Auteur Topic: [kandidaat] Anke  (gelezen 12793 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #140 Gepost op: 19-04-2022, 18:49:12 »
Ik ga even, voor de liefhebbers, van mol Anke uit. Die hoort daar als zij in het hokje 2000 euro bij de speelkaarten is hoe het ervoor staat. Namelijk dat Uma pasvragen in de koffer heeft...... en de rest. Besluit dan wat te doen. Enige optie was ook pasvragen. Deed ze niet, dus ze is de mol niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #141 Gepost op: 19-04-2022, 18:56:04 »
Het is mij een raadsel hoe jij al dat soort dingen waarover geen zekerheid bestaat, toch weet.  :D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #142 Gepost op: 19-04-2022, 19:01:53 »
Hier ga ik gewoon uit van 20 jaar ervaring  8)

Als de mol alleen is, schiet de productie info toe.

En Anke zat helemaal alleen. Wat weerhoudt dan van inside information?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #143 Gepost op: 20-04-2022, 01:15:09 »
Het is mij een raadsel hoe jij al dat soort dingen waarover geen zekerheid bestaat, toch weet.  :D

Nou dit. Ik zie het als meer plausibel dat je als mol voor deze opdracht al een psychologische mind game gaat spelen met Manu omdat je weet dat zij als betrouwbaarste op de post komt om potentieel iedereen af te schieten.

Dus schiet je uit je slof oprecht bij de waterglijbaan. Alles om Manu te doen twijfelen wat te gaan doen. En als mol heb je het meeste invloed door tegenover Manu te komen met geld in je koffer. Pasvragen interesseert de mol geen biet: juist bij een opdracht waarbij geld niet over de finish maar voortijdig afgeschoten betekent dat het mingeld wordt maakt het de ideale keuze.

Helaas voor Anke wist Manu feilloos de pasvraagkoffers af te schieten en de geldkoffers te laten passeren. Verplaats je eens in Anke: welk toegevoegde waarde zou tegenover Manu staan met pasvragen in je koffer hebben gehad als mol? Precies niks want de mol heeft geen pasvragen nodig. En het geld kan potentieel mingeld betekenen voor de pot. Dat is toch veel interessanter? Dus om het feit dat Manu Anke te slim af is ga ik Anke nog niet afschrijven.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #144 Gepost op: 20-04-2022, 12:45:25 »
Manu zegt dat ze Anke zal neerschieten als ze naar de finish loopt zonder dat ze haar toestemming krijgt. Als mol zou ik daarvan gebruik maken. We kunnen zien dat er nog een kleine 5 minuten voorbij gaan voordat ze naar de finish loopt. Als mol had ik Manu voor het blok gezet. Ik had gezegd, ik heb geld en als je wil dat dit uit de pot gaat schiet me dan maar af want ik ga gewoon doorlopen. Of iets dergelijks. Daar is heb je geen 5 minuten voor nodig. Ik denk dat dit de kans dat Manu zou schieten groter is dan als je nog een tijdje gaat discussiëren. En wat hier al eerder is gezegd zou ik ook meer tijd hebben genomen met het bouwen van het kaartenhuis. Ze moest het verste lopen naar het barak en als ze bij Manu aankomt staat Uma's klok op 3:30. Als we beide klokjes tegelijk in beeld zien staat Uma op 1:08 en Anke op 10:34. Daaruit volgt dat Anke aan komt lopen met 12:56 op haar klokje.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2022, 13:13:06 door MartinJ »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #145 Gepost op: 20-04-2022, 13:36:55 »
We kunnen zien dat er nog een kleine 5 minuten voorbij gaan voordat ze naar de finish loopt
Klopt, dit is allemaal handig ge edit. Het doet voorkomen alsof ze met haar drama Emanuelle over de kop probeert te werken zodat die uit wanhoop zou schieten maar het is in werkelijkheid veel rustiger geweest.

En Anke laat zich ook niet schieten door die scherpschutters om de tijd op de spits te drijven. Sterker nog, ze knalt ze zelf neer.

Met haar snelle aankomen bereikte ze alleen maar dat Uma werd neergeschoten maar zij zelf niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #146 Gepost op: 20-04-2022, 13:54:56 »
Ik ga even, voor de liefhebbers, van mol Anke uit. Die hoort daar als zij in het hokje 2000 euro bij de speelkaarten is hoe het ervoor staat. Namelijk dat Uma pasvragen in de koffer heeft...... en de rest. Besluit dan wat te doen. Enige optie was ook pasvragen. Deed ze niet, dus ze is de mol niet.

