Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12373 keer)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 10-04-2022, 22:42:01 »
Een diepe buiging voor zowel Philippe alsook de makers van dit geweldige programma. Fijn die openheid, en ja, de mens gaat natuurlijk voor de mol. Chapeau!

Dit ja. Ik ben heeeeeeel erg benieuwd naar de terugblikaflevering van dit seizoen!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 10-04-2022, 22:51:26 »
Wat een dappere keuze van Philippe om de handdoek in de ring te gooien in plaats van zichzelf nog langer zo slecht te voelen. Met het hele verhaal erbij klinkt het niet meer dan logisch.  ::bravo::

En laten we wel wezen: áls het een keer moet gebeuren, dan is het jubileumseizoen daar wel de perfecte timing voor! We hebben nu onbedoeld toch een duidelijke flashback naar seizoen 7, waar de Mol ook pas gekozen werd in het spel en onvoorbereid aan de slag moest. Seizoens-technisch dus een hele passende wending!

Maar ook spel-technisch gaat het interessant worden. We kennen deze groep nu als kandidaten. Nu één van hen opeens de Mol is, zal de dynamiek ook gaan veranderen. Wie gaat zich opeens anders gedragen? Wie is er opeens onhandiger dan in de voorgaande afleveringen? Etc.

Een zwart moment uit de De Mol-geschiedenis, maar met een heel mooi gouden randje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 10-04-2022, 22:52:48 »
Als je een beetje slimme kandidaat bent ga je je vanaf nu anders gedragen.

Misschien extra letten op wie niet verandert  ::rofl::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 10-04-2022, 23:00:11 »
Ik vond de fietsopdracht en de drag show vreselijk saai moet ik eerlijk zeggen. Mooie, grappige beelden maar verveelde me wel :-X

Dapper van Philippe en wat moet hij enorme last gedragen hebben, dat zie je aan hem. Sneu dat hij het niet af kon maken. Ben benieuwd hoe de rest van het spel gaat verlopen. Verder onthoud ik mij van commentaar
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 10-04-2022, 23:02:10 »
Verder onthoud ik mij van commentaar

Je maakt me nieuwsgierig? ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 10-04-2022, 23:02:21 »
Ja, maar als dat gerucht klopt dan is daar alles behalve sprake van openheid geweest.

En verder bedoelde ik het als grapje. ;)

Het is meer dan een gerucht, en dat weet jij verdomd goed.  ;)

Verder moet ik nog even bekomen. Al die voorbereiding, en dan dit. Wat zal daar gevloekt zijn.
Woosie down?

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 10-04-2022, 23:05:55 »
Bij de molbiecht op dag 4 zegt Philippe:
'De eerste proef vond ik keigoed gaan. De tweede ook.
Maar ik ben daar even geflipt en... Daar ben ik even...
Daarvoor ben ik kwaad op mezelf en dan heb ik verder gespeeld dat ik een zenuwachtige ben.'
Stukken uit deze molbiecht worden ook in aflevering 2 gebruikt. Heeft iemand een idee waar Philippe het hier over heeft? Ik ben benieuwd waar het over gaat, ik kan me niet herinneren dat we zoiets hebben gezien in de tweede aflevering.

Verder vind ik dat Philippe het erg goed heeft gedaan, hij heeft mij enorm om de tuin geleid.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 10-04-2022, 23:07:14 »
Je maakt me nieuwsgierig? ::rofl::

Haha, beetje foute verwoording van mij ook. Heb er eigenlijk niet echt meer over te zeggen, het is wat het is en ik heb er niet zo veel over te vinden, behalve wat ik al gezegd heb ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 10-04-2022, 23:07:56 »
Ik dacht al. Voel je vrij om je mening te delen. ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 10-04-2022, 23:08:23 »
::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Ik sluit mij hier graag bij aan...
::oink:: (etc.)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 10-04-2022, 23:09:09 »
Even ingezoomd op hun ogen op t moment dat ze hun mol of niet molscherm zien.

