Auteur Topic: [kandidaat] Yens  (gelezen 14836 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2022, 11:13:05 »
Toch dubbel invloed op de opdracht? Alleen zij weten dat Dolly Parton 75 is en er zijn 2 kandidaten waarvan niet bekend is of ze kinderen hebben.

Je hebt gelijk, al bij al toch niet zo een slechte molpositie. Maar hebben zij kinderen?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2022, 11:30:50 »
Je hebt gelijk, al bij al toch niet zo een slechte molpositie. Maar hebben zij kinderen?

Manu wel, Yens niet.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2022, 01:16:12 »
Yens zegt iets raars als ze bij de reus van Lanzarote zijn. Ja ik speel veel Yathzee, daar moet je je punten optellen dus ik kan wel wat rekenen. Even later: dit gaat niet gaan, en nadat Anke zegt niet te kunnen hoofdrekenen zegt Yens ineens: nee, ik kan ook niet hoofdrekenen.??? ::vergroot::

Hij is ook al degene die het initiatief neemt tot eerste poging van slot openen door over die ladder te beginnen en de pogingen daarna komen ook door hem..
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 01:18:13 door MollenvangR »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2022, 08:24:12 »
Die snelle pogingen vond ik heel mols!

Maar Yens had gemakkelijk "nee" op het kaartje kunnen schrijven want daar gaf Emanuelle hem alle aanleiding toe. Had 2000 euro gescheeld in het voordeel van de Mol. Is Yens toch de Mol maar durfde hij dit niet omdat het te verdacht zou zijn? Ik weet het niet, hij lijkt me best wel branie te hebben.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2022, 20:59:25 »


Bekijk Yens' tot en met aflevering 2 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2022, 21:47:08 »
Die snelle pogingen vond ik heel mols!

Maar Yens had gemakkelijk "nee" op het kaartje kunnen schrijven want daar gaf Emanuelle hem alle aanleiding toe. Had 2000 euro gescheeld in het voordeel van de Mol. Is Yens toch de Mol maar durfde hij dit niet omdat het te verdacht zou zijn? Ik weet het niet, hij lijkt me best wel branie te hebben.

Als Yens de mol is, mist hij hier inderdaad een gouden kans om 2000 uit pot te spelen. 

Rekende Yens er als mol dan misschien op dat Manu zelf de relatie zou verbreken?
Als Manu vol op haar mol Yens zou gaan, dan maakt het helemaal niet uit wat ze invult. Ze gaat toch wel door omdat ze gekoppeld is met de mol. Maar dat heeft ze schijnbaar zelf niet  door. We weten natuurlijk niet zeker wat er zou gebeuren bij het verbreken van het duo, maar misschien zou
Manu kunnen denken dat het  een kans is om toch single voor de test te gaan. En zou zo meer bevestiging kunnen krijgen of ze juist zit? (Niet dat een groen scherm in dit stadium ooit een bevestiging is, maar je zou het als kandidaat kunnen denken).
Het kan, maar ik zou er niet op durven rekenen als mol.

Als Yens kandidaat is, neemt hij hier enorm veel persoonlijk risico om geld in de pot te houden. Misschien had hij toch het gevoel Manu overtuigd te hebben niet voor hem te gaan…

Al met al vind ik beide opties ergens onlogisch, maar misschien. net iets waarschijnlijker dat Yens hier de kandidaat is.




Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2022, 22:03:00 »
Het blijft een raar verhaal ja. Toch kom ik alles afwegende nu bij Yens uit als Mol. Dan denk ik in het geval van de koppelopdracht inderdaad dat hij hoopte dat Manu "nee" op zou schrijven en dat hij zelf "nee" opschrijven te opvallend zou vinden. Mogelijk heeft Yens daarom expres niet duidelijk uitgelegd dat op elkaar invullen sowieso onverstandig was in dit scenario. (Zou Gilles dit eigenlijk wel expliciet uitgelegd hebben?)

Verder vond ik Yens erg verdacht als coördinator in de eerste opdracht, een rol waarvoor hij zichzelf direct aanmeldde. Het laten brengen van gehakt springt er bovenuit (waardoor Jens uitgeschakeld werd en Jens en Toon koks Bert en Sven moesten vervangen wat voor extra chaos zorgde) maar ook het niet laten aanrukken van de amandelen (terwijl naar de keel wijzen en knippen en de aanwezigheid van amandelen toch duidelijk zouden moeten zijn) en het niet leggen van de link kameel - kaneel terwijl hij op de hoogte lijkt van de aanwezigheid van kaneelstokken vind ik verdacht.

Bij de schatkaart is Yens dan weer afwachtender bij de indeling al zou je kunnen zeggen dat hij bewust niet kiest voor zeemeermin, vlag en muzikale papegaaien en zo dus bij de reus uitkomt waar mollen goed te doen is. Vervolgens verspeelt hij een codepoging door de ladder(!) op te laten meten, doet hij raar met het rekenen (eerst zegt hij er goed in te zijn, dan juist niet) en verspeelt hij samen met Anke en Nele snel drie pogingen achter elkaar waarna er weer gemeten moet worden wat uiteindelijk cruciaal veel tijd blijkt te kosten.

In aflevering 1 deed Yens als hij de Mol is een stuk rustiger aan en begon hij zelfs op de onhandige positie onder de grond. Iets wat hij in aflevering 2 trouwens gebruikt om mee aan te tonen dat hij niet de Mol is. (En zou er nog meer gebeurd zijn waarom Emanuelle die ook onder grond lag Yens nu zo verdenkt?) Bij "de vloer is lava" laat hij zich uitschakelen door een fout antwoord dat anderen gaven. Hiermee is zijn invloed op de rest van de opdracht weg maar hij blijft er wel mee onder de radar. Bij het leugenspel ervoor leek hij als Mol dan wel weer wat meer zijn best te doen om geen geld te verdienen. Hij doet al direct raar als Gilles hem enkel naar zijn achternaam vraagt. En door zijn verhaaltje over het kunstschaatsen besluiten Gilles en Magda terecht om Yens als eerste af te schrijven als persoon met de 500 euro.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2022, 22:09:25 »
Is het niet zo dat NEE hier niet zo heel veel uitmaakt, en dat het sowieso voor de mol beter is om JA te antwoorden?

Ik zeg vaker, soms is het beter om een heel klein beetje geld te verdienen, als je daarmee kunt voorkomen dat je te vroeg als mol wordt ontmaskerd.

En zeg nou zelf: 3000 plus 4000 is toch 7000 euro die zijn blijven liggen? (tenminste, was de piratenopdracht 4000 waard?).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2022, 22:52:44 »
Ik heb Yens wel op mijn verdachtenlijstje, maar ben nog niet overtuigd. In afl. 1 in de kist liggen zie ik de mol wel doen. Maar waarom ging hij voorop bij de dozen, met groot risico uit het spel te raken? Wat inderdaad gebeurde. En hij zat maar 1x met een nulkoffertje aan bij de ondervraging, en speelde alleen voor het laagste bedrag. In afl. 2 heeft hij bij het opmeten van de Reus ook kansen laten liggen. Hij stond bij de tweede meting met Nele alleen aan het lint. Een paar cm smokkelen per keer (10 cm speling in totaal) en de cijfercode was fout. Voor het gehakt had Yens al kunnen ingaan op de slagroom van Anke, maar dat deed hij niet. Zoeken naar slagroom had in elk geval tijd gekost, en dan had hij daarna nog met gehakt kunnen komen.
Amandelen, gehakt en hoe het ging in het duo met Emanuelle zijn verdacht, maar er is ook wel het nodige wat tegen hem spreekt. :-\\

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2022, 08:19:17 »
Ik kan zowel Heinz als Molest volgen hier.
Verdacht maar met toch een aantal tegendingetjes.
Wordt ook wel genoemd in de verdenkingen, dus dat matcht dan wel niet helemaal met de molversatie, maar misschien is hij nauwelijks of niet ingevuld bij vraag 20. Het ietwat onzekere dan weer wel.
Als hij de mol is, speelt ie het goed in het diner met Manu. En dat zien we graag bij een mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #30 Gepost op: 30-03-2022, 11:34:58 »
Het gehakt vind ik minder opzichtig dan Lennart met zijn heel obvious op de wereldbol aan duiden (wat ik te obvious vond voor aflevering 1, maar achteraf wel een juiste observatie bleek te zijn). Maar toch, ik ga het niet negeren. Het is ook niet uit te sluiten dat Anke al eerder gehakt heeft geopperd. We kunnen ook wel met zekerheid stellen dat ze allebei wisten dat dit in het veld lag en al genoemd was, anders slaat dit nergens op.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2022, 12:27:53 »
Het is wel zo dat je Yens echt peentjes zag zweten bij de executie. Zijn ogen stonden heel erg op de verwachting van een rood scherm. Wel knap asl dat geacteerd was. Manu was toch wat ontspannener. Ik zou Yens ook wel een saaie keuze vinden als mol, na Lennart. Weer zo'n jonge gast. Alina was ook al een jonge meid. Maar misschien houden ze daar absoluut geen rekening mee.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #32 Gepost op: 30-03-2022, 12:30:01 »
Leeftijd vind ik niet zo'n ding maar Yens voelt wel wéér als 'de geboren grappenmaker'. Een iets ander type zou ik leuker vinden

