Poll

(Troost)finale: Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
Finale: "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Troostfinale: De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Troostfinale: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!  (gelezen 11847 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 15-04-2022, 13:14:42 »
Wat mij betreft mag er nog wel een moment uit een ouder seizoen bij, dus ik nomineer Mol Hugo die bij de laseropdracht de groep heeft verraden door Luc en Eefje af te schieten om een vrijstelling te verdienen (S2).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 15-04-2022, 14:16:57 »
Paar persoonlijke hoogtepunten die ik nog niet langs heb zien komen:

- Magda wordt ontmaskerd als eerste Mol ooit (S1)
- De opdracht met de geblinddoekte schutters die de kandidaten d.m.v. geluid kunnen lokaliseren als Hanne en Manuella de zenuwspiraal raken (S4)
- De opening op de zoutvlakte (S4)
- De rugbyopdracht waar Robin doordraait ('Je moet hem pakkEEEEeeEEeEEEN!') en daarna toch weer zijn oprechte excuses aanbiedt (S5)
- De opdracht in het pretpark waarbij Steve bijna overlijdt in de achtbaan, ze moeten rekenen in de wildwaterbaan en de bezoekers in de poppen zitten (S6)
- Karaokeopdracht waarbij Axel in elkaar getimmerd wordt terwijl hij valse noten en verkeerde liedjes zingt (S7)
- Christian en Bart zijn volledig overtuigd dat de ander de Mol is waardoor Christian zelfs in Vilvoorde nog niet weet dat Alina het is (S8)
- Vradeto trappen (S8)
- De trouw (S8)
- Verstoppertje (S9)

En omdat de topictitel suggereert dat het huidige seizoen ook meedoet:
- Jubileumfeest (S10)
- Foodblogger (S10)
- Onderwaterlocals (S10)
- "De Mol STOPT!" (S10)

De eerste drie seizoenen vond ik ook consistent sterk maar ik kan daar niet zo snel hoogtepunten uit halen die niet al genoemd zijn, meeste van die opdrachten had ik ook al eerder in andere versies gezien. Misschien gewoon zoiets als 'Magda wordt ontmaskerd als de eerste Mol ooit' of zo?

Als iemand hier iets van erbij wil hebben mag die het van mij dikdrukken ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 15-04-2022, 14:33:21 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 15-04-2022, 18:39:24 »
Mag ik ook de hele 'Heb je mij gemist?' promotie voorafgaand aan seizoen 6 nomineren?   :)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 15-04-2022, 21:52:23 »
Zeker!

Ik verplaats de deadline naar morgenavond in de hoop dat er nog meer nominaties komen!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 15-04-2022, 21:57:36 »
Ik nomineer voor de herkansing het levend begraven in Mexico. Wat een opening!
My fall will be for you

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 15-04-2022, 22:28:26 »
Levend begraven had het toch al gehaald voor de volgende ronde?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 15-04-2022, 22:30:29 »
Klopt  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 15-04-2022, 22:32:51 »
Ik nomineer Cu Chi Tunnels waarbij Mol Elisabet een paniekaanval faket na een onbruikbare sabotage (S7)

Net teruggekeken die opdracht en ook het stukje van de ontknoping. Die neppaniekaanval deed ze trouwens sowieso al, daarnaast zou het omwisselen van de kokers komen. Omdat haar camera uitviel zijn de kokers teruggelegd en heeft Elisabet de boobytrap gepakt onder het mom van het pakken van een pasvraag.

Geweldige opdracht en (helaas niet gefilmde) sabotage uit mijn favoriete molreeks.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 16-04-2022, 13:52:51 »
Belle en Reggy hebben het helaas niet gered :( Jammer, want dit was de eerste keer dat je kon zien hoe een groep onbekenden op drie dagen tijd zo hecht met elkaar kon worden.

Een beetje als eerbetoon - en hopelijk met een grotere kans van slagen - ga ik voor een ander ultiem en hilarisch moment uit De Mol. Het is er eentje uit mijn favoriete mol-aflevering aller tijden.

'Would I lie to you?' - De finalisten zingen de sterren van de hemel terwijl Axel stevig gemarteld gemasseerd wordt
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 16-04-2022, 14:13:06 »
Dat was ook prachtig ja. Wat een belevenis om die finale-uitzending vol humor en spanning in de bios te zien. ::ok:: (Met de familie van de Mol achter ons, die net als ik van hun stoel vielen bij de ontknoping. ::rofl::)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 16-04-2022, 14:19:04 »
Ik weet niet hoe zinvol het is om nog eens hetzelfde te nomineren, want de stemming is pas nadat iedereen die wilt nomineren dat heeft kunnen doen.

Aangezien mijn favoriete fragment (Shosoloza) al genomineerd was, wil ik graag een ander fragment nomineren, namelijk de ondervraging van de mol in seizoen 2017. Mol Gilles is de enige die de hele tijd alles hoort wat de ondervrager zegt en moet zijn gezicht in de plooi houden. Een fantastische manier om de mol onder druk te zetten als kandidaat en om hem te ontmaskeren, briljante opdracht.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 16-04-2022, 16:44:06 »
Aangezien mijn favoriete fragment (Shosoloza) al genomineerd was, wil ik graag een ander fragment nomineren, namelijk de ondervraging van de mol in seizoen 2017. Mol Gilles is de enige die de hele tijd alles hoort wat de ondervrager zegt en moet zijn gezicht in de plooi houden. Een fantastische manier om de mol onder druk te zetten als kandidaat en om hem te ontmaskeren, briljante opdracht.
Je bedoelt 2016, denk ik. ;)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 20-04-2022, 17:41:44 »
Ik kwam naar hier met de intentie om de poll te sluiten, blijk ik die nog niet te hebben opengezet  :-X  Beter laat dan nooit, dus bij deze: er kan gestemd worden! Welke 8 momenten gaan nog op het nippertje mee naar de eindronde?

Herkansingsronde
- Mon laat zich kaal scheren, laat 2 armen in het gips zetten en laat zich tatoeëren (S1)
- Mol Hugo die bij de laseropdracht de groep heeft verraden door Luc en Eefje af te schieten om een vrijstelling te verdienen (S2)
- De openingsopdracht in Venetië (S3)
- Praten met de Mol terwijl de kandidaten elkaar observeren door middel van het spiegelglas (S4)
- Shosholoza met het gospelkoor (S5)
- "Je moet hem pakkEEEEeeEEeEEEN!" - De rugbyopdracht waar Robin doordraait en daarna toch weer zijn oprechte excuses aanbiedt (S5)
- "Heb je mij gemist?" - De promotiecampagne voorafgaand aan seizoen 6 (S6)
- Cu Chi Tunnels waarbij Mol Elisabet een paniekaanval faket na een onbruikbare sabotage (S7)
- De finalisten zingen de sterren van de hemel terwijl Axel stevig gemasseerd wordt (S7)
- De Parachute-ondervraging waarbij Bart op slimme wijze 2 pasvragen krijgt terwijl de rest van de groep er niet over te spreken is (S8)
- Kandidaat Jens blijkt de eregast op het jubileumfeest te zijn en krijgt een nieuwe kans (S10)
- "Ik moet hier ook eigenlijk tegen jullie vertellen... Ik ben eigenlijk... De Mol" - Philippe verlaat het spel (S10)

Je kan op maximaal 8 momenten stemmen! Succes!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 20-04-2022, 21:05:14 »
::megafoon:: Lieve molloten, ga seizoen 1 kijken ::zweep:: Het is een prachtseizoen!
Hoe kan Mon zelfs hier onderaan de poll staan? Je hebt 8 stemmen, bewaar er één voor Mon ::love::
...óf niet!

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 20-04-2022, 21:08:47 »
Ik heb laatst seizoenen 1-3 terug gekeken en dat maakte mijn keuze hier erg simpel; mijn top 3 is uit die seizoenen! Stuk voor stuk goede opdrachten  ::bravo:: 
Talk less, smile more

