rode knoppen indrukken. Als bonus kregen ze voor elke goede vraag een aanwijzing waar één knop te vinden was. Uiteraard mochten ze ook andere knoppen indrukken. Een andere aanwijzing was dat de knoppen mogelijk gemarkeerd waren met een windgong.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #29 Gepost op: 4-05-2022, 00:00:21 »
de windchimes hingen in gebouw 1 bij de voorwerpen met vragen, alleen bij de laatste knop hing er nog eentje. Dat ze die missen, is dan bij alledrie verdacht, maar ik kan me voorstellen dat Sven en Yens denken dat bij de windgong de uitgang is want hoe wisten zij dat er op de derde nog een knop was..? Alleen Emanuelle kreeg die tip.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #30 Gepost op: 4-05-2022, 08:28:42 »
Het was op zich best te doen om knoppen zonder aanwijzing in te drukken, als de bijl drie keer raak was. Dan kon je namelijk precies horen waar de schutters waren en kon je in veilige zones je blinddoek afdoen.

Vanuit Svens oogpunt was de beste tactiek (als kandidaat) om eerst de twee bekende knoppen in te drukken en dan toch maar ergens risico te nemen en de blinddoek af te nemen. Dat had ook kunnen werken, omdat de laatste knop gewoon op een veilige plek hing. Maar Sven wilde het risico niet lopen dat hij zijn bonus kwijtraakte.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #31 Gepost op: 4-05-2022, 09:17:46 »
....  Maar Sven wilde het risico niet lopen dat hij zijn bonus kwijtraakte.
Hij wilde geen vijfde knop indrukken, een mol speelt 5000 euro uit de pot, niet in de pot. Het spelletje is soms zo simpel.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #32 Gepost op: 4-05-2022, 16:52:58 »
Hij wilde geen vijfde knop indrukken, een mol speelt 5000 euro uit de pot, niet in de pot. Het spelletje is soms zo simpel.
Wel raar dat die mol een opdracht eerder eigenhandig nog €1100 en bijna zelfs €1800 in de pot speelt dan...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #33 Gepost op: 4-05-2022, 17:50:07 »
Waar je goed aan kan zien dat Sven niet de mol is, is dat buddahoofd wat hij tegenhoudt op het moment dat Manu valt.
Case closed voor Sven

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #34 Gepost op: 4-05-2022, 19:08:27 »
Hij kreeg het vertrouwen mede op basis van zijn goede prestatie oo het hippiebed en kan een opdracht later zijn slag slaan voor 5000 euro door als laatste te gaan. Gilles zei ook hoeveel knoppen er al gedrukt waren, nog een extra reden om als laatste te willen. Dat vertrouwen moet ook stevig zijn, want anders gaan de eerste drie meer voor de knoppen, nu vertrouwden ze op Sven, of hij het voor hen zou willen doen.

Uma komt geen enkele keer in de juiste positie en kan alleen mollen door te kijken en twee knoppen weg te spelen. Yens is de mol niet want die drukt gewoon op de knoppen.
Sven ook totaal niet verdacht bij Manu. Top gedaan.
Zonder vertrouwen van de groep kan je wel mollen, maar als mol wil je ook eens in deze laatste opdracht voor de finale een nekslag kunnen uitdelen.
De pot is hoog genoeg.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #35 Gepost op: 4-05-2022, 20:24:36 »
Hij kreeg het vertrouwen mede op basis van zijn goede prestatie oo het hippiebed en kan een opdracht later zijn slag slaan voor 5000 euro door als laatste te gaan. Gilles zei ook hoeveel knoppen er al gedrukt waren, nog een extra reden om als laatste te willen. Dat vertrouwen moet ook stevig zijn, want anders gaan de eerste drie meer voor de knoppen, nu vertrouwden ze op Sven, of hij het voor hen zou willen doen.
Hier heb ik toch mijn bedenkingen bij. Ten eerste was de volgorde van spelen al gemaakt nog voor er bekend was hoeveel knoppen er al ingedrukt waren. Het zou dus evengoed zo kunnen geweest zijn dat wanneer het Sven zijn beurt was alle knoppen al ingedrukt waren. Daarnaast geloof ik er ook echt niet in dat de andere kandidaten minder de neiging zouden hebben om knoppen in te drukken omdat ze zogezegd wel vertrouwen op Sven om dat te doen, zoals jij hier wel suggereert. Ik betwijfel ook of het hippiebed zo doorslaggevend was voor de keuze om Sven als laatste te laten gaan. Manu heeft daar bijna niets gedaan en dus helemaal geen vertrouwen gewonnen, maar mocht wel als voorlaatste gaan.

Uma komt geen enkele keer in de juiste positie en kan alleen mollen door te kijken en twee knoppen weg te spelen.
Dat is ook wel wat kort door de bocht. Uma komt zeker wel in juiste posities en speelt toch maar mooi 2 knoppen weg waardoor het spel weer helemaal opnieuw begint.

Yens is de mol niet want die drukt gewoon op de knoppen.
De ene keer zeg je dat Sven de mol is ookal verdiende hij in het bed bijna eigenhandig € 1100, en zo ook bij nog heel wat andere opdrachten trouwens. Nu zeg je dan weer dat Yens de mol niet kan zijn gewoon omdat die een keer 2 knoppen indrukt. Je kijkt met oogkleppen aan vanuit je Sven-tunnel, denk ik. ;)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #36 Gepost op: 4-05-2022, 21:15:39 »
Ik vind de toon van de stem van de bezoeker wel het meest lijken op die van Svens broer. Kan mij haast niet voorstellen dat het Marie-Sophie is bijvoorbeeld. Hij praatte echt als een vent. Toen Svens broer in beeld kwam, dacht ik zelfs zijn stem te herkennen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #37 Gepost op: 4-05-2022, 21:18:08 »
@mollenjager-dt
Wat een kul argument dat tunnelvisie. Je verweer is als een spartelende vis op het droge.
Als je het niks vind prima, maar kom dan zelf met een alternatief, daar ontbreekt het nogal aan want ik zie alleen maar re-acties van jouw kant.


Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #38 Gepost op: 5-05-2022, 09:22:29 »
@mollenjager-dt
Wat een kul argument dat tunnelvisie. Je verweer is als een spartelende vis op het droge.
Als je het niks vind prima, maar kom dan zelf met een alternatief, daar ontbreekt het nogal aan want ik zie alleen maar re-acties van jouw kant.
Beleefde reactie dit. Dat is het principe van een forum foxhunter, daarbij reageer je op elkaars bedenkingen. Daarbij bevatten mijn reacties steeds wel degelijke argumenten, maar wil jij die misschien gewoon niet zien. Je hoeft het zeker niet met mij eens te zijn en ik probeer hier niemand te overtuigen, maar deze reactie is niet echt fijn...

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #39 Gepost op: 5-05-2022, 13:39:17 »
Volgens mij is de volgorde van het naar binnengaan hier belangrijk. Als mol wil je zo laat mogelijk, als kandidaat wil je de mol als eerste naar binnen sturen.

Met een Uma-is-de-mol- bril op:

-Yens regelt direct dat Uma als eerste naar binnen gaat (past als Yens denkt dat Uma de mol is).
-Yens vindt het vervolgens niet erg om zelf als tweede naar binnen te gaan (past als kandidaat Yens denkt dat de opdracht sowieso met 3 kandidaten op de plaatsten 2-4 wordt uitgevoerd).

Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden