Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava  (gelezen 5847 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #80 Gepost op: 25-03-2022, 21:21:22 »
Ik verwacht de mol bij de laatste 3 mensen die n poging doen.

Net als toen ze aan die brug hingen. De mol koppelt zich niet los bij de eersten en dat gaat hier ook op.

De mol wacht af.. kijkt wat er gebeurt en kan dan nog ingrijpen.

Toon, Anke of Jens

Toon komt zo langzaam aan bij mij op 1

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #81 Gepost op: 26-03-2022, 01:34:53 »
Zo bleek nu, maar ik verbaasde mij daar eigenlijk over. Ik weet wel dat ze de opdrachten altijd zéér uitvoerig testen bij De Mol dus misschien hadden de makers het wel verwacht zoals het nu verliep, maar ik ben er niet zo zeker van.
Ik denk dat de makers het wel zo bedoeld en verwacht hadden. De stelten zijn namelijk de rugleuning van de bank en deze zit in de weg omdat de bank dwars staat. Logisch dus om deze weg te halen.
Maar behalve de 5 krukjes kun je ook prima de dozen met het juiste antwoord gebruiken. Sowieso zou je na elk goed antwoord meteen die andere (lege) doos weg moeten schoppen zodat niemand hier per ongeluk nog op kan gaan staan zoals Gretel deed. Van de bank naar het hokje was maar een klein stukje. Bert had hiervoor 12 (kleine) stappen met de stelten nodig.

Offline Allalin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #82 Gepost op: 26-03-2022, 08:45:24 »
De persoonlijke vragen die beantwoord moesten worden bij het spel: "De vloer is lava". ::vergroot::

Anke:
Jos heeft zin om naakt te tuinieren, helaas heeft Jos geen eigen tuin en gaat hij in zijn blootje kruid wieden in het stadspark van Antwerpen. Met welk artikel van het strafwetboek is Jos in strijd?
Antwoord: artikelen 383 en 385 met betrekking tot openbare zedenschennis

Bert:
De reuzensequoia’s, bomen die in California voorkomen, hebben ook nog een andere nederlandstalige naam. Wat is die naam?
Antwoord: mammoetboom

Gretel:
Wat heeft iemand met “heterochromie”?
Antwoord: 2 ogen met een verschillende kleur

Jens:
De levensduur van hout wordt aangegeven in een duurzaamheidsklasse van 1 tot 5.
1 is zeer duurzaam, 5 is niet duurzaam. Wast de duurzaamheidsklasse van beukenhout?
Antwoord:5

Manu (Emmanuel):
Hoe zeg je welkom in het Engels, Duits, Spaans, Italiaans en Portugees?
Antwoord: welcome, wilkommen, bienvenido, benvenuto, bem-vindo

Nele:
Sinds het jaar 2000 zijn er al 5 Vlaamse ministers van onderwijs gepasseerd, noem er 3.
Antwoord: Vanderpoorten, Vandenbroucke, Smet, Crevits, Weyts

Philippe:
??? aanklopt met een ???, wat is er dan aan de ??? vraag niet begrepen...

Sven:
Vul deze bekende reclameslogan aan: “Tegels, natuursteen, parket …”
Antwoord: impermo

Toon:
Welke bekende Britse verpleegster met de bijnaam “de dame met de lamp” wordt wereldwijd gezien als de grondlegster van de verpleging/verpleegkunde?
Antwoord: Florence Nightingale

Uma:
De kern van het Nieuwe Testament bestaat uit de 4 evangeliën. Maar wie waren nu ook alweer die 4 evangelisten?
Antwoord: Lucas, Mattheus, Marcus, Johannes

Yens:
Een hunter of een jager is iemand die nieuwe klanten aanbrengt, maar wat is de term voor
iemand die het contact met bestaande klanten moet onderhouden?
Antwoord: Farmer.

Gevonden op: @forumwieisdemol.be door: @MJOHLAN, @FLUFFY82, @KLMOL

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #83 Gepost op: 26-03-2022, 09:34:28 »
Zolang de stelten niet gevonden zijn heb je als kandidaat de mogelijkheid om een oplossing te vinden.
Nadat de stelten zijn gevonden ben je wel een enorme kandidaat als je aan komt zetten met krukjes als betere oplossing, omdat je denkt niet te kunnen steltlopen.

