Poll

(Troost)finale: Naar welk fragment gaat jouw voorkeur uit?

Finale: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)
Finale: "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)
Troostfinale: De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
Troostfinale: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5)

Auteur Topic: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!  (gelezen 11845 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #180 Gepost op: 17-05-2022, 09:54:23 »
Gaan we hier nog een keer mee verder? ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #181 Gepost op: 17-05-2022, 19:37:30 »
Battle 1: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5) 27 VS Escaperoom-boot waarbij de Mol voor de ogen van de hele groep werd gebriefd (S7) 11

Battle 2: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7) 27 VS "You've been tempering with the tubes" - De in scène gezette auto-ongeluk (S3) 13

Battle 3: "Laat alles vallen!" - Bart en Dorien die zich vol eten terwijl de anderen in de Fitness hun calorieën moeten verbranden (S8) 17 VS De verfbom van Ruth in de taxi (S4) 21

Battle 4: "Deze tien hebben de selectie net niet gehaald. Maar ze willen wel graag mee" - De openingsopdracht in het maïsveld (S9) 19 VS "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5) 21

Halve finales
Na de vorige ronde blijven er nog 4 fragmenten over en ontstaan de onderstaande battles.
Het principe blijft hetzelfde. We doen ze steeds in setjes van 4 waarbij ongeveer 72 uur de tijd is om te stemmen. Per 'wedstrijd' gaat er dus maar 1 fragment door. Iedereen heeft in de poll 4 stemmen, dat wil zeggen 1 stem per battle.

Battle 1: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5) VS "Er is nog geen Mol gekozen" (S7)

Battle 2: De verfbom van Ruth in de taxi (S4) VS "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)

Stemmen kan tot donderdagavond! Daarna volgen de finale en troostfinale voor de derde plaats.
« Laatst bewerkt op: 19-05-2022, 16:15:59 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #182 Gepost op: 17-05-2022, 20:15:48 »
Goed bezig, alleen battle 1 is niet te doen. Maar dat ligt aan mijzelf  :).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #183 Gepost op: 17-05-2022, 20:31:07 »
Battle 1 is duidelijk: er is nog geen mol gekozen, de start voor een briljant opgezette serie waar alles draait om de onvoorbereide mol. Het moment met Hans was leuk, vooral toen hij terugkwam met de photobomb maar dat andere moment is voor mij specialer.

Battle 2 ook weinig twijfel. De opdracht in Liedekerke was fantastisch, een briljante mindfuck. En ook weer fantastisch uitgewerkt met een backup-mol enzo. De verfbom vond ik niet zo fantastisch, heb er echt buikpijn van gehad toen het werd uitgezonden.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #184 Gepost op: 17-05-2022, 20:34:18 »
Rigged! Na de deadline stond de dronken museumkraak nog zo'n 5 stemmen voor op het maïsveld en zelfs vanmiddag stond het er nog zo voor! Dit is volstrekt onacceptabel Vermoljoentje ::vergroot::

Goed bezig hoor jongen ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #185 Gepost op: 17-05-2022, 20:37:46 »
Battle 1 is duidelijk voor er is nog geen mol gekozen, ik vond voornamelijk de reünieaflevering waarin werd ingezoomd op het selectieproces en een onvoorbereide mol erg interessant. De terugkeer van Hans was te verwachten.

Erg getwijfeld over battle 2, ik kreeg kippenvel van de slow-motion ontknoping waarin de aanvallers op het einde werden afgeschoten maar Noah er toch in slaagde. Geweldige montage inclusief muziek. Echter toch voor de verfbom gekozen, ben ingestapt bij seizoen 4 en het was de verfbom waarbij ik me realiseerde dat dit programma 1000x beter en heftiger was dan zijn Nederlandse tegenhanger.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #186 Gepost op: 17-05-2022, 22:19:11 »
Rigged! Na de deadline stond de dronken museumkraak nog zo'n 5 stemmen voor op het maïsveld en zelfs vanmiddag stond het er nog zo voor! Dit is volstrekt onacceptabel Vermoljoentje ::vergroot::

Goed bezig hoor jongen ::love::
Crap, ik had Vermoljoen moeten PM'en ipv het topic naar boven halen :(
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #187 Gepost op: 19-05-2022, 15:53:15 »
Ik ga precies tegen de bovenstaande meningen in ;D

'Er is nog geen Mol gekozen' was leuk hoor, maar het moment van Hans heeft ervoor gezorgd dat ik verliefd ben geworden op dit programma ::love::

En ik stem op:


Het speelt trouwens ook mee dat 'er is nog geen Mol gekozen' en 'deze 10 willen ook mee' al in de trailers bekend werd gemaakt, terwijl de situaties van Ruth en Hans grote verassingen waren.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #188 Gepost op: 19-05-2022, 16:17:04 »
De aanpassingen in scores en uitslagen zijn inmiddels doorgevoerd. Hiermee verschuift de deadline naar morgenavond in plaats van deze avond voor zij die eventueel hun stem voor battle 2 willen aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 19-05-2022, 16:39:20 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #189 Gepost op: 19-05-2022, 18:42:26 »
Mn 2 voorkeuren gaan verliezen  >:(
You'll never walk alone

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #190 Gepost op: 19-05-2022, 19:18:22 »
Sorry hoor, maar als de verfbom niet wint ga ik uit protest niet in de finale stemmen  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #191 Gepost op: 19-05-2022, 19:47:54 »
Maar die battle is dus ineens veranderd. (Museumkraak in plaats van deze 10 willen ook mee.) Ik had op de verfbom gestemd maar de keuze is nu wel moeilijker.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #192 Gepost op: 19-05-2022, 20:13:49 »
Jullie hebben een punt.