... ... ... Als mol ga je altijd proberen geld uit de pot te spelen als het kan, welke positie ook. Die kans was niet eens zo heel klein dat Manu haar toch afschoot. Gewoon pech, net als bij jouw mol Yens die toch maar slechts 1000 euro uit de pot kon spelen. Ook niet al te vet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #147 Gepost op: 20-04-2022, 13:58:03 »
Hij kon daar niets aan doen, hij was daar neergezet door de groep. Hij maakte er het meeste van vanuit zijn positie. Alleen Anke maakte er het minste van vanuit haar positie. Dat is precies het verschil tussen mol en kandidaat ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #148 Gepost op: 20-04-2022, 14:40:39 »
... ... ... Als mol ga je altijd proberen geld uit de pot te spelen als het kan, welke positie ook. Die kans was niet eens zo heel klein dat Manu haar toch afschoot. Gewoon pech, net als bij jouw mol Yens die toch maar slechts 1000 euro uit de pot kon spelen. Ook niet al te vet.
Het gaat volgens jouw eigen telling bij Yens wel om €2000 ( + of - €1000). En de kans dat je wordt afgeschoten met een klein bedrag (dus in het begin) is volgens mij een stuk hoger omdat
a) Manu nog geen pasvragen heeft en
b) Het voor kandidaat Manu handiger is om je pasvragen te halen uit de
koffers waar een relatief laag bedrag in zit. De collateral damage is dan een stuk minder.

Ik weet niet of dit hier al gezegd is maar ik zou als kandidaat nergens naar luisteren maar gewoon de eerste 2 afschieten en misschien nog een derde als ik nog geen pasvragen had bemachtigd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #149 Gepost op: 20-04-2022, 14:58:47 »
Klopt, Anke deed dus alles fout. De perfecte kandidaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #150 Gepost op: 20-04-2022, 17:09:52 »


Bekijk Anke's tot en met aflevering 5 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #151 Gepost op: 20-04-2022, 20:53:19 »
Klopt, Anke deed dus alles fout. De perfecte kandidaat.
Anke deed sommige dingen heel goed als mol, maar nog te veel slordigheidsfoutjes in haar spel. Een brok graniet met een gun aan de finish helpt ook niet.
Het is een beginnende mol vergeven. Volgende keer beter.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #152 Gepost op: 21-04-2022, 10:47:19 »
Klopt, Anke deed dus alles fout. De perfecte kandidaat.

A impliceert niet B.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #153 Gepost op: 21-04-2022, 12:00:31 »
Mijn grootste probleem met Anke blijft haar woede-uitbarsting richting Emanuelle in de eerste opdracht. Die leek niet gespeeld en de verklaring dat ze dit deed om haar kansen in een volgende opdracht te vergroten (afgeschoten worden) lijkt me vergezocht. Als mol word je niet boos als iemand iets geks doet met kokers, daar speel je op in. Manu had al een potloodstreep door haar naam (je wordt niet zo blij en emotioneel van +3K als mol) en Anke bij nader inzien ook (een iets lichtere streep). Je moet wat om het potentiële Mollenveld een beetje uit te dunnen  :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #154 Gepost op: 21-04-2022, 13:33:41 »
Mijn grootste probleem met Anke blijft haar woede-uitbarsting richting Emanuelle in de eerste opdracht. Die leek niet gespeeld en de verklaring dat ze dit deed om haar kansen in een volgende opdracht te vergroten (afgeschoten worden) lijkt me vergezocht. Als mol word je niet boos als iemand iets geks doet met kokers, daar speel je op in. Manu had al een potloodstreep door haar naam (je wordt niet zo blij en emotioneel van +3K als mol) en Anke bij nader inzien ook (een iets lichtere streep). Je moet wat om het potentiële Mollenveld een beetje uit te dunnen  :)

Ik snap je gedachte. Maar even vanuit Anke als mol geredeneerd. De mol is ook een mens, die baalt net zo goed als een maatje het spel moet verlaten. En kan evengoed balen van hebben dat Manu de koker verbrak terwijl Anke als mol het sneaky wilde spelen met behulp van het thuisfront als hulpmol. Blijft ze toch mooi in haar kandidaten dekmantel.

