Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast  (gelezen 3143 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Gepost op: 1-05-2022, 15:29:28 »
Bespreek hier opdracht 2
« Laatst bewerkt op: 1-05-2022, 21:59:26 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #1 Gepost op: 1-05-2022, 22:00:09 »
Wat een fantastische gelaagde opdracht!  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #2 Gepost op: 1-05-2022, 22:00:58 »
Bij de filmpjes die we zien, zien we bij Sven en Manu meer dan alleen hun bezoeker in beeld (kinderen en vrouw).

Je zou denken dat de bezoeker niet terug naar huis is gegaan, maar is mee gereisd met de mol. Dat zou suggereren dat Sven de mol niet is. Of de filmpjes moeten al veel eerder zijn opgenomen.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2022, 22:41:41 door Kaaasje »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #3 Gepost op: 1-05-2022, 22:03:03 »
Dit valt bij mij in het straatje, na een keer gezien te hebben weet ik het wel...

Vond het niet echt leuk om naar te kijken, opzet van de opdracht was wel leuk.

Typisch een dit wil je zelf liever spelen dan ernaar kijken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #4 Gepost op: 1-05-2022, 22:36:55 »
Bij de filmpjes die we zien, zien we bij Sven en Uma meer dan alleen hun bezoeker in beeld (kinderen en vrouw).

Je zou denken dat de bezoeker niet terug naar huis is gegaan, maar is mee gereisd met de mol. Dat zou suggereren dat Sven de mol niet is. Of de filmpjes moeten al veel eerder zijn opgenomen.

Je bedoelt Manu denk ik?
Wel een goede observatie. Maar het lijkt me ook wel weer evident dat Sven de mol niet is na deze aflevering.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #5 Gepost op: 1-05-2022, 22:42:28 »
Je bedoelt Manu denk ik?
Wel een goede observatie. Maar het lijkt me ook wel weer evident dat Sven de mol niet is na deze aflevering.
Ja die bedoel ik ja. Dankje, ik heb het aangepast.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #6 Gepost op: 1-05-2022, 22:42:56 »
Zowaar op het meme-account van Jonathan Loeys aan deze observatie herinnerd, maar Yens als mol, zou die echt zo brutaal zijn te zeggen 'ik ben er zonder blinddoek langs gelopen'...? Ik betwijfel het toch.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #7 Gepost op: 1-05-2022, 22:55:55 »
Bij de filmpjes die we zien, zien we bij Sven en Manu meer dan alleen hun bezoeker in beeld (kinderen en vrouw).

Je zou denken dat de bezoeker niet terug naar huis is gegaan, maar is mee gereisd met de mol. Dat zou suggereren dat Sven de mol niet is. Of de filmpjes moeten al veel eerder zijn opgenomen.
Ik verwacht niet dat ze het ons zo makkelijk gaan maken. Eerder een afleidingsmanoeuvre nog. De partner van de mol is even gebleven. Misschien alleen om de instructies door te nemen met het productieteam? Je zag geen partner, met de huidige technieken moet dit toch vanuit huis kunnen lijkt mij.

Partner korte de naam van Manu af tot Emanuel. Ze gaf eerder volgens mij aan dat heel vervelend te vinden. Was toch juist de LE op het eind en anders gewoon Manu? Moet terugkijken of dat in de eerdere aflevering ook ergens hoorbaar is.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #8 Gepost op: 1-05-2022, 22:57:46 »
Nee de bezoeker was er echt nog wel. “Ik zie je La naamvanstad” waar was het? Haha

En na afloop nog in de badkamer van de mol
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #9 Gepost op: 1-05-2022, 23:38:46 »
De duo-mol was nog/weer op het eiland.
Graven, graven, graven...

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #10 Gepost op: 2-05-2022, 08:52:57 »
Zowaar op het meme-account van Jonathan Loeys aan deze observatie herinnerd, maar Yens als mol, zou die echt zo brutaal zijn te zeggen 'ik ben er zonder blinddoek langs gelopen'...? Ik betwijfel het toch.

Ik zie hem dat als mol wel doen. Waarom zou een mol dat zeggen? Juist daarom is het een sterke molopmerking ::rofl::

Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #11 Gepost op: 2-05-2022, 12:20:42 »
Het viel mij op dat de bezoeker-mol bij Yens aardig stil was toen zijn vriendin op de tv was, terwijl dit bij Uma totaal meer pushte (misschien omdat daar wel een schutter was).
Bij Sven gaf de bezoeker-mol ook opmerkingen over het gezinnetje. Weet niet meer precies bij Emanuelle.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #12 Gepost op: 2-05-2022, 12:37:22 »
Dit valt bij mij in het straatje, na een keer gezien te hebben weet ik het wel...

Vond het niet echt leuk om naar te kijken, opzet van de opdracht was wel leuk.

Typisch een dit wil je zelf liever spelen dan ernaar kijken.

Eens het werd wat langdradig wat ook deels te maken had met dat er maar twee opdrachten waren deze aflevering.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #13 Gepost op: 2-05-2022, 16:18:57 »
Snap alleen niet zo goed dat de bezoeker terugkomt als hulpmol, wat is het nut daar perse van?
Waarom niet een oud mol vragen, Martijn bijvoorbeeld, die is zoals Jens nooit meer in het zonnetje gezet.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #14 Gepost op: 2-05-2022, 16:32:53 »
Snap alleen niet zo goed dat de bezoeker terugkomt als hulpmol, wat is het nut daar perse van?
Waarom niet een oud mol vragen, Martijn bijvoorbeeld, die is zoals Jens nooit meer in het zonnetje gezet.

Het nut was dat je tegelijkertijd een videoboodschap van de bezoekers (en dus hulpmol) zag en je daar dus op de reactie van de kandidaten kan letten.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #15 Gepost op: 2-05-2022, 18:30:06 »
Wel nieuwsgierig op het hulpmollen altijd al een plan was of dat dat hier (en in Aqualand) na Phillips exit is toegevoegd.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #16 Gepost op: 3-05-2022, 08:02:31 »
Iemand die weet wat er gebeurt zou zijn als een van de eerste drie kandidaten het Molboekje van Bert zou hebben gepakt? Als het Molboekje van Anke daar neergelegd zou worden, zou dit ook weggepakt kunnen worden door de volgende kandidaat. Daarna zou er geen waardevol Molboekje neergelegd kunnen worden?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #17 Gepost op: 3-05-2022, 08:43:00 »
Was een goede opdracht, maar had toch een beetje expeditie robinsongehalte met die boodschappen. Maar goed, het is niet dat ze zoals in Nederland echte robinson light-proeven doen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #18 Gepost op: 3-05-2022, 10:00:38 »
Iemand die weet wat er gebeurt zou zijn als een van de eerste drie kandidaten het Molboekje van Bert zou hebben gepakt? Als het Molboekje van Anke daar neergelegd zou worden, zou dit ook weggepakt kunnen worden door de volgende kandidaat. Daarna zou er geen waardevol Molboekje neergelegd kunnen worden?
Het molboekje van Anke was op zich al niet zo waardevol als dat van Bert. Zij is er uitgegaan door een ongeval en niet door de slechtste eliminatietest. Dat betekent dat ze evengoed de juiste mol in het vizier had, maar dat kunnen de kandidaten dus niet zeker weten door haar onverwachte exit.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - op de tast
« Reactie #19 Gepost op: 3-05-2022, 10:06:07 »
Bert zei dat hij geen info had bijgehouden over de laatste aflevering en dus amper wat wist. Aan Berts boekje hebben ze ook weinig