Battle 1: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5) 14 VS "Er is nog geen Mol gekozen" (S7) 26

"Er is nog geen Mol gekozen" gaat door naar de finale! De stemmen voor de tweede battle zijn gereset en de uitslag ervan zal zaterdagavond verschijnen waarna we de laatste battles zullen houden.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #193 Gepost op: 19-05-2022, 21:36:24 »
De aanpassingen in scores en uitslagen zijn inmiddels doorgevoerd. Hiermee verschuift de deadline naar morgenavond in plaats van deze avond voor zij die eventueel hun stem voor battle 2 willen aanpassen.
Wat ben je toch een schatje.

Nu wordt het wel lastiger inderdaad. Vind beide opdrachten/twists even leuk. Bij de dronken museumkraak gaat het om de opdracht in zijn geheel toch? De quote/grap van Sam vond ik niet zo bijzonder en heb ik al veel gehoord, de opdracht zelf dan wel weer prachtig. De drinkcultuur is in De Mol meestal wel flink aanwezig, in dit geval mooi gebruik van gemaakt. De verfbom was voor mij ook hét moment dat de toon zette voor de terugkeer van De Mol en is nog altijd een iconisch moment waar het programma zelf ook graag naar terugverwijst. Wel een beetje zielig voor Ruth ;D

Edit: Op de underdog gestemd, verfbom :)
« Laatst bewerkt op: 19-05-2022, 21:38:48 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #194 Gepost op: 20-05-2022, 15:42:55 »
De keuze in battle 2 is nu wel ineens een stuk moeilijker geworden :o De verfbom (of eigenlijk het laatste moment van aflevering 1, waar de auto met Ruth erin op slot ging en zo mooi filmisch werd uitgezoomd), was het moment dat ik echt verliefd werd op De Mol. Maar de dronken museumkraak is mijn favoriete opdracht in De Mol ooit. Ik ben toch maar voor die tweede gegaan, omdat de reden waarom de verfbom bij mij zo hoog staat eigenlijk niet de verfbom zelf was.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #195 Gepost op: 20-05-2022, 16:01:31 »
De keuze in battle 2 is nu wel ineens een stuk moeilijker geworden :o De verfbom (of eigenlijk het laatste moment van aflevering 1, waar de auto met Ruth erin op slot ging en zo mooi filmisch werd uitgezoomd), was het moment dat ik echt verliefd werd op De Mol. Maar de dronken museumkraak is mijn favoriete opdracht in De Mol ooit.
Precies dit ::jaja:: Ik ben er ook nog niet helemaal uit. De verfbom is gewoon het meest iconische moment uit de Molgeschiedenis, omdat het de toon zette voor alle nieuwe reeksen. De dronken museumkraak is dan weer het ultieme voorbeeld van de creativiteit en humor van de makers.

Kortom, ik ben er nog niet uit ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #196 Gepost op: 20-05-2022, 17:51:21 »
Bij de dronken museumkraak gaat het inderdaad om de opdracht in zijn geheel. Achteraf gezien had ik beter gekozen voor “Het is 1 over 12: tijd voor een nieuwe opdracht”, gezien dat de twist duidelijker weergeeft.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #197 Gepost op: 20-05-2022, 18:00:35 »
Heeft Bertrand al gestemd?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #198 Gepost op: 21-05-2022, 22:22:11 »
Battle 1: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5) 14 VS "Er is nog geen Mol gekozen" (S7) 26
Battle 2: De verfbom van Ruth in de taxi (S4)
17 VS "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5) 22

Dit betekent dat we na alle poules en battles twee finalisten hebben! De andere twee fragmenten spelen nog voor de derde plaats in een troostfinale…

Finale: "Er is nog geen Mol gekozen" (S7) VS "Heb jij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?" - Dronken museumkraak (S5)

Troostfinale: Arrivederci Hans bij het vliegtuig in Deurne (S5) VS De verfbom van Ruth in de taxi (S4)

Vier fantastische molfragmenten  ::love:: De laatste keer dat jullie kunnen stemmen, tot maandagavond. Veel succes!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Funstuff] Hét ultieme moment van 10 seizoenen De Mol!
« Reactie #199 Gepost op: 21-05-2022, 22:31:40 »
En haar wraak zal zoet zijn!