Ik heb steltlopen wel eens geprobeerd, maar dat kunnen is niet voor iedereen weggelegd. (Zonder veel oefenen ook niet voor mij)
Ik denk ook dat de mol steltlopen goed onder de knie had voor noodgevallen en dan inderdaad als een van de laatsten overgaan. Dat lava-zand liep lastig, de stelten zakken weg.
Maar het was hier niet nodig, de val met de stelten had zijn werk al gedaan en zie hierboven de vragen waren ook best wel lastig.
Toon was weer teruggelopen omdat Anke effekes wou overleggen. Goed excuus, om als één van de laatsten te gaan.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2022, 09:59:14 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #84 Gepost op: 26-03-2022, 11:53:51 »

En Bert staat het filmpje te bekijken met 12 minuten op de klok. Opvallend die klok bij Bert om ons er op te attenderen dat Bert zijn tijd neemt. Met 10:38 tot 10:30 nog steeds Bert in het hokje he, die was veel tijd aan het gebruiken/verspillen. Hij werd ook geroepen door zowel Uma als Manu.
En daarna Uma naar het hok, die was ook een tijdje bezig, die keek ook naar het filmpje en in de klok.

Gretel zakt door een doos, Philippe languit. De rest moet nog steltlopen onder tijdsdruk. Jens was nooit meer aan de beurt gekomen als ze allemaal in het hokje waren aangekomen.


Inderdaad. Ik denk dat het mollen in deze opdracht zit in het tijdrekken. Hoe minder tijd er voor het stelten lopen over blijft hoe minder kans op kandidaten die 200 euro binnen halen. Dat gehannes met de kastdeuren komt dan ook in een ander licht te staan.

Ze hadden 60 minuten voor deze opdracht en toen Bert de klok terug hing stond het tijdklokje in beeld al op 12 minuten en met 10.30  is hij nog in het hok. De meeste tijd was al voorbij voordat men überhaupt aan het stelten lopen toekwam. De mol weet ook dat bij iedere kandidaat het filmpje start dus ook dat kost tijd. Dus hoe minder kandidaten in het hok  hoe minder geld. Mocht de vrijstelling blijven zitten voor Jens dan is er ook minder geld voor de  verdriedubbelaar.

Bert voert de druk op door veel tijd te nemen. De achterblijvers hadden al door dat de koekoeksklok in het hok zou hangen. Bert deed dat ook al tijdens het ontbijt door in te gaan tegen de mening van de groep om de  vrijstelling niet te pakken.  Bert wilde het belang van Jens niet voor zijn eigen belang laten gaan.....

Bert stijgt op mijn lijstje.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #85 Gepost op: 26-03-2022, 13:36:14 »
Ik heb nog even nagedacht over die in mijn ogen makkelijke vraag van de 4 Evangelisten. Uma pakte de vrijstelling waardoor de 3x verdubbelaar niet doorging. Als zij het juiste antwoord had gegeven dan had het pakken van de vrijstelling alleen al voor die vraag €400 gekost. En als er nog meer goede antwoorden waren gekomen was dit nog erger geweest. Nu had het pakken van de vrijstelling geen nadelige invloed op de pot en was het dus minder erg.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #86 Gepost op: 26-03-2022, 18:39:59 »
Ik verwacht de mol bij de laatste 3 mensen die n poging doen.

Net als toen ze aan die brug hingen. De mol koppelt zich niet los bij de eersten en dat gaat hier ook op.

De mol wacht af.. kijkt wat er gebeurt en kan dan nog ingrijpen.

Toon, Anke of Jens

Toon komt zo langzaam aan bij mij op 1
Lijkt me eerder dat de mol ergens in het midden gaat, als 6e of 7e bijvoorbeeld. Dan kan de mol zien of de vrijstelling al gepakt is. Zo niet, kan je alsnog de vrijstelling pakken.
Als je als eerste of tweede gaat als mol is het veel te verdacht om de vrijstelling te pakken, net zoals als je als laatste gaat en dan alsnog de vrijstelling pakt (als die nog overblijft). Daarom vind ik Uma ook heel erg onverdacht, ze pakt de vrijstelling al als 2e, een mol zou dat nooit hoeven te doen, een kandidaat wil de vrijstelling wel zo vroeg mogelijk natuurlijk. 

