Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand  (gelezen 5222 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #40 Gepost op: 18-04-2022, 18:59:21 »
Wie is het dan waarvan we een beeld tijdens de uitzending hebben gezien?

Ik denk dat we een beeld zien van Kristof, maar ben niet zeker of dat nu bij die Boomerang of bij de Anaconda was.

Zal straks nog eens zoeken als niemand anders het al heeft ondertussen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #41 Gepost op: 18-04-2022, 19:03:27 »
Wie is het dan waarvan we een beeld tijdens de uitzending hebben gezien?
Ik zie maar een bezoeker bij een tafel met drie kokers .  En uit de uitleg weten we dat die kokers enkel konden worden binnengebracht door de deelnemers met de extra opdrachten . Ik zou zeggen kijk goed naar de beelden net nadat gilles heeft uitgelegd dat de  bezoeker van de mol op de hoogte was gebracht . Zo rond 14,18 in de aflevering


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #42 Gepost op: 18-04-2022, 19:05:05 »
Ik denk dat we een beeld zien van Kristof, maar ben niet zeker of dat nu bij die Boomerang of bij de Anaconda was.

Zal straks nog eens zoeken als niemand anders het al heeft ondertussen.
Ook ik weet niet waar dat hij is, maar in heel de uitleg is voor mij geen enkele reden te vinden waarom een bezoeker zich met een van de kokers bij een van die twee banen bezig moet houden.  En als er dan ook nog eens een zekere 500 euro koker verdwenen /verwisseld is, wordt dit shot extra opvallend .

Update “ net even herbekeken aan de hand van de omgeving denk ik dat dit bij de boomerang is . Je kunt een stukje van de u shaped baan zien en dat haalt dus heel de theorie dat hier de verdwenen 500 van de donderwolk is , onderuit .  Back to the drawin* board
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 19:14:48 door Tarbozan »

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #43 Gepost op: 18-04-2022, 19:18:54 »
Maar als er hier iets is omgewisseld qua kokers, dan laten ze dat toch nooit in de montage? Dus zijn we hier niet een beetje aan het zoeken naar spoken?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #44 Gepost op: 18-04-2022, 19:23:34 »
Wat een leuke opdracht! Ik ben het eens met meerdere mensen in dit topic dat we er voor de mol niet zo heel veel uit kunnen halen. De grootste molacties zullen immers door het bezoek zijn uitgehaald (ben wel benieuwd of de bezoekers hun kandidaat nog verder hebben kunnen helpen, zij hebben de partners immers aan het werk gezien). Wat is er sowieso gebeurd: kokers zijn verwisseld (10 / 1000 euro), bankroetkoker is aangeraakt, het woorden vormen ging erg moeizaam (waardoor veel deelopdrachten niet zijn gedaan), kokers zijn door elkaar gegooid bij het eindpunt, minimaal 1 koker is opengemaakt. Eigenlijk is het wonderbaarlijk dat er nog zoveel geld is opgehaald.

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #45 Gepost op: 18-04-2022, 19:36:30 »
Voor mij is het 99% zeker Sven. Op minuut 21:32 komt hij in beeld onderaan de glijbaan samen met een paar anderen en daar is volgens mij te zien dat hij een koker in zijn linker broekzak heeft zitten. Later probeert hij dit beter te verbergen met een handdoek over zijn schouders te leggen.
Op minuut 22:52 is hij opnieuw te zien met een koker in zijn linker broekzak. Verder in de aflevering zien we die niet meer zitten.


Op minuut 24:16 lijkt Clemens(de vriend van Manu) iets door te hebben want hij kijkt opvallend naar zijn broekzak terwijl de dames net aan het vieren zijn dat ze een vijfletterwoord hebben kunnen vormen.

Het is dan ook Sven die Manu en Clemens direct opstuurt om de opdracht met de flosh te spelen.

Minuut 25:33 wordt er een shot van een alleenstaande Sven gegeven onderaan de glijbaan. En bij de allerlaatste poging zien we dat er 5 mensen van de grote glijbaan afgaan er 4 mannen bovenaan staan te kijken en Clemens en Manu ondertussen een opdracht aan het doen zijn. Sven staat op dat moment helemaal alleen bij de kokers en kan hij allerhande kokers wisselen.

De 5 mensen die van de glijbaan zijn, Uma, Anke, de vriendin van Yens, de vriendin van Bert, Yens.
De 4 mensen die bovenaan staan op het moment dat bovenstaande 5 naar beneden glijden zijn: Kristoff de vriend van Sven, de vriend van Anke, en de vriend van Uma en Bert zelf.
De 2 mensen die vervolgens de andere opdracht aan het doen zijn Manu en haar vriend.

Dus zijn dit 11 mensen ze zijn in totaal met 12, 6 kandidaten en elk zijn/haar bezoeker.
SVEN staat dus helemaal alleen beneden.

Hij zal waarschijnlijk mollen op het moment dat iedereen de trappen naar boven aan het nemen is.

Misschien is het mogelijk voor anderen om foto's van bijgevoegde minuten toe te voegen of gifjes.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #46 Gepost op: 18-04-2022, 19:48:45 »
Het was toch niet verboden de bankroetkoker aan te raken? Als dat wel was gebeurd, hadden ze immers 0 euro opgehaald. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Bovendien, ik zal het toch echt even terug moeten kijken, maar ik heb kennelijk gemist dat ze een geldig 5-letterwoord ''over de finish'' hebben gebracht, dat moet dan in het allerlaatste deel van de opdracht zijn gebeurd.