Bij allemaal zie je dat ze de zin 1x lezen (pupilbeweging van links naar rechts)
Behalve Uma.. die leest t 2x

Of het wat zegt weet ik niet

Goed zo! Laten we weer gaan speuren.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 10-04-2022, 23:10:12 »

Verder vind ik dat Philippe het erg goed heeft gedaan, hij heeft mij enorm om de tuin geleid.

Hmja. Maar hij heeft na aflevering 1 blijkbaar nauwelijks meer gemold. Dat klinkt hard, maar dan is van 'om de tuin leiden' ook geen sprake meer.
Woosie down?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 10-04-2022, 23:10:20 »
Precies dat….
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

En wat doe ik nu opeens met al die tijd die ik over heb, nu ik een week geen speuren heb  ::rofl::
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 10-04-2022, 23:12:24 »
Even ingezoomd op hun ogen op t moment dat ze hun mol of niet molscherm zien.

Bij allemaal zie je dat ze de zin 1x lezen (pupilbeweging van links naar rechts)
Behalve Uma.. die leest t 2x

Of het wat zegt weet ik niet

Zat daar ook al naar te kijken inderdaad. Bij iedereen zag je oogbewegingen, uitzondering:
A) Uma 2x heen en weer
B) Bert geen beweging (retake?)
Meer L

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 10-04-2022, 23:13:17 »
Om-me-kat
Er is molgeschiedenis geschreven vanavond…

Dat zet het filmpje van Gilles waarin hij ons opgelucht verteld dat de opnames gelukt zijn, in een ander licht!

Stoppen was de enige juiste beslissing lijkt me. Klasse.

En wat nu…?
Als kandidaat moet je heel goed letten op gedrag dat anders wordt. Misschien heb je dan als bondje wel een voordeel, als je iemand al wat beter kent.
Als mol nog even rustig aan doen? Of juist niet ;-)





Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 10-04-2022, 23:16:41 »
Zat daar ook al naar te kijken inderdaad. Bij iedereen zag je oogbewegingen, uitzondering:
A) Uma 2x heen en weer
B) Bert geen beweging (retake?)

Bert wel hoor .. net als de rest 1X

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 10-04-2022, 23:17:45 »
Mijn nieuwste toevoeging:

Ik zou Sven echt een enorm saaie keuze vinden als Mol. Dat "mysterieuze" is me wat en hij ging het duidelijk tijdens het gesprek over eventueel molschap uitmelken.

Ik vond Anke het meest natuurlijk en open overkomen, met oprechte afwegingen delen, wat mij persoonlijk zou aanspreken in een mollicitatie. Maar vind Anke dan weer zo enorm niet mollerig dat ik me lastig kan voorstellen dat ze haar kiezen.

Manu.. tja. Kan, vind haar niet per se verdacht of onverdacht. Dat ze als enige, lijkt het, haar medekandidaten na het bekendmaken van de nieuwe mol goed zit te begluren kan zowel kandidaats als mols zijn.

Over de rest van de kandidaten heb ik niet zo'n mening :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 10-04-2022, 23:24:34 »
Toch een keer 2 mollen in 1 seizoen

 ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 10-04-2022, 23:28:22 »
Uit de chat met Gilles van 2020:

Citaat
<+Reflektor> Mijn vraag: Er raken wel eens kandidaten (vaak zelfs buiten de opdrachten om) geblesseerd. Stel dat de mol door een blessure een opdracht niet meer kan meedoen of zelfs niet meer verder kan met de opnames, hoe zou dit dan worden opgelost?

<+Gilles> Dat hangt erg af van de omstandigheden natuurlijk. Je kan je op alles voorbereiden, maar soms kan je plots met een zieke of geblesseerde kandidaat zitten en dan kan ik me voorstellen dat er nachtelijke brainstorms met de redactie aan te pas komen om dit op te vangen!

toch interessant om terug te lezen. Al zegt het niet zo veel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 10-04-2022, 23:34:44 »
Ik verwacht dat er voor zulke scenario's zeker draaiboeken klaar liggen...

Gezien het feit dat het kiezen van een nieuwe mol(dat gaat nog even duren, voordat het went...  :( ) vrij basaal en overal gedaan had kunnen worden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?