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 21-04-2022, 10:38:29 »
Ik heb laatst seizoenen 1-3 terug gekeken en dat maakte mijn keuze hier erg simpel; mijn top 3 is uit die seizoenen! Stuk voor stuk goede opdrachten  ::bravo::
Ik ook ::bravo::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 21-04-2022, 16:02:41 »
::megafoon:: Lieve molloten, ga seizoen 1 kijken ::zweep:: Het is een prachtseizoen!
Hoe kan Mon zelfs hier onderaan de poll staan? Je hebt 8 stemmen, bewaar er één voor Mon ::love::
Zou wel echt jammer zijn als Mon de eindronde niet haalt inderdaad
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 21-04-2022, 16:20:28 »
Toch jammer dat zoveel mensen de eerste seizoenen niet hebben gezien :( De kwaliteit is inderdaad bedroevend, zeker in het begin, maar het is het alsnog absoluut waard om te kijken ::bravo::

Mijn stemmen zijn in ieder geval gegaan naar Mon, Hugo, praten met de mol, shosholoza, de Cu Chi tunnels, de karaokemassage, de tweede kans van Jens en de exit van mol Philippe.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 23-04-2022, 23:04:21 »
Herkansingsronde
Mon laat zich kaal scheren, laat 2 armen in het gips zetten en laat zich tatoeëren (S1)
14 (5.7%)
Mol Hugo die bij de laseropdracht de groep heeft verraden door Luc en Eefje af te schieten om een vrijstelling te verdienen (S2)
13 (5.3%)
De openingsopdracht in Venetië (S3)
17 (6.9%)

Praten met de Mol terwijl de kandidaten elkaar observeren door middel van het spiegelglas (S4)
22 (8.9%)

Shosholoza met het gospelkoor (S5)
25 (10.2%)

"Je moet hem pakkEEEEeeEEeEEEN!" - De rugbyopdracht waar Robin doordraait en daarna toch weer zijn oprechte excuses aanbiedt (S5)
10 (4.1%)
"Heb je mij gemist?" - De promotiecampagne voorafgaand aan seizoen 6 (S6)
12 (4.9%)
Cu Chi Tunnels waarbij Mol Elisabet een paniekaanval faket na een onbruikbare sabotage (S7)
21 (8.5%)

De finalisten zingen de sterren van de hemel terwijl Axel stevig gemasseerd wordt (S7)
22 (8.9%)

De Parachute-ondervraging waarbij Bart op slimme wijze 2 pasvragen krijgt terwijl de rest van de groep er niet over te spreken is (S8)
19 (7.7%)

Kandidaat Jens blijkt de eregast op het jubileumfeest te zijn en krijgt een nieuwe kans (S10)
34 (13.8%)

"Ik moet hier ook eigenlijk tegen jullie vertellen... Ik ben eigenlijk... De Mol" - Philippe verlaat het spel (S10)
37 (15%)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 24-04-2022, 00:03:15 »
Eindfase (knock-out)

Op basis van de Poulefase hebben de 16 momenten met (qua percentage) de meeste stemmen een plaatsing gekregen. Zo kunnen de nummers 1 en 2 geplaatst elkaar, theoretisch, pas in de finale treffen. Bij de laatste 16 zou je dan theoretisch 1 tegen 16 krijgen en 2 tegen 15 etc.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Alle momenten hebben een ongeplaatste (17 t/m 32) tegenstander tegenover zich geloot gekregen. Deze tegenstander kan in deze eerste fase, de 1/32 finale, nog niemand treffen uit hetzelfde seizoen. Vanaf de komende ronde kan dat mogelijk wel.

We doen ze steeds in setjes van 4 waarbij ongeveer 72 uur de tijd is om te stemmen. Per 'wedstrijd' gaat er dus maar 1 fragment door. Iedereen heeft in de poll 4 stemmen, dat wil zeggen 1 stem per battle.

Op basis van de bovenstaande uitleg heeft loting bepaald dat dit de battles voor de 1/32 finale zijn:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Battles
Battle 1: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5) VS De doos van Pandora (S8)

Battle 2: De yoghurtbom die zich, net als de afvaller, bij de kandidaten zelf aan tafel blijkt te bevinden (S7) VS Shosholoza met het gospelkoor (S5)

Battle 3: Escaperoom-boot waarbij de Mol voor de ogen van de hele groep werd gebriefd (S7) VS Annelies die vliegen moet doodslaan met pannenkoeken (S5)

Battle 4: Jacht op Joke (S6) VS De finalisten zingen de sterren van de hemel terwijl Axel stevig gemasseerd wordt (S7)


Stemmen kan tot maandagavond!
« Laatst bewerkt op: 24-04-2022, 00:09:29 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::