Again: niet heel waarschijnlijk maar als mol kun je moeilijk hardop gaan juichen bij het verlies van die koker. Dan val je direct op bij de rest. Dus hou je het bij jezelf: als kandidaat zou je er van balen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #155 Gepost op: 21-04-2022, 15:04:25 »
Ik snap je gedachte. Maar even vanuit Anke als mol geredeneerd. De mol is ook een mens, die baalt net zo goed als een maatje het spel moet verlaten. En kan evengoed balen van hebben dat Manu de koker verbrak terwijl Anke als mol het sneaky wilde spelen met behulp van het thuisfront als hulpmol. Blijft ze toch mooi in haar kandidaten dekmantel.

Again: niet heel waarschijnlijk maar als mol kun je moeilijk hardop gaan juichen bij het verlies van die koker. Dan val je direct op bij de rest. Dus hou je het bij jezelf: als kandidaat zou je er van balen.

Eens. Ik streep haar zeker nog niet af. Misschien gebruikt ze dit soort fanatieke gedrag wel als dekmantel. Als ze de mol is, wil ze misschien wel overkomen als een heel fanatieke kandidaat die boos wordt/baalt als een opdracht niet loopt zoals ze zou willen. In dat geval is het natuurlijk erg jammer dat ze Manu niet zover kreeg om haar daadwerkelijk af te schieten..

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #156 Gepost op: 21-04-2022, 15:05:35 »
Mijn grootste probleem met Anke blijft haar woede-uitbarsting richting Emanuelle in de eerste opdracht. Die leek niet gespeeld

Als mol zou ik ook wel eens in woede uitbarsten richting Emanuelle, Anke lijkt me soms wel wat hyper/opgejaagd, dus dan snap ik des te meer dat je de persoon Manu even niet meer kunt houden en uitbarst. Dat kan zowel als kandidaat en als mol.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #157 Gepost op: 21-04-2022, 15:11:19 »
Klopt, de Mol is ook maar eens mens die geïrriteerd kan reageren. Toch zou ik wat terughoudendheid verwachten van een Mol hier om je niet onnodig in de kijker te spelen.

Ik heb nog eens wat stukjes van Anke teruggekeken en naast haar overacting bij Frank Focketyn viel me ook haar nerveuze gedrag en zwak acteerwerk tegenover de oud-mollen in aflevering 1 op. Lijkt me toch sterk dat ze nu de nieuwe Mol is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #158 Gepost op: 21-04-2022, 15:16:32 »
Ik zie in Anke een fanatieke kandidaat die dolgraag de finale wil halen. Als je dan weet dat een concurrente zomaar even pasvragen cadeau krijgt, kan ik me voorstellen dat je daar flink zenuwachtig van wordt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #159 Gepost op: 23-04-2022, 11:50:56 »
Anke doet soms haar best om niet veranderd over te komen.
Bij haar mollicitatie kwam naar voren dat ze niets gelogen had, want ze was kandidaat.
Tegenover Emanuelle zegt ze na het openen van de koffer met 2000 euro: putain ik ga echt niet liegen.
Het ‘zenuwachtige’ gefriemel bij de executie is prima te acteren. Voorheen misschien oprecht, nu iets geacteerd. Jezelf acteren is niet moeilijk.
Haar uitbarsting tegen Emanuelle in Aqualand is opvallend, maar past prima bij de ‘ideale kandidaat’. Een showtje.
Net zoals haar showtje na lasergamen tegen de pasvragen pakkers Sven, Uma en Bert.
Maar in opdracht 1.1 was ze ook al verbaal fel over Nele. Tussendoor was ze altijd fel voor de groep gaan, zoals bij Jens en zijn klok. De opofferingskeuze bij Spaanse les. Liet Sven/Yens naar voren komen bij de  astronauten opleiding.

Als Anke nog steeds kandidaat zou zijn, was opdracht Vertrouwen het uitgelezen moment om zich verdacht te maken als kandidaat en in ieder geval niet tekeer te gaan tegen de pasvragen kiezers. Dan had ze zelf voor pasvragen moeten gaan ten koste van mogelijk 2000 euro. Ze werd het meest vertrouwd, dat is als kandidaat ongewenst en als mol prima.