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #47 Gepost op: 18-04-2022, 19:51:38 »
Het was toch niet verboden de bankroetkoker aan te raken? Als dat wel was gebeurd, hadden ze immers 0 euro opgehaald. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Bovendien, ik zal het toch echt even terug moeten kijken, maar ik heb kennelijk gemist dat ze een geldig 5-letterwoord ''over de finish'' hebben gebracht, dat moet dan in het allerlaatste deel van de opdracht zijn gebeurd.

Ze hebben op het einde ROEST kunnen vormen. Ze mochten de bankroetkoker aanraken dat was geen probleem alleen als hij tussen de andere kokers geraakt is er een probleem want je kan ze niet uit elkaar houden. Alles gebeurt heel snel op het einde van deze opdracht. Je moet echt heel aandachtig kijken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #48 Gepost op: 18-04-2022, 20:01:15 »
Voor mij is het 99% zeker Sven. Op minuut 21:32 komt hij in beeld onderaan de glijbaan samen met een paar anderen en daar is volgens mij te zien dat hij een koker in zijn linker broekzak heeft zitten.

Hij lijkt idd wat in zn broekzak te hebben. Goed gezien  ::vergroot::

Sven ook weer terug op mn lijstje

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #49 Gepost op: 18-04-2022, 20:04:27 »
Hij lijkt idd wat in zn broekzak te hebben. Goed gezien  ::vergroot::

Sven ook weer terug op mn lijstje

Is het mogelijk om ook van da andere tijdscodes foto's bij te voegen?

Omdat hij dan al zoveel geld gemold heeft en bij de tweede opdracht heel verdacht is voor iedereen blijkbaar een dag later kiest hij wss voor pasvragen in plaats van het geld en hem nog verdachter te maken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #50 Gepost op: 18-04-2022, 20:10:07 »
De foto is t moment aan t einde als hij de 2 kokers pakt omdat er nog 2 bij moeten.
De andere momenten zie ik t niet goed

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #51 Gepost op: 18-04-2022, 20:16:07 »
De foto is t moment aan t einde als hij de 2 kokers pakt omdat er nog 2 bij moeten.
De andere momenten zie ik t niet goed

Tis correctie voor de eerste tijdscode is 21:31 ipv 21:32. Dit is nog geen 1 sec in beeld. Ook verdachte montage.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #52 Gepost op: 18-04-2022, 20:21:39 »
Kan ook n kreukje zijn

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #53 Gepost op: 18-04-2022, 20:31:46 »
Of hij is gewoon heel blij om mee te doen  :)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #54 Gepost op: 18-04-2022, 20:51:38 »
Ten eerste even een like voor de post hierboven, hij is best leuk. Kan helaas niet met een duimpje.

Ten tweede: ik vind het lastig om er een koker in te zien. Als het inderdaad een koker is, is het een dik molpunt voor Sven.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #55 Gepost op: 18-04-2022, 21:24:06 »
Ik vraag me dan wel af waarom Sven die koker in zijn broekzak stopt. Hij kan hem net zo makkelijk weggooien, was immers toch alleen zoals hierboven vastgesteld.

Denk dat het eerder een kreuk of een stukje mannelijkheid is in de broek.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #56 Gepost op: 18-04-2022, 21:41:30 »
In café de mol wordt iets genoemd wat ik in de aflevering ook had opgeschreven als vreemd.   Clemens de partner van Manu zegt iets over dat kokers omgedraaid zouden kunnen hebben gestaan, hoe kan hij als bezoeker dat weten.   Maar ja we krijgen dat gemonteerd te zien op een moment dat het lijkt of de bezoekers nog niet op de hoogte zijn van een mollende bezoeker, maar voor het zelfde geld is dit een shot wat eigenlijk pas van een later tijdstip is .

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #57 Gepost op: 18-04-2022, 22:05:58 »
En Svens broer Kristoff was net naar boven gegaan om de boel eens goed te organiseren en met succes. Juist daarom staan er zoveel mensen boven en Sven alleen beneden.
Maar dit zou wel opvallend zijn. Yens refereert er al aan dat de mol beneden moet zijn geweest bij de kokers.
Een missende duizend kan ook door een hulpmol al in het veld omgewisseld zijn met 10 euro. Dan is alleen de vraag wat er gebeurd is met de 500 euro van Yens. Dat kan ook een nepmolactie van Yens zijn en dan heeft Sven dus niks meer gemold terwijl hij alleen bij de kokers was.
Yens dacht misschien 2500 euro te hebben en vond dat teveel, te kandidaats en heeft die 500 niet ingeleverd. Niet wetende dat een 1000 ook al een 10 was.
En Sven lijkt nog relaxter dan in vergelijking met de vorige afleveringen.

Uma pakt de letter E en houdt die. Die letter zal in veel woorden nodig zijn, dus je kan veel verstoren zoals Sven opmerkte over Uma.

« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 22:36:50 door foxhunter »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #58 Gepost op: 18-04-2022, 22:39:30 »
Bedenk nu ineens: zou Manu haar koker hebben geopend ter controle? Voor het tellen dan, het was nu wel duidelijk dat de 500 euro die er bij zat die van haar was..

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #59 Gepost op: 19-04-2022, 00:02:15 »
Minuut 25:33 wordt er een shot van een alleenstaande Sven gegeven onderaan de glijbaan. En bij de allerlaatste poging zien we dat er 5 mensen van de grote glijbaan afgaan er 4 mannen bovenaan staan te kijken en Clemens en Manu ondertussen een opdracht aan het doen zijn. Sven staat op dat moment helemaal alleen bij de kokers en kan hij allerhande kokers wisselen.

Dat viel mij ook op inderdaad. Verdacht moment in ieder geval.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)