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #87 Gepost op: 26-03-2022, 18:44:39 »
Eigenlijk verwacht ik niet dat de mol überhaupt de vrijstelling zou pakken. Hooguit als hij in het hokje hoort dat er al zeven mensen voor hem een vraag goed beantwoord hebben, kan het te verliezen bedrag (tweederde van het totaal) een goede reden zijn om de vrijstelling eruit te halen. Maar dan nog sta je teveel in de picture. De rest van de groep is dan blijkbaar heel braaf en daar ga jij dan tegenin.
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #88 Gepost op: 26-03-2022, 18:52:32 »
Precies waarom ik de mol bij de laatste 3 verwacht .. eventueel laatste 4

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #89 Gepost op: 26-03-2022, 21:54:54 »
Is Phillipe een mol met voorkennis of een goed voorbereide kandidaat,  dat hij bij de stelten aangemkomen meteen een inbus sleuteltje paraat had?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #90 Gepost op: 27-03-2022, 11:04:09 »
Wel fijn dat ze "De vloer is Lava" niet hebben gespeeld op La Palma.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #91 Gepost op: 27-03-2022, 11:51:10 »
Is Phillipe een mol met voorkennis of een goed voorbereide kandidaat,  dat hij bij de stelten aangemkomen meteen een inbus sleuteltje paraat had?
Philippe zat in de groep die van de IKEA krukjes had die nog in elkaar moesten worden gezet. Gewoonlijk krijg je hier imbus sleuteltjes bij. De andere groep had waarschijnlijk ook wel een imbus sleutel want die moesten de kast demonteren.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #92 Gepost op: 27-03-2022, 13:22:32 »
Gewoonlijk krijg je hier imbus sleuteltjes bij.

Nee hoor, je krijgt een iNbussleuteltje.
Het is een Duitse uitvinding en een afkorting van iNnensechskant.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #93 Gepost op: 27-03-2022, 14:29:20 »
Zou er nog een reden kunnen zijn achter de volgorde 'Marcus, Lucas, Mattheüs, Johannes'?

Meest logische lijkt me toch om het neer te zetten als 'Mattheüs, Marcus, Lucas, Johannes'.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #94 Gepost op: 27-03-2022, 14:33:00 »
Enige wat ik kan bedenken is dat toen Mark de mol was, er ook een referentie naar de Bijbel was als hint, en dat daarom nu Marcus vooraan staat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #95 Gepost op: 27-03-2022, 18:22:53 »
Ligt het nou aan mij of hadden ze die stelten helemaal niet nodig gehad? Ik zag vier witte kussens als looppad richting het hokje met de vragen en klok. Dus indien dat gewoon een alternatieve route zou zijn geweest is het van Bert verdacht om direct te opperen dat de stelten gebruikt moeten worden.

Met effect: zat kandidaten die de oversteek niet halen. En door het lang treuzelen laat je Uma doen twijfelen voor eigen gewin te gaan. Dus dan vind ik Bert verdachter in deze dan de mol te zoeken bij degene die de vrijstelling pakt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #96 Gepost op: 27-03-2022, 18:46:12 »
Ligt het nou aan mij of hadden ze die stelten helemaal niet nodig gehad? Ik zag vier witte kussens als looppad richting het hokje met de vragen en klok. Dus indien dat gewoon een alternatieve route zou zijn geweest is het van Bert verdacht om direct te opperen dat de stelten gebruikt moeten worden.
Is al eerder hier benoemd, maar ze moesten minimaal 30 cm boven de grond blijven, dus ze mochten niet over de kussentjes. Dan nog kan het wel verdacht zijn, want ze hadden ook de krukjes kunnen gebruiken

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #97 Gepost op: 27-03-2022, 19:17:40 »
Is al eerder hier benoemd, maar ze moesten minimaal 30 cm boven de grond blijven, dus ze mochten niet over de kussentjes. Dan nog kan het wel verdacht zijn, want ze hadden ook de krukjes kunnen gebruiken
Het lijkt mij dat ze de eerder gebruikte krukjes op dat stuk niet meer mochten gebruiken, anders zou het iets te gemakkelijk zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #98 Gepost op: 30-03-2022, 17:05:11 »
Op de vijfde vraag om over de dozen te komen - Clouseau - hoe begint het liedje Anne - wordt door Gretel het verkeerde antwoord gegeven. Anke en Uma zingen mee, gaan er niet tegen in. Toon zegt waar, Sven zegt waar. Yens zegt waar en stapt op de verkeerde doos. Door als eerste te gaan is hij wel mooi de ultieme kandidaat die geluisterd heeft naar zijn medekandidaten en zo het pad heeft gebaand voor alle anderen.
Dit scoort heel hoog in de cover-up van de mol -na het graf, waar je al buitenspel lijkt te staan - nu ook nog deze anti-mol actie.



Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #99 Gepost op: 30-03-2022, 18:14:53 »
Nee hoor, je krijgt een iNbussleuteltje.
Het is een Duitse uitvinding en een afkorting van iNnensechskant.

Je hebt helemaal gelijk. Het foutieve imbussleutel is een voorbeeld van nasale assimilatie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!