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #33 Gepost op: 30-03-2022, 12:39:31 »
Al een paar keer is Yens me opgevallen met zijn kleding. Waar alle andere kandidaten een onopvallend t-shirt dragen heeft hij dan een opvallend overhemd aan. Is dat toeval?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2022, 16:00:12 »
Ik zie Yens bijna altijd peentjes zweten, hij is zo ontzettend zenuwachtig, ik vind die uitlating van de mol helemaal bij hem passen (iedereen zit op mij). Als het dan alleen Manu is, wat niet eens telde in de laatste executie, dan konden ze hem inderdaad geruststellen vanuit de productie. Hij reageert absoluut secundair en staat niet in de spotlights dus ze poetsen hem wat weg. Zeker een kanshebber als mol, vanuit de edit gedacht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2022, 00:43:18 »
@Lo: dat secundair reageren van Yens viel mij ook ineens op.

Na het opnieuw kijken van aflevering 2 begin ik Yens ook opeens te wantrouwen. Na de duo-eliminatie zei hij dat het hem spijt dat hij voor de groep is gegaan en niet voor zich zelf. Inspelend op het sentiment van opofferingsgezindheid en zich neergezet als iemand die voor de groep gaat om zo geen verdenkingen op zich te laden? Hij leek ook even te moeten schakelen toen hij het bordje "Ja" van Emanuelle zag als antwoord op de vraag om elkaar trouw te blijven. Bij een "Nee" van haar zou er 2000 euro worden kwijtgespeeld. Verder vond ik het wel vreemd dat hij eerst de ladder als "Reus van Lanzarote" wilde opmeten en dat hij zich eerst voorstelde als beste rekenaar omdat hij vaak Yahtzee speelde, maar vervolgens de tel kwijt raakte waardoor er weer tijd verloren ging. Bij het interpreteren van wat de koks aan het uitbeelden waren m.b.t. de benodigde ingrediënten leek hij me nou ook niet heel sterk bezig.

Zoals Yens zelf zei in zijn datinggesprek met Manu dat de mol zich niet in een graf (aflevering 1) zou laten opsluiten omdat je dan de touwtjes niet meer in handen hebt als de anderen je achterlaten, zo dacht ik eerst ook. Maar wat als de mol nou eens wél in het achterbleef in het graf? Yens stijgt flink op mijn lijstje.

EDIT:
@Heinz, eens met jouw post hierboven. Ik las je bericht pas nadat ik al had gepost.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2022, 12:32:33 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2022, 08:37:42 »
Het blijft een raar verhaal ja. Toch kom ik alles afwegende nu bij Yens uit als Mol. Dan denk ik in het geval van de koppelopdracht inderdaad dat hij hoopte dat Manu "nee" op zou schrijven en dat hij zelf "nee" opschrijven te opvallend zou vinden. Mogelijk heeft Yens daarom expres niet duidelijk uitgelegd dat op elkaar invullen sowieso onverstandig was in dit scenario. (Zou Gilles dit eigenlijk wel expliciet uitgelegd hebben?)

Ik weet het niet 100% zeker, maar Yens zei toch tijdens het etentje tegen Emanuelle al dat elke stem op hem een verloren punt zou zijn? Volgens mij heeft Yens haar dus wel degelijk gewaarschuwd dat invullen op je partner niet slim is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2022, 10:31:44 »
Yens heeft al een paar keer gezegd dat ze vooral moeten genieten. Wel iets voor een mol om dat te benadrukken. En precies het woord in de docu 10x De Mol waarnaast de mol de afgevallen post-it weer ophangt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2022, 20:53:51 »
Awel! En toch ook nog altijd dit:

begon hij zelfs op de onhandige positie onder de grond. Iets wat hij in aflevering 2 trouwens gebruikt om mee aan te tonen dat hij niet de Mol is. (En zou er nog meer gebeurd zijn waarom Emanuelle die ook onder grond lag Yens nu zo verdenkt?)
 
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #39 Gepost op: 4-04-2022, 21:38:05 »


Bekijk Yens' tot en met aflevering 3 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::